projekt podcast wing person

Podcast to sport dla długodystansowców. Liczy się systematyczność i budowanie relacji. To nie jest narzędzie dla osób, które liczą na szybkie efekty. Te i inne cytaty znajdziesz w moich podcastach, komunikacji w social mediach oraz w książce „Podcast w biznesie”. I jeśli chodzi o Twoją markę i budowanie społeczności, podpisuję się pod tym obiema rękami. Natomiast podcast to nie tylko kanał do długofalowej komunikacji. Równie potężnym narzędziem mogą być serie zamknięte. Jak i po co je tworzyć? Sprawdź! Dziś opowiem Ci, jak inaczej wykorzystać projekt podcast w Twoim biznesie!

Właśnie mija rok od premiery mojej książki dla przedsiębiorców i początkujących podcasterów. Dokładnie 12 miesięcy temu przekazałam w ręce odbiorców „Podcast w biznesie” – kompendium wiedzy o tym, jak wykorzystać to medium, aby podbić serca słuchaczy i wzmocnić głos Twojej marki. Tworzyłam mój „projekt podcast” przez ponad pół roku i wiem, że jest to prawdziwa petarda – wszechstronne, użyteczne, praktyczne narzędzie, które pomoże Ci krok po kroku stworzyć i wypromować audycję biznesową.

 

PROJEKT PODCAST – DO CZEGO CI PODCAST W BIZNESIE

podcast biznesowy wing person

Podcast biznesowy może być potężnym narzędziem w komunikacji Twojej marki, o ile wiesz, jak go wykorzystać. Z mojej książki dowiesz się:

  • Dlaczego warto nagrywać podcast biznesowy.
  • Jak go stworzyć i gdzie publikować.
  • Jak określić jego cel, format i odbiorców.
  • O czym i jak opowiadać w kolejnych odcinkach.
  • Jak wpleść podcast do strategii komunikacji w mediach społecznościowych.
  • W jaki sposób przygotować transkrypcję i zadbać o SEO.
  • Jak wykorzystać podcast do budowania wizerunku marki eksperckiej.

 

Jedną z kluczowych myśli, które przyświecały mi, kiedy tworzyłam tę książkę, było przekonanie, że aby tworzyć skuteczny podcast, musisz być systematyczny, wytrwały i konsekwentny w swoich działaniach.

 

Niejeden raz podkreślałam, że nie zostaniesz podcasterem, jeżeli:

  • Nie znajdziesz czasu na regularne nagrania.
  • Nie umiesz / nie lubisz opowiadać historii, a dzielenie się wiedzą nie sprawia Ci żadnej frajdy.
  • Wolisz spontaniczny kontakt z odbiorcą, bezpośrednio, twarzą w twarz lub za pomocą wideo.
  • Twoi klienci preferują inną formę relacji z Tobą i Twoją marką – blog, Insta Stories, Club House.
  • Liczysz na szybkie efekty i nie zależy Ci na stopniowym budowaniu społeczności (czy też audytorium).

Tymczasem to nie do końca tak działa. I zaraz wyjaśnię Ci, dlaczego.

 

ZAMKNIĘTE SERIE – PO CO JE TWORZYĆ

zamknięte serie podcastów

Oprócz regularnych odcinków, które pełnią rolę swoistego newslettera czy też bloga, za pomocą którego dzielisz się wiedzą, odpowiadasz na potrzeby i nawiązujesz kontakt ze swoimi odbiorcami, istnieją też zamknięte podcasty. I taki projekt również może być potężnym narzędziem w Twojej komunikacji, ale spełnia zupełnie inną rolę.

Do czego możesz go wykorzystać? Oto kilka pomysłów:

  1. Onboarding pracowników
  2. Sekcja FAQ dla klientów
  3. Ekskluzywny lead magnet
  4. Minikurs w formie audio
  5. Próbka Twojego produktu/usługi
  6. Kampania reklamowa
  7. Kampania społeczna
  8. Bonus do innego produktu (kursu, e-booka, konsultacji, warsztatów, itp.)

PROJEKT PODCAST – DLACZEGO WARTO TWORZYĆ ZAMKNIĘTE SERIE

podcast w biznesie promocja

Zamknięte serie mają kilka niezaprzeczalnych zalet – nie tylko dla klientów, ale również dla Ciebie. Przede wszystkim:

  • są tańsze niż produkcja wideo,
  • można ich słuchać wszędzie, gdzie mamy telefon i słuchawki,
  • zajmują mniej przestrzeni na dysku (lub w chmurze),
  • mogą być Twoim narzędziem promocyjnym lub produktem pasywnym,
  • możesz je później przerobić na e-book,
  • stanowią unikalny dodatek, uzupełnienie do innych materiałów.

🎁 UWAGA! Tylko na czas wakacji PODCASTOWA PROMOCJA! Wpisz kod rabatowy „PROJEKTPODCAST” i zgarnij 20% zniżki na książkę, e-book lub konsultacje! 🎁

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM