wsparcie podcastera wing person

Uwielbiasz podcast, ale nie widzisz się w roli prowadzącego? Wolisz postprodukcję, mastering, działania na zapleczu? A może chcesz działać w tej branży, ale niekoniecznie ciągnie Cię do montowania audio? To również jest możliwe! Czy warto współtworzyć podcast dla biznesu? Czy wsparcie podcastera to praca dla Ciebie? W jaki sposób możesz to robić? Przekonaj się!

Czy można działać w niszy, a jednocześnie trafić do mainstreamu? Oczywiście! Tak właśnie rozwinęły się podcasty. Od zwykłych nagrań w domowych piwnicach po silne narzędzie wspierające biznesy przedsiębiorców.

Kto może nagrywać podcast o własnej marce?

Każdy, kto ma coś do powiedzenia i chce dzielić się wiedzą! Próg wejścia jest naprawdę niski. Ale jeżeli chcesz, aby Twoja audycja stała się medium, które realnie wpływa na strategię i realizację celów biznesowych, warto się do niej przygotować i… skorzystać ze wsparcia osób, które pomogą Ci zbudować naprawdę skuteczne narzędzie!

Jak to zrobić? Możliwości jest mnóstwo!

 

PRACA W PODCASTACH – MOJE STORY

podcast w biznesie wing person

Być może myślisz:

 „Łatwo Ci mówić, Aga. W końcu sama i nagrywasz, i montujesz. A co ma powiedzieć ktoś, kto tego nie potrafi?”.

I okej, zgadzam się z Tobą. Ale nie do końca! Bo:

  1. Ja też kiedyś tego wszystkiego nie umiałam.
  2. Nie z każdym podcasterem współpracuję jako montażystka.

 Wykonuję też mnóstwo innych zadań, które wspierają twórców internetowych w ich działaniach, takich jak:

  • konsultacje,
  • tworzenie treści do mediów społecznościowych,
  • transkrypcja,
  • project management i wiele innych.

I jestem pewna, że dla Ciebie też znajdzie się miejsce w tej „maszynie contentu”, jak mawia Jędrzej Paulus, producent podcastów i autor najlepszego (w mojej opinii) newslettera o podcastingu.

 

PODCAST DLA BIZNESU – CZY TO PRACA DLA CIEBIE?

wsparcie podcastera praca

„Nie umiem nagrywać”.

„Nigdy gadał_m do mikrofonu”.

„Nie mam o czym opowiadać”.

„Wolę działać w back office”.

„Nie znam się na montażu”.

„Jestem techniczną sierotą”.

„Lubię podcasty, ale nie wiem, co mogę robić w tej branży”.

 Obiekcji przed działaniem w podcastach jest mnóstwo. I w porządku – rozumiem, że nie każdy chce nagrywać lub montować audycje Ale to nie znaczy, że nie możesz współpracować z podcasterem w inny sposób. 

Jest mnóstwo zadań, które możesz wykonywać i żadne nie wiąże się z gadaniem do mikrofonu czy długimi godzinami w Audacity, czy innym programie do montowania.

 Jak możesz wspierać podcasterów? Oto kilka sprawdzonych pomysłów:

  1. Content writer
  2. Transkrybent
  3. Wirtualna asystentka/asystent
  4. Twórca grafik
  5. Researcher
  6. Social media manager
  7. Podcastowy project manager
  8. Wirtualny concierge

 To tylko wybrane pomysły na działania, które możesz realizować wraz z podcasterem! Uwierz mi, jest ich zdecydowanie więcej!

 

WARSZTATY „PODCAST DLA BIZNESU”

warsztaty podcast dla biznesu

Czujesz, że któreś z tych zadań są stworzone dla Ciebie? To świetnie! Pomożemy Ci wystartować! Już tej jesieni rusza druga, rozszerzona edycja warsztatów online „Podcast dla biznesu”, które poprowadzimy razem z Karoliną Brzuchalską, przedsiębiorczynią, podcasterką, mentorką przedsiębiorczych kobiet, CEO Pretty Well Done. Chcesz razem z nami odkryć tę niszę i znaleźć pierwszych klientów?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *