podcast niszowy marka online

Dzielisz się wartościową wiedzą i wskazówkami, ale Twoje treści nie docierają do szerokiego grona odbiorców. Nagrywasz podcast biznesowy od kilku miesięcy czy lat, a zasięgi nie powalają na kolana. Czy Twoje działania mają sens? To tylko wybrane pytania, które zadają moi klienci oraz słuchacze Biznesowych Potyczek Językowych. Czy jednak zasięg jest jedynym kluczem do sukcesu? Dziś pokażę Ci, dlaczego podcast niszowy nie musi mieć tysięcy odsłon, aby odnieść sukces i przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu. Są bowiem ważniejsze korzyści promowania niszy w podcaście, nawet przy ograniczonym zasięgu.

Na początku się irytowałam, potem poddawałam pod wątpliwość własne działania, w końcu chciałam rzucić to wszystko w diabły. Taka była moja reakcja na komentarze, które skupiały się wyłącznie na zasięgach moich treści.

No bo jak to, uczysz o promocji podcastu, a sama masz kilkadziesiąt odsłuchów na odcinek? To po co w ogóle się wysilać?

 Słyszysz tego złośliwego chochlika, który aż zaciera ręce na myśl, że zaraz Ci dogryzie? Ja z moim dyskutuję niemal codziennie. Dlatego dziś chcę Ci pokazać, dlaczego podcast niszowy ma sens. I w jaki sposób się zwraca w Twoim biznesie!

 

PODCAST NISZOWY BUDUJE EKSPERTYZĘ

podcast niszowy wizerunek eksperta

Podcasty branżowe często skupiają się na konkretnych tematach, które wymagają zaawansowanej, specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Tworząc taką audycję, przedsiębiorca może zademonstrować swoje kompetencje w danej dziedzinie. 

Poruszając zagadnienia, które go pasjonują, w których czuje się jak ryba w wodzie, opowiadając o nich w sposób przystępny i angażujący, potwierdza swoje kompetencje i buduje spójny, wiarygodny wizerunek eksperta. A do tego zyskuje wyróżnik wzmacniający jego głos – podcast.   

Przykładem może być audycja prowadzona przez specjalistę w branży finansów osobistych, nieruchomości czy prawa spadkowego

  • budżet domowy i oszczędności, o których nie miałeś pojęcia,
  • ukryte koszty przy zakupie nieruchomości,
  • kwestie dziedziczenia mieszkania po rodzicach,
  • formalności i opłaty związane z zakupem z rynku wtórnego…

 Taki podcast może przyciągnąć ograniczoną liczbę słuchaczy, ale ci, którzy sięgną po te treści, zyskają wiedzę w kwestii, z którą się mierzą lub chętniej skorzystają z usług eksperta, aby samemu nie ogarniać tak zawiłych tematów.

 

PODCAST NISZOWY ROZWIĄZUJE KONKRETNE PROBLEMY KLIENTÓW

 

problemy klientów wing person

Niszowe podcasty często skupiają się na rozwiązywaniu konkretnych problemów, z którymi borykają się ich odbiorcy. Jako prowadzący możesz:

  • zaproponować wyjście z danej sytuacji,
  • wskazywać najlepsze praktyki,
  • opowiedzieć o swoich błędach czy case studies klientów,
  • dzielić się swoim doświadczeniem.

Dzięki temu zyskujesz zaangażowane audytorium, które może przekształcić się w klientów lub ambasadorów Twojej marki.

 I nawet jeśli Twój podcast organicznie nie dotarł do szerokiego grona, dzięki zadowolonym słuchaczom wieść o nim poniesie się dalej.

 

TWOJA OFERTA W PODCAŚCIE

 

Podcasty niszowe mogą również służyć jako wizytówka Twojej marki, czyli narzędzie, w którym zaprezentujesz swoją ofertę: 

  • ciekawe rozmowy,
  • case studies,
  • story z Twojego podwórka,
  • unikalne produkty, usługi czy proces ich powstawania.

Podcast to świetne narzędzie marketingowe, wspierające Twoje cele. Co więcej, słuchacze niszowej audycji z czasem zaczynają traktować Cię, jak kogoś znajomego, bliskiego, godnego zaufania. Rezonują z Tobą, są bardziej zainteresowani tematem, co może sprawić, że chętniej coś od Ciebie kupią.

