Czy prowadzisz biznes w zgodzie ze sobą? Czy otwarcie mówisz o swojej misji, celach i wartościach, którymi kierujesz się w swoich działaniach? A czy wiesz, jak wykorzystać je w podcaście? Audycja o własnej marce to potężne narzędzie, które wspiera Twój biznes. O ile wiesz, jak to zrobić. Misja i wartości to fundament, który sprawia, że nigdy nie zgubisz się w swojej biznesowej podróży. Sprawdź, jak o nich opowiadać i dlaczego warto.
Uwielbiam tworzyć dobre historie biznesowe i bawić się językiem. Uwielbiam montaż, edycję, tworzenie nowych materiałów na bazie jednego kawałka dźwięku. I właśnie za to pokochałam podcasty. Za możliwość łączenia w sobie tych wszystkich elementów w jedno:
A przede wszystkim za możliwość tworzenia wyjątkowych opowieści o biznesach moich klientów.
- zabawy słowem i różnymi językami,
- nagrania i opowiadania historii,
- obróbki i montażu.
Jaka jest moja misja i wartości, które realizuję w podcaście?
Chcę wspierać innych w działaniach w zgodzie ze sobą i swoimi talentami. A moje kluczowe wartości to rozwój, wsparcie i szacunek.
Każdy z nas ma w sobie zestaw cech i kompetencji, które pozwalają nam zawojować świat oraz szereg doświadczeń, którymi warto dzielić się z innymi. W moim biznesie robię to za pomocą szeregu narzędzi:
- storytellingu
- live’ów Intro w biznesie
- komunikacji w social mediach
- i oczywiście podcastu
MISJA I WARTOŚCI – CO MOŻE CIĘ MOTYWOWAĆ?
Podcast może być potężnym narzędziem wspierającym komunikację Twojej marki w sieci, o ile wiesz, jak go wykorzystać. Skoro czytasz tę książkę, to zapewne pierwszą decyzję masz już za sobą: chcesz nagrywać (lub przynajmniej rozważasz stworzenie własnego podcastu).
Zanim jednak rzucisz się w wir pisania skryptów, doboru muzyki i kupowania kosztownego sprzętu, zastanów się, do czego podcast jest Ci w ogóle potrzebny?
Każdy z nas może mieć inną motywację. Jedni cenią bliskie relacje ze słuchaczami, drudzy wolą widzieć wymierne efekty swojego podcastowania (najlepiej w statystykach lub na koncie), a jeszcze inni, tak jak ja, pragną dzielić się swoją wiedzą i wskazówkami z odbiorcami i – jakby nie było – potencjalnymi klientami.
Oczywiście tych „dlaczego” może być dużo więcej:
- Jesteś przedsiębiorcą, właścicielem biznesu i zamierzasz wykorzystać podcast, aby zdobyć nowych klientów.
- Chcesz zbudować wizerunek marki eksperckiej, specjalisty, który zna się na swoim fachu.
- Czujesz, że Twoją misją jest edukowanie osób z branży i pragniesz wspomóc innych swoją wiedzą i doświadczeniem.
- Chcesz dotrzeć do nowych odbiorców, ale nie wiesz, jak podbić ich serca.
Jest z czego wybierać, prawda? Kluczowy w tym wszystkim jest fakt, że to Ty podejmujesz decyzję i przejmujesz kontrolę nad swoim podcastem. To Ty musisz wiedzieć, do kogo, po co i o czym chcesz w nim mówić. Twoje „dlaczego” jest w tym momencie najważniejsze.
MISJA I WARTOŚCI – JAK JE REALIZOWAĆ?
- Opowiadaj o swoich doświadczeniach;
- Dziel się wskazówkami;
- Odpowiadaj na potrzeby Twoich klientów;
- Opowiadaj inspirujące historie;
- Zapraszaj gości, którzy mogą wnieść wartość i nową perspektywę;
- Nagłaśniaj sprawy, które są dla Ciebie ważne;
- Dziel się case studies z Twojego podwórka;
- Zadawaj pytania i uważnie słuchaj odpowiedzi.
Pamiętaj, że największą wartością Twojego biznesu są Twoje kompetencje, doświadczenie, produkty i usługi, dzięki którym życie Twoich odbiorców zmienia się na lepsze. Opowiedz o tym!
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy