podcast biznesowy wingperson

Prowadzisz blog firmowy, fanpage i publikujesz regularne treści w kilku mediach społecznościowych. Opisujesz swoje działania, produkty i usługi, odpowiadasz na komentarze i dbasz o pozytywny wizerunek swojej marki. A jednak wciąż brakuje Ci bliższej relacji z Twoim odbiorcą. Nie angażuje się w Twoje posty, nie zostawia serduszek, a może zwyczajnie po ludzku przeszkadza Ci, że Cię nie zna? Albo chcesz dotrzeć do nowych klientów, ale nie wiesz, jak podbić ich serca? Pomoże Ci w tym podcast biznesowy! Dlaczego warto stworzyć audycję o własnej marce? W jaki sposób budować pozycję eksperta w swojej branży? Do czego wykorzystać formę podcastu i jak ją promować?

Kiedy zaczynałam nagrywać podcast, nie był on spójny z moim biznesem. Traktowałam go jako miejsce do realizacji moich pasji i dzielenia się doświadczeniem językowym z różnych branż, w których pracowałam wcześniej. Do pokazania, skąd to wszystko się wzięło – rosyjski, tłumaczenia, praca z klientem zagranicznym. Jednak z czasem zaczęłam bardziej świadomie wykorzystywać mikrofon do wspierania mojej komunikacji. Bo podcast to nie tylko świetne źródło wiedzy o Tobie i Twojej marce, to również wspaniałe narzędzie, które możesz wykorzystać w swoim biznesie na wiele sposobów.

PODCAST BIZNESOWY – OPOWIEŚĆ TWOJEJ MARKI

podcast biznesowy wing person

Jedną z moich ulubionych funkcji podcastu jest możliwość, żeby zdradzić nieco więcej o Tobie i Twojej historii. Pokazanie backstage’u i tych wszystkich wydarzeń, które doprowadziły Cię do miejsca, w którym się znajdujesz. Bo za każdym biznesem kryje się jakaś opowieść, którą powinni usłyszeć Twoi odbiorcy. To właśnie ta opowieść pokazuje, dlaczego robisz to, co robisz, co Cię motywuje, jakie masz cele i wartości. Opowiadałam o tym więcej w poprzednim odcinku podcastu, w którym zdradzałam, jak zaczęła się moja przygoda z tym medium.

Mówiłam w nim między innymi o tym, że podcast to moja przestrzeń na to, żeby podzielić się moją wiedzą, pokazać, jaka jestem naprawdę, co mnie kręci, a co doprowadza do łez. Taka ludzka strona biznesu, odskocznia od sztywnego, kancelaryjnego tonu i patetycznych maili.

To także miejsce, w którym pokazuję innym, że praca z językiem wcale nie musi być trudna, o ile wiesz, jakie narzędzia wykorzystywać na co dzień w relacji z zagranicznymi klientami. W podcaście mogę więc dać wskazówki innym, opowiedzieć o swoich błędach i wspomóc ich w codziennych zadaniach, związanych z językiem.

Z czasem doszłam jednak do wniosku, że Biznesowe Potyczki Językowe umożliwiają mi o wiele więcej. Bo nie tylko pomagam innym, ale też pokazuję, co potrafię, jaki bagaż doświadczeń przytargałam ze sobą do Wing Person i ile udało mi się osiągnąć przez ostatni rok na swoim. Świadomie buduję więc swoją ekspertyzę i pokazuję siebie jako specjalistę w mojej dziedzinie. I Ty też możesz wykorzystać podcast biznesowy do tych celów!

PODCAST BIZNESOWY – DO CZEGO GO WYKORZYSTAĆ?

podcast jak go wykorzystać

Twój własny podcast biznesowy może być potężnym narzędziem, wspierającym Twoją komunikację. O ile wiesz, jak wykorzystać jego potencjał.

Co możesz zyskać, nagrywając kolejne odcinki?

  • Opowiesz historię swojej marki – dosłownie! Zdradzisz, skąd w ogóle się wziąłeś, co Cię inspiruje i napędza do działania i podejmowania kolejnych wyzwań.
  • Pokażesz, że znasz się na swojej branży. Może to być opowieść o produktach, case study czy zalety usług, które oferujesz. Forma podcastu doda im dodatkowego smaku, bo bezpośrednio działa na wyobraźnię.
  • Dasz sygnał odbiorcom, że masz coś do powiedzenia – podcast wymaga sporo wysiłku, planowania, systematyczności i treści – Twojego know-how, wiedzy eksperckiej, którą posiadasz i nie masz problemu, żeby się nią dzielić.
  • Masz szansę wykreować głos swojej marki, jej ton i formę. Opisy produktów, stronę, artykuły na blog czy nawet scenariusz do odcinka mógł formalnie stworzyć ktoś inny, ale to Twój głos słyszą odbiorcy i o Twoich doświadczeniach słuchają.
  • Zyskasz kolejne pole do eksperymentów, testowania nowych usług czy trendów, opowiadania o nich i proszenia o feedback. Zerkając do statystyk, sprawdzisz też, co najbardziej ciekawi Twoich potencjalnych (lub obecnych) klientów.
  • Dasz odbiorcy szansę, żeby poznał cię bliżej. Być może będzie to Wasze pierwsze spotkanie, przełamanie lodów, dzięki któremu klient będzie miał później wrażenie, że już Cię zna. W końcu tyle razy słyszał już Twój głos. Przyzwyczaisz go też do regularnego kontaktu z Tobą i Twoją marką.

A jeżeli chcesz, możesz też dotrzeć w ten sposób na zagraniczne rynki, publikując swój podcast w języku obcym na ogólnodostępnych platformach, jak Spreaker, Spotify, Apple Podcast, YouTube czy Buzzsprout. Czy widzisz, jak szerokie perspektywy otwierają się przed posiadaczem podcastu biznesowego w wielu językach? 🙂

PODCAST BIZNESOWY – JAK GO STWORZYĆ?

wing person jak wykorzystać audycję

Jak widzisz, podcast biznesowy wspiera Twoją komunikację na najróżniejszych poziomach. To świetne źródło informacji, możliwość wyjścia z ofertą w atrakcyjnej formie, szansa na przetestowanie usług i zwiększenie świadomości Twojego biznesu. I oczywiście idealna baza do tworzenia kolejnych treści – transkrypcji, wpisów blogowych, postów do mediów społecznościowych i wielu innych.

Gotów, żeby stworzyć swój firmowy podcast? Gratulacje!

Zanim przystąpisz do nagrywania, przygotowałam dla Ciebie mały prezent! Check-listę, która pomoże Ci zorientować się, o jakie elementy warto zadbać, żeby podbić serca odbiorców i pomóc im zakochać się w Twojej marce 🙂

A jeżeli przeraża Cię liczba zadań, którą trzeba wykonać, żeby regularnie wypuszczać kolejne odcinki, zawsze możesz skorzystać z oferty Wing Person! Wystarczy, że nagrasz swój odcinek, a całą resztę możesz oddelegować wirtualnemu specjaliście. To co, zmontujemy coś razem? 🙂


podcast agnieszka papaj-żołyńska

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Funkcja trackback/Funkcja pingback

  1. DLACZEGO POSTANOWIŁAM NAGRAĆ PODCAST PO ROSYJSKU? - Wing Person - Podcasty, Transkrypcja, Montaż Podcastów, Tłumaczenia - […] tym, do czego można wykorzystać podcast biznesowy, a także podcast w języku obcym, opowiadałam w innych odcinkach Potyczek. Jest…
  2. PODCAST W SOCIAL MEDIACH – 5 SPOSOBÓW, ABY PROMOWAĆ NOWE ODCINKI - Wing Person - Podcasty, Transkrypcja, Montaż Podcastów, Tłumaczenia - […] już wielokrotnie wspominałam, podcast biznesowy ma wielki potencjał i może skutecznie wesprzeć Twoją komunikację w social mediach. Sama […]
  3. DLACZEGO WARTO NAGRYWAĆ PODCAST O WŁASNEJ MARCE? – Wing Person – Podcasty, Transkrypcja, Montaż Podcastów, Tłumaczenia - […] tym, czym jest podcast biznesowy opowiadałam w innym odcinku podcastu. Zdradziłam w nim, że moja przygoda z tym formatem…
  4. PODCAST W INNYM JĘZYKU – JAK SIĘ DO NIEGO PRZYGOTOWAĆ? - Wing Person - Twoja dodatkowa para skrzydeł - […] Zanim zapalisz się do nowego projektu i spędzisz długie godziny w swoim mniej lub bardziej profesjonalnym studiu nagrań, zastanów…
  5. PODCAST WIELOJĘZYCZNY – 3 POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO GO MIEĆ - Wing Person - Twoja dodatkowa para skrzydeł - […] Oczywiście, w przypadku angielskiego mogę to zrozumieć. Natomiast jeśli chodzi o inne – jak włoski, hiszpański czy rosyjski –…
  6. PIERWSZY PODCAST – O CO MUSISZ ZADBAĆ - Wing Person - Twoja dodatkowa para skrzydeł - […] tym, do czego możesz wykorzystać podcast biznesowy, mówiłam w poprzednim odcinku. Dziś opowiem Ci natomiast, jak przygotować się do…

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM