marka osobista w podcaście wing person

Nagrywasz podcast biznesowy albo zamierzasz wpleść go do swojej komunikacji. Planujesz odcinki, wypisujesz kolejne tematy dotyczące Twojej firmy. Czym się kierujesz? Swoją historią, ekspertyzą, produktami, które chciałbyś sprzedać? A może czymś zupełnie innym? Twoja opowieść może być niezwykle cenna dla obecnych i potencjalnych słuchaczy, o ile wiesz, jak ją wykreować. Bo marka osobista w podcaście to nie tylko Ty i Twoja firma, ale przede wszystkim ludzie, którzy gromadzą się dookoła. Jak zatem zrobić to dobrze? Poznaj 3 błędy, których nie warto popełniać, kiedy budujesz swój wizerunek w podcaście.

Kiedy zaczynałam pisać moją książkę „Podcast w biznesie” miałam wiele obiekcji i obaw, które musiałam przepracować. Zastanawiałam się, czy:

  • potrafię stworzyć spójną historię,
  • mam coś cennego do powiedzenia,
  • moja wiedza komukolwiek się przyda,
  • moje treści nie są zbyt oczywiste,
  • uda mi się pokazać, że marka osobista w podcaście ma moc?

Tych wątpliwości było oczywiście całe mnóstwo, ale pokonałam je wszystkie. W jaki sposób? Ponieważ wiem, że za moją książką kryją się znacznie więcej, niż tylko wskazówki.

Wierzę, że za każdą marką kryje się jakaś historia. Niepowtarzalny splot wydarzeń, przeżyć i doświadczeń, które sprawiły, że jesteś w tym miejscu, a nie innym. I tę historię powinni usłyszeć Twoi odbiorcy.

Ale nie tylko.

MARKA OSOBISTA W PODCAŚCIE – KTO JĄ TWORZY

marka w podcaście

Jak już opowiadałam w jednym z wcześniejszych odcinków podcastu, w centrum Twojej audycji jesteś nie tylko Ty, ale Twoje audytorium, a co za tym idzie – potencjalni odbiorcy Twoich produktów czy usług. W jakim celu tworzysz treści na blogu, newsletter czy też całą komunikację w social mediach? Podpowiem Ci, aby zaspokajać potrzeby Twoich odbiorców.

I tak samo powinno być z Twoim podcastem, o ile chcesz, aby był skutecznym narzędziem w Twoim biznesie. Narzędziem, które pozwala:

  • zaprezentować Twoją unikalną perspektywę,
  • budować pozycję eksperta w Twojej branży,
  • podkreślić Twoje cele, wartości i wyróżniki,
  • wspierać Twoich odbiorców,
  • gromadzić społeczność wokół Twojej marki,
  • dzielić się wiedzą i pasją,
  • pokazać, że Twoja marka ma głos, Twój głos.

Dlaczego Ci o tym mówię?

Bo każdy z nas ma swoją misję, charakter i unikalne doświadczenia. Cały kalejdoskop cech, które sprawiają, że to, co robisz, jest wyjątkowe.

MARKA OSOBISTA W PODCAŚCIE – CO JĄ WYRÓŻNIA

Co wyróżnia moją działalność? Jaką misją kieruję się w Wing Person?

Pomagam przedsiębiorcom wykorzystać podcast, aby wzmocnić markę osobistą i budować trwałe relacje z odbiorcami.

Jak to robię?

  • Piszę o tym w książce “Podcast w biznesie”,
  • opowiadam w podcaście Biznesowe Potyczki Językowe,
  • szkolę przedsiębiorców podczas warsztatów i konsultacji podcastowych,
  • dzielę się wiedzą, zdobytą na studiach i przez niemal 10 lat praktyki i sprawia mi to ogromną frajdę.

I Ty też możesz pokazać co Cię wyróżnia! Ale zrób to na swój sposób.

MARKA OSOBISTA W PODCAŚCIE – 3 NAJWIĘKSZE BŁĘDY

marka osobista w podcaście wing person

Obiecałam Ci 3 błędy, których nie warto popełniać, kiedy budujesz swoją markę osobistą w podcaście (i nie tylko). Oto one:

  1. Mówisz wyłącznie o sobie – Twój biznes, Twoje produkty, Twoja historia. Oczywiście, trochę tu sobie zaprzeczam, bo kazałam Ci podzielić się swoim story. Ale czy masz świadomość, jak i po co to robisz? 😉
  2. Brak Ci spójności – jedno mówisz w podcaście, a zupełnie inaczej zachowujesz się na żywo, czy w mediach społecznościowych. Kreujesz wizerunek osoby, którą nie jesteś, zamiast postawić na autentyczność i to, co masz w sobie.
  3. Inspirujesz się innymi (za bardzo) – oczywiście w samej inspiracji nie ma nic złego, gorzej kiedy robisz to zbyt intensywnie, tracąc w ten sposób szansę na to, aby pokazać swoją prawdziwą wartość. A jednocześnie przywłaszczasz sobie coś, co nie jest Twoje. Nie mówiąc już o tym, że w ten sposób nie pokazujesz swojego głosu, a tworzysz cover cudzego 😉

Dlaczego nie warto popełniać tych błędów (poza aspektami prawnymi)?

Bo to nie jesteś Ty.

Twoja marka jest wyjątkowa, bo tworzysz ją na podstawie swojej wiedzy i doświadczeń.

Co Cię wyróżnia? Cały szereg Twoich cech i kompetencji:

  • unikalna perspektywa,
  • doświadczenia,
  • energia i osobowość,
  • wiedza i sposób, w jaki ją przekazujesz,
  • umiejętność opowiadania historii, ale też słuchania, co mają do powiedzenia inni.

To wszystko jest wyjątkowe, spójne i Twoje. To Twoja przestrzeń i Twój kawałek tortu. I nawet jeśli ktoś przywłaszczy sobie kawałek, w dłuższej perspektywie na nic mu się to nie przyda. A nawet zaryzykowałabym stwierdzenie, że prędzej czy później pójdzie mu w boczki 😉


Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę “Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB “Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu “Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *