pożar w kampanii wing person

Myślisz o pracy project managera? Chcesz wspierać klientów w kampaniach sprzedażowych? A jak radzisz sobie w kryzysowych sytuacjach? Wpadasz w panikę czy zakasujesz rękawy i sięgasz po plan B lub C? Zarządzanie projektami jest super, kiedy wszystko idzie gładko. Ale co zrobić, kiedy trzeba ugasić pożar w kampanii? Albo dziesięć pożarów i jedną powódź? Wysłuchaj odcinka i poznaj 5 wyzwań, z którymi prędzej czy później na pewno zmierzysz się jako manager projektów!

src="https://widget.spreaker.com/player?episode_id=51410078&theme=light&playlist=false&playlist-continuous=false&chapters-image=true&episode_image_position=right&hide-logo=false&hide-likes=false&hide-comments=false&hide-sharing=false&hide-download=true" width="100%" height="200px" frameborder="0">

,,Wydawałoby się, że praca project managera to idealne rozwiązanie dla osób, które uwielbiają planować. W końcu wszystko można ustalić wcześniej, rozpisać w Asanie lub Trello i potem tylko odhaczać punkt po punkcie.

Brzmi jak bułka z masłem? Nie daj się zwieść pozorom! Nawet najlepiej zaplanowana kampania może rozsypać się jak domek z kart.

Co może pójść nie tak? Co do zasady – wszystko! Ale nie załamuj rąk – pożar w kampanii można okiełznać, zwłaszcza jeżeli przygotujesz się na potencjalny czarny scenariusz. A najlepiej na X takich scenariuszy.

 

POŻAR W KAMPANII – 5 WYZWAŃ,
Z KTÓRYMI SIĘ ZMIERZYSZ

project manager wing person

Początek kampanii, wszystko pięknie rozplanowane w Asanie, daty określone, role przypisane. Wszyscy wiedzą, co mają robić. Tak wygląda początek każdego projektu, nad którym pracuję.

A potem do akcji wkracza życie i doskonały plan rozsypuje się na kawałki.

 Znasz ten scenariusz? Ja doskonale! Przerabiałam go wiele razy, zarówno z klientami, jak i przy własnych projektach. Stąd też wiem, że na mnóstwo rzeczy można się przygotować.

 Co takiego może się przydarzyć? Oto 5 wyzwań, które spotykam najczęściej:

  • Nierealne terminy i/lub przekroczone deadline’y.
  • Nakładające się zadania.
  • Brak komunikacji w zespole.
  • Zadania niedopasowane do kompetencji członków zespołu.
  • Siła wyższa, czyli sprawy, których nie przewidzisz.

 

POŻAR W KAMPANII – JAK SOBIE Z NIM PORADZIĆ?

komunikacja w zespole
  • Przede wszystkim – nie panikuj!
  • Skorzystaj z planu B lub C, który na pewno przygotowałaś.
  • Oceń na szybko, czy jest to drobny błąd, czy poważna awaria.
  • Reaguj na bieżąco i informuj osoby zainteresowane o tym, co się dzieje.
  • Szukaj rozwiązań, a nie winnych – na to przyjdzie czas.
  • Wyciągaj wnioski na przyszłość.
  • Wdrażaj usprawnienia.
  • Komunikuj się z innymi członkami zespołu.

Rzadko kiedy pożaru nie da się opanować. Ale trzeba podejść do niego na chłodno. Dlatego warto mieć w zespole osobę/osoby, które świetnie działają w kryzysie i oczywiście przygotować procedury na takie sytuacje. Bo to, że się zdarzą, masz jak w banku.

Jak dzielić zadania w zespole, żeby wyjść z kampanii na tarczy? Pomaga w tym doskonała znajomość osób, z którymi pracujesz. Każdy z nas ma kompetencje, które usprawniają pracę przy dużych projektach. Czy znasz swoje?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM