Uwielbiasz podcast, ale nie widzisz się w roli prowadzącego? Wolisz postprodukcję, mastering, działania na zapleczu? A może chcesz działać w tej branży, ale niekoniecznie ciągnie Cię do montowania audio? To również jest możliwe! Czy warto współtworzyć podcast dla biznesu? Czy wsparcie podcastera to praca dla Ciebie? W jaki sposób możesz to robić? Przekonaj się!
Czy można działać w niszy, a jednocześnie trafić do mainstreamu? Oczywiście! Tak właśnie rozwinęły się podcasty. Od zwykłych nagrań w domowych piwnicach po silne narzędzie wspierające biznesy przedsiębiorców.
Kto może nagrywać podcast o własnej marce?
Każdy, kto ma coś do powiedzenia i chce dzielić się wiedzą! Próg wejścia jest naprawdę niski. Ale jeżeli chcesz, aby Twoja audycja stała się medium, które realnie wpływa na strategię i realizację celów biznesowych, warto się do niej przygotować i… skorzystać ze wsparcia osób, które pomogą Ci zbudować naprawdę skuteczne narzędzie!
Jak to zrobić? Możliwości jest mnóstwo!
PRACA W PODCASTACH – MOJE STORY
Być może myślisz:
„Łatwo Ci mówić, Aga. W końcu sama i nagrywasz, i montujesz. A co ma powiedzieć ktoś, kto tego nie potrafi?”.
I okej, zgadzam się z Tobą. Ale nie do końca! Bo:
- Ja też kiedyś tego wszystkiego nie umiałam.
- Nie z każdym podcasterem współpracuję jako montażystka.
Wykonuję też mnóstwo innych zadań, które wspierają twórców internetowych w ich działaniach, takich jak:
- konsultacje,
- tworzenie treści do mediów społecznościowych,
- transkrypcja,
- project management i wiele innych.
I jestem pewna, że dla Ciebie też znajdzie się miejsce w tej „maszynie contentu”, jak mawia Jędrzej Paulus, producent podcastów i autor najlepszego (w mojej opinii) newslettera o podcastingu.
PODCAST DLA BIZNESU – CZY TO PRACA DLA CIEBIE?
„Nie umiem nagrywać”.
„Nigdy gadał_m do mikrofonu”.
„Nie mam o czym opowiadać”.
„Wolę działać w back office”.
„Nie znam się na montażu”.
„Jestem techniczną sierotą”.
„Lubię podcasty, ale nie wiem, co mogę robić w tej branży”.
Obiekcji przed działaniem w podcastach jest mnóstwo. I w porządku – rozumiem, że nie każdy chce nagrywać lub montować audycje Ale to nie znaczy, że nie możesz współpracować z podcasterem w inny sposób.
Jest mnóstwo zadań, które możesz wykonywać i żadne nie wiąże się z gadaniem do mikrofonu czy długimi godzinami w Audacity, czy innym programie do montowania.
Jak możesz wspierać podcasterów? Oto kilka sprawdzonych pomysłów:
- Content writer
- Transkrybent
- Wirtualna asystentka/asystent
- Twórca grafik
- Researcher
- Social media manager
- Podcastowy project manager
- Wirtualny concierge
To tylko wybrane pomysły na działania, które możesz realizować wraz z podcasterem! Uwierz mi, jest ich zdecydowanie więcej!
WARSZTATY „PODCAST DLA BIZNESU”
Czujesz, że któreś z tych zadań są stworzone dla Ciebie? To świetnie! Pomożemy Ci wystartować! Już tej jesieni rusza druga, rozszerzona edycja warsztatów online „Podcast dla biznesu”, które poprowadzimy razem z Karoliną Brzuchalską, przedsiębiorczynią, podcasterką, mentorką przedsiębiorczych kobiet, CEO Pretty Well Done. Chcesz razem z nami odkryć tę niszę i znaleźć pierwszych klientów?
0 komentarzy