opublikuj wreszcie wingperson podcast

Chcesz mieć podcast, ale wiecznie coś Ci przeszkadza? Opublikuj wreszcie! Znam wielu przedsiębiorców, którzy planowali wypuścić audycję biznesową, lecz za każdym razem coś stawało im na drodze – a to brak sprzętu, a to brak czasu na nagrania, choroba, wyjazd służbowy – powód zawsze się znalazł. Znam też takich, którzy opublikowali dwa odcinki i na tym szumny projekt się skończył. Co łączy te wszystkie osoby? Na Spotify ich nie usłyszysz. A do tego straciły cenne narzędzie w swoim biznesie. Nie chcesz znaleźć się w tym gronie? To świetnie! Poznaj 5 rzeczy, które sabotują Twój podcast i wyeliminuj je na zawsze.

W zeszłym miesiącu wystartował podcast mojej klientki i z dumą mogę powiedzieć, że jestem matką chrzestną świetnej audycji! Przemyślanej, spójnej, ciekawej i przydatnej dla odbiorców.

Moja klientka zrobiła kawał dobrej roboty przygotowują się do stworzenia podcastu biznesowego, opracowała strategię, oprawę wizualną i zadbała o wartościowe treści, podane w formie ciekawych wywiadów z ekspertami ze świata marketingu. Montaż takiej audycji to dla mnie prawdziwa przyjemność.

Nie mogłam się doczekać, kiedy wypuści pierwszy odcinek i aż chciało się krzyknąć: „Opublikuj wreszcie!”.

Ale nie każdy tak podchodzi do swojej audycji, mimo że oczekuje od niej spektakularnych efektów. Dlatego dziś opowiem Ci o elementach, które sprawiają, że ich podcasty nie ujrzą światłą dziennego lub znikną po kilku odcinkach.

 

OPUBLIKUJ WRESZCIE – 5 RZECZY, KTÓRE SABOTUJĄ TWÓJ PODCAST

przedsiębiorca podcast

Tych stoperów, które nie pozwalają nam budować marki za pomocą podcastu jest pewnie o wiele więcej. Natomiast dziś pokażę Ci te, które spotykam najczęściej – i które można skutecznie wyeliminować! Oto one: 

1) Boisz się dzielić wiedzą, bo…

  • wygłupisz się w sieci,
  • nie mam nic odkrywczego do powiedzenia,
  • konkurencja pozna Twoje sekrety.

 2) Masz zbyt ambitny harmonogram, którego zwyczajnie nie da się wpasować w wypchany po sufit grafik przedsiębiorcy.

3) Masz słomiany zapał, a nie przygotowałeś planu – opowiadałam o tym więcej w odcinku o harmonogramie publikacji.

 4) Utykasz w detalach – okładki, fonty, nazwa, muzyka, sprzęt, kolor mikrofonu – wszystko zdaje się ważniejsze niż istota nagrania – czyli Twoja wiedza, którą chcesz się dzielić.

5) Nie wiesz, kim jest Twój odbiorca – a to on jest sercem Twojego podcastu!

 

POZNAJ ODBIORCĘ, A PODCAST JUŻ ZAWSZE BĘDZIE CIĘ WSPIERAŁ

projekt podcast wing person

Określenie persony słuchacza Twojego podcastu nie różni się zbytnio od stworzenia awatara idealnego klienta. A nawet zaryzykuję stwierdzenie, że jest łatwiejsze.

Dlaczego?

Ponieważ jako przedsiębiorca, który poważnie myśli o strategii i skalowaniu swojej firmy, zapewne masz już ten krok za sobą. Innymi słowy, wiesz, kim jest Twój idealny klient.

Skoro posiadasz już wszystkie elementy układanki, wystarczy dopasować je do siebie i zaprojektować z nich swojego modelowego słuchacza.

Jak to zrobić? Wyobraź go sobie! I to bardzo dokładnie!

  • Widzisz go?
  • Jak wygląda?
  • Ile ma lat?
  • Kim jest, gdzie pracuje, jaki ma plan dnia?
  • Gdzie i kiedy słucha podcastów?
  • Ile ma na to czasu?
  • W jakich mediach jest obecny?

Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę takie czynniki jak:

  1. demografia,
  2. wiek,
  3. dochód,
  4. wykształcenie,
  5. etap życia,
  6. a przede wszystkim zainteresowania.

I oczywiście problemy, czy wyzwania, z którymi się mierzy. Dlaczego? Bo to właśnie Twój podcast ma pomóc mu się z nimi uporać.

To co, który punkt sabotuje Cię najbardziej? Czy wiesz już, jak sobie z nim poradzić? Daj znać! A więcej na temat persony, celu podcastu i całego procesu od A do Z znajdziesz w mojej książce „Podcast w biznesie”.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM