Nagrywasz podcast biznesowy albo zamierzasz wpleść go do swojej komunikacji. Planujesz odcinki, wypisujesz kolejne tematy dotyczące Twojej firmy. Czym się kierujesz? Swoją historią, ekspertyzą, produktami, które chciałbyś sprzedać? A może czymś zupełnie innym? Twoja opowieść może być niezwykle cenna dla obecnych i potencjalnych słuchaczy, o ile wiesz, jak ją wykreować. Bo marka osobista w podcaście to nie tylko Ty i Twoja firma, ale przede wszystkim ludzie, którzy gromadzą się dookoła. Jak zatem zrobić to dobrze? Poznaj 3 błędy, których nie warto popełniać, kiedy budujesz swój wizerunek w podcaście.

Kiedy zaczynałam pisać moją książkę „Podcast w biznesie” miałam wiele obiekcji i obaw, które musiałam przepracować. Zastanawiałam się, czy:

  • potrafię stworzyć spójną historię,
  • mam coś cennego do powiedzenia,
  • moja wiedza komukolwiek się przyda,
  • moje treści nie są zbyt oczywiste,
  • uda mi się pokazać, że marka osobista w podcaście ma moc?

Tych wątpliwości było oczywiście całe mnóstwo, ale pokonałam je wszystkie. W jaki sposób? Ponieważ wiem, że za moją książką kryją się znacznie więcej, niż tylko wskazówki.

Wierzę, że za każdą marką kryje się jakaś historia. Niepowtarzalny splot wydarzeń, przeżyć i doświadczeń, które sprawiły, że jesteś w tym miejscu, a nie innym. I tę historię powinni usłyszeć Twoi odbiorcy.

Ale nie tylko.

MARKA OSOBISTA W PODCAŚCIE – KTO JĄ TWORZY

marka w podcaście

Jak już opowiadałam w jednym z wcześniejszych odcinków podcastu, w centrum Twojej audycji jesteś nie tylko Ty, ale Twoje audytorium, a co za tym idzie – potencjalni odbiorcy Twoich produktów czy usług. W jakim celu tworzysz treści na blogu, newsletter czy też całą komunikację w social mediach? Podpowiem Ci, aby zaspokajać potrzeby Twoich odbiorców.

I tak samo powinno być z Twoim podcastem, o ile chcesz, aby był skutecznym narzędziem w Twoim biznesie. Narzędziem, które pozwala:

  • zaprezentować Twoją unikalną perspektywę,
  • budować pozycję eksperta w Twojej branży,
  • podkreślić Twoje cele, wartości i wyróżniki,
  • wspierać Twoich odbiorców,
  • gromadzić społeczność wokół Twojej marki,
  • dzielić się wiedzą i pasją,
  • pokazać, że Twoja marka ma głos, Twój głos.

Dlaczego Ci o tym mówię?

Bo każdy z nas ma swoją misję, charakter i unikalne doświadczenia. Cały kalejdoskop cech, które sprawiają, że to, co robisz, jest wyjątkowe.

MARKA OSOBISTA W PODCAŚCIE – CO JĄ WYRÓŻNIA

Co wyróżnia moją działalność? Jaką misją kieruję się w Wing Person?

Pomagam przedsiębiorcom wykorzystać podcast, aby wzmocnić markę osobistą i budować trwałe relacje z odbiorcami.

Jak to robię?

  • Piszę o tym w książce „Podcast w biznesie”,
  • opowiadam w podcaście Biznesowe Potyczki Językowe,
  • szkolę przedsiębiorców podczas warsztatów i konsultacji podcastowych,
  • dzielę się wiedzą, zdobytą na studiach i przez niemal 10 lat praktyki i sprawia mi to ogromną frajdę.

I Ty też możesz pokazać co Cię wyróżnia! Ale zrób to na swój sposób.

MARKA OSOBISTA W PODCAŚCIE – 3 NAJWIĘKSZE BŁĘDY

marka osobista w podcaście wing person

Obiecałam Ci 3 błędy, których nie warto popełniać, kiedy budujesz swoją markę osobistą w podcaście (i nie tylko). Oto one:

  1. Mówisz wyłącznie o sobie – Twój biznes, Twoje produkty, Twoja historia. Oczywiście, trochę tu sobie zaprzeczam, bo kazałam Ci podzielić się swoim story. Ale czy masz świadomość, jak i po co to robisz? 😉
  2. Brak Ci spójności – jedno mówisz w podcaście, a zupełnie inaczej zachowujesz się na żywo, czy w mediach społecznościowych. Kreujesz wizerunek osoby, którą nie jesteś, zamiast postawić na autentyczność i to, co masz w sobie.
  3. Inspirujesz się innymi (za bardzo) – oczywiście w samej inspiracji nie ma nic złego, gorzej kiedy robisz to zbyt intensywnie, tracąc w ten sposób szansę na to, aby pokazać swoją prawdziwą wartość. A jednocześnie przywłaszczasz sobie coś, co nie jest Twoje. Nie mówiąc już o tym, że w ten sposób nie pokazujesz swojego głosu, a tworzysz cover cudzego 😉

Dlaczego nie warto popełniać tych błędów (poza aspektami prawnymi)?

Bo to nie jesteś Ty.

Twoja marka jest wyjątkowa, bo tworzysz ją na podstawie swojej wiedzy i doświadczeń.

Co Cię wyróżnia? Cały szereg Twoich cech i kompetencji:

  • unikalna perspektywa,
  • doświadczenia,
  • energia i osobowość,
  • wiedza i sposób, w jaki ją przekazujesz,
  • umiejętność opowiadania historii, ale też słuchania, co mają do powiedzenia inni.

To wszystko jest wyjątkowe, spójne i Twoje. To Twoja przestrzeń i Twój kawałek tortu. I nawet jeśli ktoś przywłaszczy sobie kawałek, w dłuższej perspektywie na nic mu się to nie przyda. A nawet zaryzykowałabym stwierdzenie, że prędzej czy później pójdzie mu w boczki 😉


Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.