 

MISJA, WARTOŚCI, OSOBOWOŚĆ MARKI

misja, wizja, osobowość marki

Twój podcast to również genialne narzędzie do budowania świadomości Twojej marki, do opowiadania o Twojej misji, celach, wartościach.

Dlatego tak ważne jest, aby podcast niszowy odzwierciedlał osobowość i wiedzę prowadzącego.

Dzięki temu staje się autentycznym i unikatowym medium, a słuchacze mogą lepiej zrozumieć filozofię czy wartości, którymi kierujesz się w biznesie. Jeśli są spójne z ich wartościami – zostaną z Tobą na dłużej.

Ciekawym elementem podcastów niszowych jest również możliwość budowania swojego wizerunku jako przedsiębiorcy. Możesz nagrać kilka odcinków, w których:

  • zaprezentujesz siebie,
  • opowiesz historię Twojej marki, skąd się wzięła, co sprawiło, że robisz to, co robisz,
  • przyciągniesz ludzi o podobnych zainteresowaniach czy wartościach.

To prowadzi do budowania osobistej relacji z odbiorcami, skracania dystansu. Gdy podcast ma duże zasięgi, często wiąże się to z hejtem, niepochlebnymi komentarzami. Wówczas musisz liczyć się z tym, że nie każdy, kto Cię słucha, wejdzie z Tobą w konstruktywny dialog. Przekonało się o tym kilku moich klientów, których zasięgi idą w tysiące tygodniowo.

 

NISZA SPRZYJA BLISKOŚCI I ZAUFANIU

 

Podcasty niszowe pozwalają na zbudowanie silnej społeczności wokół konkretnej tematyki. Słuchacze takiego podcastu mają szansę aktywnie brać udział w dyskusjach, zgłaszać swoje pytania i uwagi, co sprzyja interakcji z prowadzącym. W ten sposób powstaje cenna przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych relacji, zarówno między słuchaczami, jak i prowadzącym.

 

WYSOKA JAKOŚĆ CONTENTU

jakość contentu

Podcasty niszowe często skupiają się wokół wiedzy, której nie znajdziesz na pstryknięcie palcami. Wąskie i specyficzne tematy dają możliwość pogłębiania informacji i analizy zagadnień z różnych perspektyw. Prowadzący niszowego podcastu może dzielić się treścią, która naprawdę przyniesie wartość słuchaczom. Nie patrzy bowiem na clickbajty czy dotarcie do szerokiego grona słuchaczy. Skupia się na jakości i użyteczności. Wszak to jego ekspertyza. 

Niszowe podcasty często ukierunkowują się na rozmowy z ekspertami z danej dziedziny, co przekłada się na wysoką jakość merytoryczną treści.

 Tacy eksperci mogą dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami, które stanowią cenny kapitał dla słuchaczy. Ponadto, skupienie na jakości kontentu przyciąga bardziej zaangażowaną i wierną publiczność, która jest gotowa zainwestować czas w słuchanie wartościowych audycji.

 

ZNIKAM Z SOCIAL MEDIÓW!

 

Jak widzisz, podcast niszowy nie musi mieć setek odsłuchów, aby z powodzeniem wspierać biznes. Ograniczony zasięg nie jest wadą, a raczej szansą na bliższy kontakt z odbiorcami, budowanie więzi i efektywne rozwiązanie problemów.

Skupienie na ekspertyzie, rozwiązywaniu problemów klientów, budowaniu marki, wysokiej jakości kontentu i mniejszej konkurencji pozwala niszowym podcastom odnosić sukces i przyczyniać się do rozwoju biznesu. Niech to będzie zachętą dla przedsiębiorców, aby szukać swojego wyróżnika, unikalnej niszy.

Podcast ma przede wszystkim wspierać Twoje cele biznesowe, budować autorytet i wzmacniać markę. Czy potrzebujesz do tego tysięcy subskrybentów? Moim zdaniem nie!

 Tym nagraniem chciałabym też podsumować pewien etap mojej działalności podcastowej i dać Ci znać, że wkrótce temat podcastów zniknie z moich social mediów. Chciałabym, aby moja podcastowa wiedza trafiała do osób, które faktycznie są zainteresowane tym tematem. 

Dlatego, jeżeli chcesz uczyć się o podcaście i dostawać informację o nowych odcinkach, zapisz się szybko na mój newsletter! W prezencie otrzymasz fragment mojej książki „Podcast w biznesie” i dowiesz się, na jakie pytania warto odpowiedzieć, zanim rozpoczniesz nagrywać własną audycję!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *