Podcast to sport dla długodystansowców. Liczy się systematyczność i budowanie relacji. To nie jest narzędzie dla osób, które liczą na szybkie efekty. Te i inne cytaty znajdziesz w moich podcastach, komunikacji w social mediach oraz w książce „Podcast w biznesie”. I jeśli chodzi o Twoją markę i budowanie społeczności, podpisuję się pod tym obiema rękami. Natomiast podcast to nie tylko kanał do długofalowej komunikacji. Równie potężnym narzędziem mogą być serie zamknięte. Jak i po co je tworzyć? Sprawdź! Dziś opowiem Ci, jak inaczej wykorzystać projekt podcast w Twoim biznesie!
Właśnie mija rok od premiery mojej książki dla przedsiębiorców i początkujących podcasterów. Dokładnie 12 miesięcy temu przekazałam w ręce odbiorców „Podcast w biznesie” – kompendium wiedzy o tym, jak wykorzystać to medium, aby podbić serca słuchaczy i wzmocnić głos Twojej marki. Tworzyłam mój „projekt podcast” przez ponad pół roku i wiem, że jest to prawdziwa petarda – wszechstronne, użyteczne, praktyczne narzędzie, które pomoże Ci krok po kroku stworzyć i wypromować audycję biznesową.
PROJEKT PODCAST – DO CZEGO CI PODCAST W BIZNESIE
Podcast biznesowy może być potężnym narzędziem w komunikacji Twojej marki, o ile wiesz, jak go wykorzystać. Z mojej książki dowiesz się:
- Dlaczego warto nagrywać podcast biznesowy.
- Jak go stworzyć i gdzie publikować.
- Jak określić jego cel, format i odbiorców.
- O czym i jak opowiadać w kolejnych odcinkach.
- Jak wpleść podcast do strategii komunikacji w mediach społecznościowych.
- W jaki sposób przygotować transkrypcję i zadbać o SEO.
- Jak wykorzystać podcast do budowania wizerunku marki eksperckiej.
Jedną z kluczowych myśli, które przyświecały mi, kiedy tworzyłam tę książkę, było przekonanie, że aby tworzyć skuteczny podcast, musisz być systematyczny, wytrwały i konsekwentny w swoich działaniach.
Niejeden raz podkreślałam, że nie zostaniesz podcasterem, jeżeli:
- Nie znajdziesz czasu na regularne nagrania.
- Nie umiesz / nie lubisz opowiadać historii, a dzielenie się wiedzą nie sprawia Ci żadnej frajdy.
- Wolisz spontaniczny kontakt z odbiorcą, bezpośrednio, twarzą w twarz lub za pomocą wideo.
- Twoi klienci preferują inną formę relacji z Tobą i Twoją marką – blog, Insta Stories, Club House.
- Liczysz na szybkie efekty i nie zależy Ci na stopniowym budowaniu społeczności (czy też audytorium).
Tymczasem to nie do końca tak działa. I zaraz wyjaśnię Ci, dlaczego.
ZAMKNIĘTE SERIE – PO CO JE TWORZYĆ
Oprócz regularnych odcinków, które pełnią rolę swoistego newslettera czy też bloga, za pomocą którego dzielisz się wiedzą, odpowiadasz na potrzeby i nawiązujesz kontakt ze swoimi odbiorcami, istnieją też zamknięte podcasty. I taki projekt również może być potężnym narzędziem w Twojej komunikacji, ale spełnia zupełnie inną rolę.
Do czego możesz go wykorzystać? Oto kilka pomysłów:
- Onboarding pracowników
- Sekcja FAQ dla klientów
- Ekskluzywny lead magnet
- Minikurs w formie audio
- Próbka Twojego produktu/usługi
- Kampania reklamowa
- Kampania społeczna
- Bonus do innego produktu (kursu, e-booka, konsultacji, warsztatów, itp.)
PROJEKT PODCAST – DLACZEGO WARTO TWORZYĆ ZAMKNIĘTE SERIE
Zamknięte serie mają kilka niezaprzeczalnych zalet – nie tylko dla klientów, ale również dla Ciebie. Przede wszystkim:
- są tańsze niż produkcja wideo,
- można ich słuchać wszędzie, gdzie mamy telefon i słuchawki,
- zajmują mniej przestrzeni na dysku (lub w chmurze),
- mogą być Twoim narzędziem promocyjnym lub produktem pasywnym,
- możesz je później przerobić na e-book,
- stanowią unikalny dodatek, uzupełnienie do innych materiałów.
🎁 UWAGA! Tylko na czas wakacji PODCASTOWA PROMOCJA! Wpisz kod rabatowy „PROJEKTPODCAST” i zgarnij 20% zniżki na książkę, e-book lub konsultacje! 🎁
0 komentarzy