Gbur. Ponurak. Nigdy się nie uśmiecha. Patrzy na innych z góry. Pewnie nie ma nic do powiedzenia. Dlaczego nie może odebrać telefonu? Na pewno coś jest z nią nie tak. Nie zliczę, ile nieprawdziwych uwag na swój temat słyszałam podczas pracy na etacie. Dlatego na swoim mówię głośno i wyraźnie: jestem introwertyczką! I mam mnóstwo atutów, które pomagają mi prowadzić biznes online. Ty też spotkałaś się z takimi opiniami na swój temat? Odczarujmy je! Dziś obalamy fakty i mity na temat introwertyzmu.

Wirtualna Asysta, copywriting, freelance czy własna firma w sieci wydają się być stworzone dla introwertyków. W końcu nie muszą wychodzić do ludzi, pracują z domu, w ciszy, spokoju, tak jak lubią.

Brzmi super? Jasne!

Tyle tylko, że prowadząc własną firmę prędzej czy później będziesz musiała wyjść ze strefy komfortu. I to jest fakt, który trzeba zaakceptować.

Sklepy internetowe, pozyskiwanie klientów, praca w co-workingu, sprzedaż kursów, książek, prowadzenie webinarów – działania na swoim w mniejszym lub większym stopniu wymagają od nas wchodzenia w relacje z innymi. Zwłaszcza jeżeli chcemy się rozwijać i budować zaangażowaną społeczność wokół naszej marki.

INTROWERTYK W SIECI – CZY TO MA SENS?

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, ile zdolnych, przedsiębiorczych kobiet, działających w sieci, jest introwertyczkami! Przekonałam się o tym, prowadząc jeden z live’ów w grupie Blaski i Cienie Wirtualnej Asysty i Freelancu.

Każda z obecnych tam kobiet musiała na pewnym etapie przepracować obiekcje, o których opowiadałam w poprzednim odcinku podcastu. I wiesz co? Dzisiaj z sukcesem rozwijają swoje marki.

Natomiast to, co my myślimy o sobie, to jedno. A istnieje jeszcze całe gros mitów i przekonań, które mają na nasz temat inni. Gotowa, aby się z nimi zmierzyć?

FAKTY I MITY NA TEMAT INTROWERTYZMU

fakty i mity introwertyk

Kiedy pracowałam na etacie, zawsze czułam się nieco z boku:

  • nie byłam duszą towarzystwa,
  • nie znajdowałam się w centrum wydarzeń,
  • mało kto dzielił się ze mną najnowszymi plotkami czy aferkami biurowymi.

A przecież to nie jest tak, że jako introwertyczka nie lubię kontaktu z ludźmi. I że nie można ze mną porozmawiać na inne tematy niż bieżące zadania do realizacji. Aczkolwiek owszem, te zazwyczaj są dla mnie priorytetem, ale to temat na inny odcinek 😉

Jednak osoby z zewnątrz, zwłaszcza ekstrawertycy, nie zawsze potrafią zrozumieć nasze zachowanie. Jak zatem nas postrzegają? Jakie są fakty i mity na nasz temat? Oto one!

Introwertycy w oczach innych:

  • są zamknięci w sobie, nie lubią ludzi,
  • rzadko się uśmiechają, są ponurzy,
  • niechętnie wchodzą w relacje z otoczeniem,
  • często mają problem z wyrażeniem swojego zdania,
  • nie potrafią twardo negocjować warunków,
  • mają problem z komunikacją z klientami,
  • wolą pracować w samotności, najlepiej w zaciszu własnego domu.

Zapytałam kiedyś mojego pięcioletniego syna:

– Filip, dlaczego Ty się w ogóle nie uśmiechasz?

A on na to:

– Mamo, to moja normalna mina.

INTROWERTYK – SAMA PRAWDA

fakty i mity introwertyk

Wiesz już, jakie są najpopularniejsze mity o introwertykach. To co, gotów, aby poznać fakty? 🙂

Introwertyk:

  • nie lubi być w centrum uwagi,
  • męczy się, gdy wokół jest zbyt wiele bodźców,
  • ładuje energię od wnętrza – w ciszy, z dala od ludzi, potrzebuje mniej bodźców,
  • dłużej nawiązuje kontakty, ale jego relacje są głębsze i długofalowe
  • wykorzystuje inne atuty

I wcale nie oznacza, że nie lubi relacji z innymi, ani że nie może budować społeczności!

Zapamiętaj, proszę:

To, że nie mówię dużo, nie znaczy, że nie mam nic sensownego do powiedzenia. Być może jestem zajęta obmyślaniem strategii? Może jestem skupiona na swoim celu? Nie muszę dużo mówić, żeby działać. Ale jak już działam, to na pełnej pompie 🙂


Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM