nikt Cię nie słucha podcast wing person

Nagrywasz podcast, a statystyki są tak marne, jakbyś w ogóle nic nie publikował? Słucha Cię kilkanaście lub kilkadziesiąt osób a konkurencja bije rekordy na Spotify? Sprawdźmy, co poszło nie tak! I czy w ogóle jest się czym martwić! Co zrobić, gdy nikt Cię nie słucha? Przekonaj się!

Być może wstyd się przyznać, ale rzadko kiedy sprawdzam statystyki moich social mediów. Nie lubię wykresów na Facebooku, IG czy YouTubie. Zwyczajnie mnie to zniechęca, a uważam, że liczby to nie wszystko. W końcu nie ma znaczenia, czy mam 50 czy 5000 odsłon rolki, skoro klienci i tak do mnie przychodzą? Zamiast gapić się na liczby, wolę prosić o faktyczny feedback w ankietach, na stories czy prywatnie w wiadomościach.

Jest jednak jedno medium, które monitoruję dokładnie – mój podcast biznesowy. Dlaczego? Ponieważ to jedyne narzędzie, które jest w stu procentach moje, towarzyszy mi od początku założenia firmy i wykorzystuję je do:

  • wzmacniania wizerunku marki,
  • zbierania feedbacku,
  • wspierania bieżących i długofalowych celów Wing Person,
  • dzielenia się wiedzą, trickami, błędami, odpowiedziami na problemy odbiorców,
  • prezentowania misji i wartości mojego biznesu,
  • budowania świadomości marki i jej kluczowych wyróżników.

I chociaż statystyki odsłuchu nie porażają jak w przypadku znanych przedsiębiorców, są stabilne. A podcast spełnia swoją rolę.

Chcesz wiedzieć, co zrobić, aby u Ciebie też tak było? Sprawdźmy, czy pamiętasz o tych rzeczach!

DLACZEGO NIKT CIĘ NIE SŁUCHA?

dlaczego nikt cię nie słucha

Być może dopiero startujesz i słucha Cię raptem kilka osób. A może nagrywasz już od jakiegoś czasu, ale efekty nie są satysfakcjonujące? Warto zadać sobie kilka pytań i zobaczyć, co nie działa lub co możesz zrobić lepiej.

Zastanów się:

  • Czy odbiorcy wiedzą, że nagrywasz podcast?
  • Czy masz harmonogram publikacji?
  • Gdzie i jak często promujesz swoje odcinki?
  • Czy używasz CTA, aby zachęcić odbiorców do słuchania?
  • Czy trafiasz do właściwej grupy docelowej?
  • Jaką wartość daje Twój podcast – Tobie i odbiorcy?
  • Jaki jest jego cel?
  • Czy regularnie monitorujesz statystyki?
  • Korzystasz z feedbacku od społeczności?
  • Czy format się nie wyczerpał?
  • Może czas na jakieś zmiany?

CZY JEST SENS NAGRYWAĆ?

czy jest sens nagrywać podcast

Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam, biorąc pod uwagę rzetelną analizę i odpowiedzi na powyższe pytania.

ALE!

Gdybyś pytał mnie o zdanie, odpowiedź zawsze będzie brzmiała: TAK!

Dlaczego? Ponieważ podcast to specyficzne, wyjątkowe medium, które często nie generuje dochodów samo w sobie, ale zwraca się w zupełnie inny sposób.

Dlaczego warto nagrywać?

  • Wiedza, którą się dzielisz, buduje Twoją pozycję eksperta. W końcu mówisz o tym, na czym się znasz i pokazujesz swoją perspektywę.
  • Doświadczenie, o którym opowiadasz, przydaje się Twoim odbiorcom – case studies, błędy, ciekawe tricki – dziel się tym, a ludzie przyjdą po więcej.
  • Cele biznesowe – możesz o nich mówić w nienachalny sposób, opowiadając o różnych aspektach kampanii reklamowej, wartości, zalet pewnych rozwiązań, usług czy produktów.
  • Odbiorca potrzebuje czasu, żeby Cię poznać i się do Ciebie przekonać. Daj mu szansę, aby Ci zaufał i został z Tobą na dłużej.
  • Wytrwałość to cecha każdego podcastera. Podcast to narzędzie dla długodystansowców, chcesz widzieć efekty? Nie odpuszczaj!
  • Systematyczność pokazuje, że nie odpuszczasz projektów i masz czym się dzielić ze swoją społecznością. Czyli ponownie – warto Ci zaufać.

 

CO ZROBIĆ, ABY ROZHULAĆ PODCAST?

 

  • Zaproś gościa, który uatrakcyjni Twoją audycję i dostarczy nowych wartości odbiorcom. Przy okazji skorzystasz z jego zasięgów!
  • Promuj odcinki w ciekawy sposób – rolka, wciągające story, trailer z najciekawszymi fragmentami, shorts zaostrzający apetyt i pozostawiający niedosyt itd.
  • Dawaj unikalne wskazówki, materiały, których nie wrzucasz nigdzie indziej.
  • Stwórz serię zamkniętą tylko dla członków Twojej społeczności (np. w newsletterze) – ludzie uwielbiają ekskluzywne treści.
  • Pytaj społeczność, o czym chcą posłuchać!

I oczywiście mów o podcaście w sieci! Jeśli Ty nie wierzysz w swój podcast i nie zachęcasz do słuchania, w jaki sposób ktoś ma do Ciebie trafić?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM