brak kontroli w biznesie wing person

Jesteś człowiekiem-checklistą i lubisz mieć wszystko skrupulatnie zaplanowane? Każdy projekt rozpoczynasz od rozpisania strategii i nie wyobrażasz sobie działania na żywioł? Doskonale Cię rozumiem! Jeżeli jesteś choć trochę podobny do mnie, to jestem pewna, że nie cierpisz chaosu. Przeraża Cię i sprawia, że nie decydujesz się na zmianę zawodową, nawet jeśli obecna sytuacja bardzo Ci doskwiera. A co, jeśli powiem Ci, że nad biznesowym chaosem można zapanować? Albo, chociaż znaleźć swój sposób na to, aby w nim funkcjonować. Przeraża Cię brak kontroli w biznesie? To świetnie, bo dziś pokażę Ci, jak go oswoić!

Zanim założyłam własną firmę byłam największym control freakiem na świecie. A przynajmniej w Trójmieście.

Ogarnięte musiało być wszystko:

  • dom,
  • przedszkole,
  • mąż,
  • urlopy,
  • finanse
  • i oczywiście praca.

Chaos panował tylko w szafie, ale to akurat zrozumiałe, bo gdzieś muszę upychać te wszystkie trupy 😉

Własny biznes kusił mnie bardzo i wiedziałam, że tak poukładana osoba jak ja, poradzi sobie z formalnymi aspektami i zarządzaniem własnym harmonogramem.

Nie bałam się wielu klientów, pracy po godzinach, czy długiej listy zadań.

Natomiast tym, co przerażało mnie najbardziej i wydłużało decyzję o przejściu na swoje, był chaos i brak kontroli.

 

BRAK KONTROLI W BIZNESIE – CZYM SIĘ OBJAWIA

brak kontroli objawy
  • Brak płynności finansowej,
  • brak zleceń,
  • projekty-niewypały,
  • słomiany zapał,
  • czynniki zewnętrzne – COVID, wojna, rezygnacja klientów, choroba.

To tylko wybrane elementy, które czyhają na nas we własnym biznesie, wywołując frustrację, lęk i potęgując poczucie braku kontroli.

JAK SOBIE Z NIMI PORADZIĆ?

jak radzić sobie z brakiem kontroli

W zależności od tego, jakim typem osobowości jesteś, jakie są Twoje kompetencje i styl działania, różne sposoby mogą zdać u Ciebie egzamin. 

Natomiast z mojej perspektywy warto przetestować następujące działania:

  • Zrób research i zdobądź wszelkie informacje na dany temat.
  • Przepracuj w głowie wszelkie scenariusze – zwłaszcza te negatywne.
  • Poznaj swój styl komunikacji i kluczowe kompetencje – im lepiej poznasz siebie, tym łatwiej będzie Ci określić, jak odnaleźć się w chaosie (a nuż to Twoje środowisko?).
  • Podglądaj osoby o podobnym stylu i osobowości – jak działają? Jak budują komunikację w sieci?
  • Zadbaj o poduszkę finansową.
  • Nie rzucają się od razu na głęboką wodę.
  • Szukaj wsparcia wśród bliskich – omów z nimi, jak będzie wyglądać Twoja praca w pierwszych miesiącach.
  • Zaufaj swojej intuicji – ona naprawdę jest dobrym drogowskazem.
  • Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić zdanie.

Które z tych sposobów są zgodne z Tobą? A które już stosujesz? Daj znać!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

INSTAGRAM