Nagrałeś odcinek, zmontowałeś go i opublikowałeś na wybranej platformie hostingowej. Co dalej? Pewnie chciałbyś, aby ktoś go wysłuchał. W końcu tyle czasu poświęciłeś na jego przygotowanie! Pytanie brzmi, czy zadbałeś o jego promocję? Bo podcast w social mediach może skutecznie wspierać Twoje działania, o ile wiesz, jak go wykorzystać. Jak poinformować odbiorców o tym, że wypuściłeś kolejny odcinek? Gdzie i kiedy go reklamować? W jaki sposób wpleść podcast do Twojej komunikacji w sieci?

podcast w social mediach wing person

Na początku podcastowej przygody wiele osób pomija ten krok. Albo nawet o nim nie pomyśli. W końcu tyle jest ważniejszych zadań, pytań i decyzji, które trzeba podjąć, aby wypuścić swój pierwszy podcast. A tymczasem promocja Twojej audycji to jeden z kluczowych etapów. Bez niego Twoje szanse na zbudowanie społeczności wokół podcastu (a w efekcie – wokół Twojej marki) są znikome. I nie wystarczy, że od czasu do czasu polecisz swój podcast w social mediach lub mimochodem wspomnisz o nim na stories czy zamieścisz link na swojej stronie internetowej.

Jeżeli chcesz, żeby Twoje odcinki docierały do kolejnych odbiorców, a audycja o Twojej marce stanowiła jeden z kluczowych elementów Twojej komunikacji w sieci, warto odpowiednio zaplanować swoje działania. I konsekwentnie się ich trzymać.

PODCAST W SOCIAL MEDIACH – DLACZEGO WARTO O NIM MOWIĆ

W jednym z poprzednich odcinków opowiadałam o tym, w jaki sposób budować swoją opowieść biznesową w podcaście i dlaczego warto to robić.

Podcast o Twojej marce pozwala Ci zbliżyć się do Twoich słuchaczy i zaprezentować Twój biznes w atrakcyjny sposób. Format podcastu daje Ci ogromne możliwości na to, żeby pokazać ludzką stronę Twojej działalności. Podzielić się pasją i zaprezentować Twoją unikalną perspektywę.

Pamiętaj jednak, że nawet najlepsza opowieść nie pomoże Ci zbudować Społeczności wokół Twojej marki, jeżeli nikt nie będzie wiedzieć, że masz podcast i regularnie publikujesz kolejne odcinki. Nic się nie zadzieje, jeśli nie stworzysz harmonogramu treści, nie przygotujesz notatek do odcinka, nie opublikujesz postów na Facebooku czy zajawki na Instagramie.

Mówić należy nie tylko w samym podcaście, warto zbudować również spójną komunikację wokół niego. I konsekwentnie się jej trzymać.

Jak zatem wykorzystać podcast w social mediach? Jak rozpromować Twoje odcinki w sieci? Mam na to kilka sposobów.

PODCAST W SOCIAL MEDIACH – JAK WPLEŚĆ GO DO SWOJEJ KOMUNIKACJI

podcast w social mediach wing person

Jak już wielokrotnie wspominałam, podcast biznesowy ma wielki potencjał i może skutecznie wesprzeć Twoją komunikację w social mediach. Sama wykorzystuję go na wiele sposobów:

  • opowiadam o moich planach biznesowych,
  • testuję nowe pomysły,
  • dzielę się wiedzą z mojej branży,
  • odpowiadam na najczęstsze pytania moich odbiorców,
  • reaguję na potrzeby klientów,
  • zdradzam nieco z backstage’u,
  • buduję długofalową relację z moim audytorium.

Z jednej strony możesz zatem promować podcast w social mediach, a z drugiej – wykorzystywać go jako dodatkowy kanał komunikacji. Opowiadasz w nim swoim słuchaczom o tym, dlaczego warto śledzić Cię w sieci, obserwować Twoje profile w mediach społecznościowych, czy też korzystać z Twoich produktów, czy usług. I dzięki wdzięcznej formie podcastu możesz to robić w sposób nienachalny, wykorzystując magię mikrofonu i moc, jaka tkwi w dobrej opowieści.

GDZIE PROMOWAĆ KOLEJNE ODCINKI?

podcast w social mediach wing person

Wiesz już, jak i dlaczego warto promować Twój podcast w social mediach. Natomiast warto rozważyć również, gdzie powinieneś publikować informację o tym, że wypuściłeś nowy odcinek. I w jakiej formie?

Oczywiście wiele zależy od Twojej branży, od strategii komunikacji oraz od tego, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Bo to w końcu do nich chcesz kierować treści zawarte w podcaście. Jakie masz możliwości? Praktycznie nieograniczone. Dziś przedstawię Ci kilka z nich.

Poznaj 5 najpopularniejszych miejsc, w których warto opowiadać o Twoim podcaście, aby miał on szansę zaistnieć w sieci:

1) Transkrypcja i artykuł promujący podcast – to nie tylko ukłon w stronę wzrokowców, ale również szansa na wykorzystanie SEO do lepszego pozycjonowania Twojego podcastu w wyszukiwarkach.

2) Newsletter – możesz w całości poświęcić go nowemu odcinkowi lub wspomnieć o nim w kontekście innych treści, które przygotowujesz dla swoich stałych czytelników.

3) Insta Stories i relacja na Facebooku – warto wykorzystać udostępnianie odcinka bezpośrednio

4) YouTube – możesz udostępnić odcinek bezpośrednio z platformy hostingowej, nagrać go w formie vloga lub wrzucić sam dźwięk z atrakcyjnym cover photo, czyli okładką spójną z identyfikacją wizualną Twojego podcastu.

5) Pinterest – o tym dlaczego i w jaki sposób warto promować swój podcast właśnie na tej platformie możesz posłuchać w innym odcinku Biznesowych Potyczek Językowych. Zdradzę Ci tylko, że zdecydowanie warto wziąć Pinterest pod uwagę, kiedy tworzysz plan publikacji odcinków podcastu w social mediach.

Oczywiście, żaden z tych kanałów komunikacji nie wykona całej pracy za Ciebie. To ty musisz zatroszczyć się o to, aby regularnie informować słuchaczy o tym, co nagrałeś i dlaczego warto słuchać Twojej audycji. Nie wspominając już o tym, aby treści zawarte w kolejnych odcinkach były angażujące i przydatne dla Twoich odbiorców. Ale story w podcaście to już inna bajka 🙂


podcast agnieszka papaj-żołyńska

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, koniecznie zapisz się na listę zainteresowanych moją książką “Podcast w biznesie”!

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu “Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *