Lubisz podcasty? Z niecierpliwością czekasz na kolejne odcinki ulubionych audycji? A może podziwiasz ich twórców i regularnie obserwujesz ich w sieci? Być może marzysz o tym, żeby być częścią ich biznesu i wspierać ich w działaniach? Wspaniale! Bo dziś opowiem Ci o tym, dlaczego warto to robić! Przekonaj się, jak wielką wartość ma podcast dla biznesu i w jaki sposób można go wykorzystać do budowania marki w sieci. A potem opowiedz o tym swoim klientom.
Kiedy dwa lata temu zaczynałam pracę na swoim jako wirtualna asystentka, testowałam najróżniejsze zadania:
- zdalną obsługę biura,
- obsługę social mediów,
- research,
- usługi personal assistant,
- tworzenie grafik,
- transkrypcję,
- montaż audio i wideo.
Moja pierwsza oferta przypominała kramik na pchlim targu – było w nim wszystko, nawet czynności, które nie sprawiały mi żadnej frajdy, wręcz przeciwnie – dłubanie we wtyczkach na WordPressie czy tworzenie zestawień w Excelu. I chociaż mogę wykonywać każdą z tych czynności, zwyczajnie nie chcę tego robić.
Dlatego, jak tylko mogłam sobie na to pozwolić, zaczęłam zawężać swoją ofertę do mojej ukochanej niszy:
W moim przypadku była to praca z językiem obcym i szeroko pojęty podcast dla biznesu – zarówno od strony twórcy, producenta, jak i specjalistki od tworzenia opowieści biznesowej w sieci.
PODCAST DLA BIZNESU – CO MOŻESZ ZAOFEROWAĆ
Wiesz co jest najfajniejsze w pracy z podcasterem? Że wcale nie musisz znać się na montażu! Serio! Jest mnóstwo innych zadań, które możesz wykonywać! Bo tworzenie audycji o własnej marce to proces, na który składa się szereg czynności:
- tworzenie skryptów,
- research,
- kontakt z gośćmi,
- nagranie,
- edycja audio,
- transkrypcja,
- grafiki,
- treści do social mediów,
- newsletter,
- wpisy blogowe.
I tak w kółko, tydzień po tygodniu.
Czy widzisz w tym potencjał dla Twoich działań? A to dopiero początek!
PODCAST DLA BIZNESU – DLACZEGO WARTO?
Podcast biznesowy to niezastąpione narzędzie, które pozwala Ci nawiązywać i utrzymywać długofalową relację z odbiorcą, zbudować społeczność i rozkochać ją Twojej marce, produktach, wartościach. To również niezastąpione źródło wiedzy, wskazówek, case studies czy inspirujących treści z życia przedsiębiorcy.
Dlaczego warto wspierać podcasterów? Aby stać się częścią tego procesu!
Oto garść powodów:
- wspierasz osobę, której działalność podziwiasz,
- uczysz się od niej wiedzy branżowej,
- przyczyniasz się do budowania wizerunku marki eksperckiej,
- specjalizujesz się w niszy, która ma ogromny potencjał i perspektywy,
- wykorzystujesz swoje umiejętności – i wcale nie musi to być montaż.
Zaciekawiłam Cię?
To świetnie, ponieważ wraz z Karoliną Brzuchalską z Pretty Well Done właśnie prowadzimy zapisy na warsztaty online „Podcast dla biznesu”!
Chcesz wspierać podcasterów w ich działaniach? Przekonaj się, jak włączyć podcast do swojej oferty! Podczas jednodniowych warsztatów online pokażemy Ci, jak wygląda współpraca z podcasterem od kuchni!
Nie czekaj, działaj!
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy