Kiedy zaczynałam nagrywać podcast, nie miałam konkretnego planu. Nie wiedziałam jak długo będę nagrywać i w jaki sposób wykorzystam podcast w swoim biznesie. Jednego byłam pewna: muszę go nagrywać. Podcast od zawsze był medium, które wywoływało u mnie wypieki na twarzy, a dzielenie się wiedzą i wsparcie w komunikacji to misja, z którą tworzę mój biznes. Tak powstały Biznesowe Potyczki Językowe – audycja, która spina te dwa elementy w całość. I chociaż początkowo podcast nie wspierał moich celów biznesowych, dziś, po 100 odcinkach wiem, że właśnie w tym tkwi jego największa moc. I o tym właśnie porozmawiamy dziś z moim gościem, Jędrzejem Paulusem, który, tak jak ja, podcasty pokochał na zabój. Chcesz wiedzieć, jak promować podcast? Ten odcinek jest dla Ciebie.
Witam Was w specjalnym odcinku podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”. Ten odcinek jest wyjątkowy z dwóch względów – po pierwsze dlatego, że jest to setne wydanie Potyczek, czyli osiągnęłam liczbę, której w ogóle nie zakładałam na początku podcastowania, a po drugie, jest to odcinek z gościem. I to gościem, który ta jak ja, podcasty kocha miłością wielką i nieposkromioną. I do tego porozmawiamy o tym, jak promować podcast!
JAK PROMOWAĆ PODCAST – JĘDRZEJ PAULUS
Jędrzej Paulus, podcaster, pasjonat i producent podcastów dla Escola Mobile. Zawodowo i prywatnie pomaga firmom uzyskać głos. A do tego jest filologiem języka rosyjskiego i jeszcze uczy, jak prawidłowo mówić do mikrofonu. Czyli zestaw idealny na dzisiejszą rozmowę o tym, jak promować podcast.
O co zapytałam Jędrzeja?
- Tworzysz video i podcasty dla marek i firm, konsultujesz i dzielisz się wiedzą w podcastowym newsletterze Kurspodcastu.pl – skąd pomysł właśnie na podcast?
- Z wykształcenia jesteś filologiem, rosyjski, mikrofon, podcasty – jak to się ma do siebie? Skąd taka zmiana kierunku?
- Jesteś też introwertykiem! Jak udało ci się przełamać i działać aktywnie w sieci, z klientami?
JAK PROMOWAĆ PODCAST – NASZE WSKAZÓWKI
Nie będę Cię oszukiwać, tej rozmowy po prostu trzeba posłuchać! O tym, jak promować podcast w social mediach opowiadałam już w innym odcinku podcastu, ale to nie to samo, co dyskusja dwojga praktyków!
Jakie tematy poruszamy w odcinku?
- Promocja podcastu – jak się za to zabrać? Opowiedz, jak Ty to robisz!
- W swoich działaniach kładziesz nacisk na recykling treści – jak i dlaczego warto wykorzystywać starsze materiały?
- Dlaczego w ogóle podcast biznesowy? Kto i jakie korzyści może z niego wyciągnąć?
- W jaki sposób podcast może być wyróżnikiem marki?
- Podcasty, które tworzysz, to głównie wywiady. Powiedz, co zyskujemy, jeśli zapraszamy ekspertów do podcastu biznesowego?
- Okej, powiedzieliśmy o zaletach, to teraz z innej beczki – czy podcast jest dla każdego? Na co trzeba się nastawić, jeśli chcesz go zrobić dobrze, tak, żeby wspierał Twoje cele biznesowe?
- Jak wiecie, sama kładę mocny nacisk na storytelling i budowanie opowieści biznesowej. Bo każda marka ma coś do powiedzenia, ma głos, opinie, wiedzę i perspektywę, którą chcą poznać odbiorcy. Natomiast Jędrzej ma swoje niekonwencjonalne sposoby na promocję! Niektórymi podzielił się już gościnnie w moim newsletterze, ale może zdradzisz nam kilka swoich tricków!
Gdzie znajdziesz Jędrzeja w sieci?
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jedrzejpaulus/
Newsletter: Kurspodcastu.pl
FB: https://www.facebook.com/jedrzejpodcastuje
IG: https://www.instagram.com/podcastuje/
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy