model DISC wing person

Jesteś introwertykiem w biznesie? Chcesz zwiększyć sprzedaż i budować długofalowe relacje z klientami, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? A czy znasz swój wrodzony styl komunikacji i wiesz, jakie są Twoje mocne strony? Naucz się jak je wykorzystywać oraz rozpoznawać style zachowań, które cechują Twoich klientów! Pomoże Ci w tym metodologia i model DISC, czyli to, co sama określam mianem barwy relacji.

 Jako intro masz jedną niezaprzeczalną zaletę i wyróżnik, który pomaga Ci świetnie zrozumieć Twoich klientów. Jest to naturalny, wrodzony talent do obserwacji, dostrzegania szczegółów, drobnych zmian nastroju. A także stylu komunikacji, który przekłada się na potrzeby Twoich klientów. A w końcu te chcesz zaspokajać, prawda?

Model DISC, czyli barwy relacji pomagają zrozumieć, w jaki sposób działają nasi odbiorcy, ale też dostarczają wiedzy:

  • o nas,
  • naszych zespołach oraz…
  • partnerach życiowych!

Czy dostrzegasz potencjał, jaki skrywa się za tą wiedzą? Przekonaj się, o co chodzi z MaxieDisc i jak możesz wykorzystać tę metodologię w życiu prywatnym i zawodowym.

 

BARWY RELACJI – JAK ODKRYŁAM MODEL DISC

model disc wing person

Zdradzę Ci, że kiedy niemal 9 lat temu zaczęłam pracę na etacie, w klinice leczenia niepłodności, byłam przerażona pracą z klientami. Zwłaszcza że to nie była łatwa praca. Każdy z Was na pewno zaliczył niejedną wizytę w placówce medycznej i wie, co się dzieje w rejestracji czy na infolinii. A dodajcie do tego, że w naszej klinice klienci zostawiali po kilkaset złotych, a nawet kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych. Mieli więc uzasadnione oczekiwania. A ja byłam na pierwszej linii frontu.

I tym, co okazało się przełomem w moim działaniu, a potem pomogło mi jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby klientów (a przy okazji awansować na kolejne stanowiska), były właśnie barwy relacji. Szkolenie oparte o model DISC, które odbyłam po około trzech miesiącach pracy. Czego się dowiedziałam o sobie i innych? Mnóstwo!

 

BARWY RELACJI – 4 TYPY KLIENTÓW

style komunikacji disc

Czerwony, żółty, zielony, niebieski…

To nie początek zadania z plastyki, ale cztery style zachowań, które wyróżniamy w metodologii DISC. Dzieli się je ze względu na tempo i typ komunikacji:

  • wolno/szybko,
  • fakty/emocje.

Jeżeli nauczysz się rozpoznać dany typ klienta, partnera biznesowego, z którym macie współpracować, łatwiej będzie Ci określić, czego oczekuje.

Omówmy zatem każdy z poszczególnych stylów (szczegółowa charakterystyka za MaxieDisc.com):

 

D – Dominance (Dominacja) – Czerwony

Po co grać, jeśli nie można wygrać?

  • skupiony na zadaniach,
  • łatwo podejmuje decyzje,
  • skoncentrowany na celu,
  • potrafi zachować dystans do innych,
  • niezadowolony, gdy rzeczy stają w martwym punkcie,
  • motywatory: wyzwanie, rywalizacja, kontrola, wolność,
  • komunikacja: często jednokierunkowa (od niej/niego do słuchaczy), mówi to, co myśli, własne opinie przedstawia jako fakty.

I – Influence (Wpływanie) – Żółty

Zróbmy to razem! Będzie fajnie!

  • dusza towarzystwa,
  • rozmowny, optymistyczny,
  • otwarty i przyjazny,
  • podkreśla pozytywne aspekty spraw,
  • kiedy zgadza się z tobą, mówi o tym,
  • zachęca, motywuje, inspiruje,
  • przywiązuje dużą wagę do dobrej atmosfery i ludzi,
  • motywatory: możliwość bycia z innymi ludźmi,
  • komunikacja: inspiruje, sprzedaje tematy, lubi dużo mówić, unika szczegółów, skupia się na szerszej perspektywie, najpierw mówi, potem myśli.

S – Steadiness (Stabilność) – Zielony

Chwileczkę. Najpierw to zaplanujmy.

  • cierpliwy, postępuje ostrożnie,
  • bardzo dobry słuchacz,
  • wzbudza zaufanie,
  • spokojny, stabilny, systematyczny,
  • raczej nie zmienia tempa pracy,
  • czyni małe poprawki nie burząc obecnego porządku,
  • motywatory: dobrze zdefiniowane zadania, otrzymywanie instrukcji,
  • komunikacja: często jednokierunkowa, słucha, mówi spokojnym, opanowanym tonem, preferuje rozmowy 1:1, odzywa się raczej wtedy, gdy zostanie zapytany.

C – Compilance (Sumienność) – Niebieski

Robimy dokładnie, albo wcale.

  • dokładny, pedantyczny,
  • logiczny, analityczny, ostrożny,
  • formalny i zdyscyplinowany,
  • lubi porządek, np. na biurku,
  • jest dyplomatyczny, uprzejmy,
  • skupia się na szczegółach,
  • motywatory: szczegółowe planowanie i przygotowanie do realizacji zadań,
  • komunikacja: preferuje komunikację pisemną, nie lubi dyskutować o opiniach i kwestiach abstrakcyjnych, skoncentrowany na szczegółach, może utracić szerszy kontekst.

W każdym z tych stylów jest tkwi potencjał, który możecie wykorzystać, znając dobrze swojego klienta wiecie, czego będzie oczekiwał.

BARWY RELACJI – POZNAJ SWÓJ STYL

barwy relacji disc

Zastanawiasz się, jak wykorzystać tę wiedzę, aby udoskonalić własne działania? Jeżeli sam jesteś danym kolorem, możesz nie tylko wykorzystać swoje mocne strony, ale też pokonać słabości, które wiążą się z danym stylem zachowań.

Oto przykład:

  • niebieski mógłby być bardziej ekspresyjny i działać szybciej, nie skupiać się na drobiazgach,
  • czerwony mógłby bardziej wczuć się w emocje drugiej strony i nie zajeżdżać zespołu,
  • zielony mógłby działać szybciej i skupić się na celu, a nie tylko na relacjach,
  • żółty mógłby nieco zejść na ziemię, więcej słuchać i skupiać się na faktach, a nie na emocjach.

BARWY RELACJI – PO CO MI TO?

Każdy z nas jest wypadkową co najmniej dwóch kolorów, ale jeden zazwyczaj jest dominujący. Dlatego warto nie tylko poznać nie tylko styl komunikacji Twoich klientów, ale przede wszystkim Twój, Twojego partnera i zespołu.

Dzięki analizie DISC możesz:

  • poznać siebie i usprawnić swoje działania w biznesie,
  • lepiej diagnozować potrzeby swoich klientów i zwiększyć ich satysfakcję z usług,
  • poprawić relacje ze partnerami biznesowymi, klientami czy bliskimi osobami,
  • skuteczniej zarządzać swoim zespołem,
  • lepiej przygotować się do stworzenia własnego biznesu czy ustalenia ścieżki kariery zawodowej,
  • zwiększyć sprzedaż oraz precyzję i skuteczność swoich działań.

To tylko wybrane korzyści, które dostarcza wiedza o stylach komunikacji. Czy widzisz tu przestrzeń dla siebie? Chcesz lepiej poznać siebie, swój zespół, klientów? To świetnie!

Daję Ci zatem znać, że od lipca w mojej ofercie pojawiają się indywidualne sesje wraz z testem MaxieDisc oraz szkolenia dla zespołów!

Marzysz o lepszej i skuteczniejszej komunikacji? Zaplanujmy ją razem!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.