Jesteś specjalistą i doskonale znasz się na swojej branży? To świetnie! Ale czy Twoi odbiorcy o tym wiedzą? Czy dzielisz się z nimi swoim doświadczeniem i pokazujesz, jak możesz wesprzeć ich działania? Wykorzystaj do tego podcast! Wizerunek w sieci to jeden z kluczowych elementów sukcesu Twojej firmy. Chcesz zdobyć zaufanie klientów i wyróżniać się spośród innych biznesów? Pokaż, że Twoja marka ekspercka ma głos!

marka ekspercka wing person

Kilka dni temu rozmawiałam z jednym z moich klientów i jednocześnie słuchaczy mojego podcastu biznesowego. Jakub zwrócił uwagę, że od jakiegoś czasu moja audycja zupełnie zmieniła swój charakter. Nie traktuje już wyłącznie o pracy z językiem obcym i nie pokazuje luźnych obrazków z życia tłumacza. I kiedy się tak nad tym zastanawiam, to muszę przyznać mu rację.

Mój podcast – podobnie jak moja marka Wing Person – przeszedł gruntowny rebranding. I nic dziwnego, w końcu ma wspierać moje cele biznesowe i pomagać w kreowaniu spójnego wizerunku. Bo marka ekspercka nie bierze się znikąd. Wręcz przeciwnie – to efekt żmudnej, niekończącej się pracy.

Ale zdradzę Ci, że jest jedno wdzięczne narzędzie, które ułatwia ten proces i sprawia, że o wiele łatwiej jest nie tylko budować wizerunek specjalisty w swojej dziedzinie, ale i nawiązywać relacje z odbiorcami. I tym narzędziem oczywiście jest podcast o własnej marce 😉

MARKA EKSPERCKA – MOJE CASE STUDY

marka ekspercka wing person

Biznesowe Potyczki Językowe z założenia miały wspierać moich słuchaczy w poszukiwaniu pracy z językiem obcym. Miały ułatwić kontakt z klientem i dostarczyć wskazówek, które sprawią, że język będzie narzędziem, a nie powodem do stresu. I ten cel nadal jest istotnym elementem mojego podcastu. Ale nie jedynym.

Dlaczego?

Ponieważ moja firma się rozwija, a wraz z nią – rozwija się moja oferta i specjalizacja w kierunku podcastów, transkrypcji i (a jakże!) języków obcych.

I chociaż przez pierwsze miesiące na swoim faktycznie nie wiedziałam, w jaki sposób wykorzystać podcast do wsparcia mojej komunikacji i bieżących celów zawodowych, w tej chwili z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że marka ekspercka Wing Person ma swój głos. Mój głos.

MARKA EKSPERCKA – PODCAST A BUDOWANIE WIZERUNKU

marka ekspercka głos marki

Jak możesz przeczytać w moich social mediach, na blogu czy też w mojej książce,

Podcast pozwala Ci:

  • wspierać strategię i bieżące projekty,
  • kreować wizerunek specjalisty w Twojej branży,
  • pokazywać Twoją ofertę i umiejętności,
  • dzielić się swoją wiedzą,
  • testować nowe pomysły,
  • poznawać Twoich słuchaczy i ich potrzeby.

I oczywiście sam wpuszczasz ich do swojego świata, stopniowo zdobywając ich zaufanie. A odbiorca, który wierzy w to, co przekazujesz i podziela Twoje wartości – to prawdziwy skarb dla Twojego biznesu.

MARKA EKSPERCKA – POKAŻ SWÓJ GŁOS

głos marki podcast

Być może zastanawiasz się, po co nagrywać kolejny podcast, skoro jesteś aktywny w innych miejscach – na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, a może nawet publikujesz filmy na YouTubie? W czym to dodatkowe medium jest lepsze od pozostałych?

Szczerze? W niczym. Ale jest ich doskonałym uzupełnieniem, przestrzenią w której słychać Ciebie, takiego, jakim naprawdę jesteś.

Tak, to prawda, w sieci jest mnóstwo podcastów, ale nie ma ani jednego o Twojej marce. Bo nikt nie zna Twojego biznesu tak jak Ty i nie opowie o nim z Twojej perspektywy. To Ty stoisz za sukcesem swojej marki. Twój głos, Twoje cele, misja i wartości mają znaczenie.

Wreszcie, to Ty znasz problemy i potrzeby Twoich odbiorców i możesz podzielić się z nimi rozwiązaniami. Możesz im pomóc i poprawić komfort ich życia.

Jak budować wizerunek eksperta w podcaście?

  • Odpowiadaj na pytania klientów,
  • Dawaj użyteczne wskazówki,
  • Dziel się przydatnymi materiałami,
  • Pokazuj case studies,
  • Testuj swoje produkty i usługi,
  • Pokazuj sukcesy Twoich klientów i to jak Twój produkt pomógł im rozwiązać problem lub zaspokoić potrzebę.

I pamiętaj, że Twoja wiedza i doświadczenie są ważne. I jeśli tylko chcesz i czujesz taką potrzebę, powinieneś podzielić się nimi ze światem. A podcast biznesowy stwarza Ci taką możliwość.


podcast agnieszka papaj-żołyńska

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM