klient to nie kosmita disc

Ile razy zdarzyło Ci się pomyśleć o kimś: on jest z innej planety? Ile razy nazwałeś tak w myślach szefa, klienta, kolegę z pracy? Założę się, że wiesz, o czym mówię! Komunikacja z osobą o innym stylu czasami przypomina rozmowę z kosmitą. Jak zatem poradzić sobie w relacji z kimś, z kim kompletnie Ci nie po drodze? Podpowiadam! Sprawdź, jak się z nim dogadać!

Aga, dlaczego Ty w kółko trąbisz o tym MaxieDISC?

To pytanie pada przynajmniej raz w tygodniu. Odpowiedź jest prosta:

Bo lubię sprawdzone narzędzia!

Wskazówki, które ułatwiają życie mi i moim klientom. Gotowe rozwiązania, które pozwolą Ci szybko usprawnić komunikację w firmie, zespole czy w relacji z klientami. 

A MaxieDISC to pewniak, który pozwala mówić ich językiem. Daje też jasne, przejrzyste wytyczne, jak to robić, aby klienci Cię pokochali! Dziś opowiem Ci o nich w pigułce – same konkrety!

 

KONFLIKTY MIĘDZY STYLAMI – Z CZEGO WYNIKAJĄ

style maxidisc konflikt<br />

Które kolory mają największy problem, aby się porozumieć? Te, które znajdują się po przeciwległych krańcach skali! 

Czerwony zje zielonego na śniadanie, a żółty stwierdzi, że niebieski z choinki się urwał! I nawzajem!

 Dlaczego tak jest? Ponieważ jedne style komunikują się na podstawie faktów, inne emocji. Jedne działają szybko, drugie wolno.

  • Co się więc stanie, gdy szybkie, emocjonalne I, spotka się z powolnym, analitycznym C?
  • Co, gdy konkretne, szybkie D wejdzie w spór z empatycznym, wycofanym S?

 Kraksa gwarantowana! Sprawdźmy zatem, jak jej uniknąć!

 

CZTERY STYLE MAXIEDISC

 

O narzędziu MaxieDISC opowiadałam w innych odcinkach podcastu. W skrócie:

Czerwony, żółty, zielony, niebieski… To nie początek zadania z plastyki, ale cztery style zachowań, które wyróżniamy w metodologii DISC. Te style to: dominujący, inspirujący, stabilny i sumienny.

Dzieli się je ze względu na tempo i typ komunikacji:

  • wolno/szybko,
  • fakty/emocje.

Jeżeli nauczysz się rozpoznać dany typ klienta, partnera biznesowego, z którym macie współpracować, łatwiej będzie Ci określić, czego oczekuje.

 

KLIENT TO NIE KOSMITA – SPRAWDŹ, JAK SIĘ Z NIM DOGADAĆ

klient maxiedisc

Jak działają poszczególne style? Jak z nimi rozmawiać? 

Styl sumienny

  • stawia na jakość produktu
  • potrzebuje dużo informacji i czasu, aby podjąć decyzję

Kiedy rozmawiasz z osobą o takim stylu, pamiętaj, że potrzebuje ona sporo danych, aby przejść do działania.

Dlatego:

  • zapewnij jej dużo informacji,
  • daj czas do namysłu,
  • skup się na faktach, nie na emocjach,
  • zaopatrz się w twarde dane (tabelki, analizy, statystyki, konkrety),

 Styl dominujący

  • potrzebuje tylko kluczowych informacji
  • lubi bezpośredni kontakt, bez lania wody
  • błyskawicznie podejmuje decyzję

Kiedy rozmawiasz z osobą o takim stylu, pamiętaj, że ceni konkret i nie lubi owijania w bawełnę:

  • Bądź pewny siebie,
  • podkreślaj, co można zyskać,
  • unikaj szczegółów i rozwlekłej komunikacji.

maxie disc niebieski

 Styl stabilny

  • ceni gwarancję i bezpieczeństwo
  • wybiera sprawdzone rozwiązania
  • nie lubi podejmować decyzji w pośpiechu

Kiedy rozmawiasz z osobą o takim stylu, pamiętaj, że ceni bezpieczeństwo i sprawdzone rozwiązania:

  • Nie naciskaj i nie wywołuj presji.
  • Buduj przyjazną atmosferę.
  • Daj czas i przestrzeń na zastanowienie.

Styl inspirujący

  • ceni przyjazną atmosferę podczas zakupów
  • błyskawicznie podejmuje decyzję
  • wybiera rozwiązania, które pomogą mu wyróżnić się z tłumu

Kiedy rozmawiasz z osobą o takim stylu, pamiętaj, że ceni relacje, otwartość i dobrą atmosferę:

  • Unikaj drobiazgów i nudnych informacji,
  • podkreślaj wyjątkowość zadania czy oferty,
  • zadbaj o pozytywne nastawienie.

 

Chcesz wiedzieć, jak szybko rozpoznawać poszczególne style? A może wolisz najpierw dokładnie poznać swój? Skorzystaj z konsultacji MaxieDISC i zacznij świadomą pracę ze swoimi mocnymi stronami!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *