Jesień to idealna pora roku dla introwertyka. Natomiast dla introwertyka, który prowadzi własną firmę, już niekoniecznie. Bardzo łatwo jest zgubić się pod grubym wełnianym kocykiem z pękatym kubkiem dyniowego latte i zapomnieć o całym świecie. O tym, że trzeba trzymać rękę na pulsie, szukać klientów czy też dbać o plan finansowy. I najlepiej regularnie pokazywać się w sieci. Brzmi przytłaczająco? No właśnie. Dziś pokażę Ci, że jest to możliwe. Że introwertyk w biznesie może odnaleźć się w działaniach online i budować markę w zgodzie ze sobą.

Kiedy wstajesz rano, zazwyczaj masz mnóstwo energii. Planujesz mnóstwo działań – postów, relacji, live’ów na Instagramie, i tak dalej. Jednak im dalej w dzień, tym szybciej Twój zapał mija. I zamiast szumnie pokazywać swoją markę online, wymyślasz dziesiątki wymówek i mniej lub bardziej istotnych zadań, byle tego nie robić.

I wiesz co? Doskonale Cię rozumiem, bo sama często tak robię! Tyle tylko, że podobne działania nie pomogą Ci zbudować zaangażowanej społeczności wokół Twojej marki. Nie pozwolą też Twoim odbiorcom dostrzec i docenić prawdziwej wartości, jaką możesz im dostarczyć.

INTROWERTYK W BIZNESIE – TO JA I TY, TO WŁAŚNIE MY

introwertyzm wing person

Czy lubisz oglądać stare zdjęcia? Ja bardzo, nawet jeśli to, co na nich widzę nie do końca mi odpowiada. Ostatnio często zaglądam do albumów sprzed pracy na swoim. I wiesz, kogo na nich widzę? Zdolną, ambitną, dziewczynę, która zupełnie nie zdaje sobie sprawy z tego, co potrafi. I kompletnie w siebie nie wierzy.

To właśnie ja. Z nieśmiałym uśmiechem, lekko przygarbiona, z za dużą torebką i marynarką typu oversize. I w obowiązkowych cichobiegach, aby niepostrzeżenie poruszać się po biurze.

Był czas, kiedy:

  • wstrzymywałam oddech, aby nikomu nie przeszkadzać,
  • zagryzałam wargi, żeby się nie rozpłakać po kąśliwej uwadze od przełożonego,
  • chowałam się w łazience, żeby nie trafić na klienta, który nie szczędził w słowach, gdy coś szło nie po jego myśli.

W tamtych czasach bardzo żałowałam, że nie mam super mocy. Na przykład rozpływania się w powietrzu albo czytania w cudzych myślach. Byłam za to świetna w ukrywaniu emocji.

Dopiero po latach dotarło do mnie, że owszem, mam super moce. Tylko nie takie, o jakich myślałam.

Jako perfekcjonistka i introwertyczka z natury:

  • zawsze jestem przygotowana,
  • mam wiedzę, której potrzebują moi klienci,
  • uczę się szybko, dużo i z łatwością,
  • jestem konkretna i zadaniowa,
  • nie tracę czasu na czynności, które nie przybliżają mnie do celu.

I zdradzę Ci, że to wystarczy, aby osiągnąć sukces. Ba! To wręcz idealny pakiet, aby sięgać po swoje, nawet jeśli czujesz, że nie dasz rady.

INTROWERTYK W BIZNESIE – MOJE SPOSOBY

intro w biznesie wing person

Myślisz, że tego w sobie nie masz? Że nie dasz rady nagrywać live’ów, gadać na Stories i pokazywać się innym w sieci? Opowiadać o swoim biznesie, zdobywać klientów i reklamować swoich produktów czy usług?

Bzdura!

Jako introwertyk masz szereg zalet, które sprawiają, że świetnie sobie poradzisz! Chcesz wiedzieć, w jaki sposób?

Oto moje metody!

  • Przygotuj się wcześniej,
  • zacznij od kameralnych warunków,
  • nagraj wideo próbne,
  • poćwicz na bliskiej osobie,
  • bądź autentyczny i pokazuj tyle, na ile czujesz się komfortowo,
  • nie porównuj się do innych, podkreślaj własne atuty,
  • traktuj social media jako narzędzia do realizacji celów,
  • działaj długodystansowo, nie oczekuj spektakularnych efektów,
  • planuj z wyprzedzeniem – traktuj to jako zadanie do realizacji,
  • wychodź ze strefy komfortu – powoli, ale konsekwentnie.

Wiesz, jakie medium idealnie nadaje się do tych działań? Dla mnie to podcast! Ale być może Ty poczujesz miętę do Stories lub nowych opcji na Instagramie? Testuj, sprawdzaj, wybierz metodę, która będzie zgodna z Tobą!

INTRO W BIZNESIE – ZRÓB TO RAZEM ZE MNĄ

Wierzę, że każdy może prowadzić własną firmę online i jestem tego żywym przykładem. Ale z tego samego powodu doskonale rozumiem, że nie jest to łatwe.

Jesteś introwertykiem i masz opór przed działaniem online? Zróbmy to razem! Właśnie dla Ciebie uruchomiłam nowy cykl live’ów na Instagramie – Intro w biznesie!

Wskakuj, daj się poznać i skorzystaj z moich wskazówek. Wspólnie oswoimy media społecznościowe i opowiemy Twoją historię w sieci. Odważ się i pokaż, że Twoja marka ma nie tylko głos, ale i unikalną osobowość.


Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *