Marzy Ci się podcast w duecie, wywiad z ekspertem, rozmowa, która wniesie powiew świeżości do Twoich odcinków solo? Gość w podcaście to nie tylko większe zasięgi, ale też dodatkowa wartość dla Twoich słuchaczy – nowe wskazówki, inna perspektywa! Kogo zaprosić? Jak się za to zabrać i w jaki sposób przekonać wybranego rozmówcę, aby zechciał u nas wystąpić? Przekonaj się!
W poprzednich odcinkach Biznesowych Potyczek Językowych opowiadałam o tym, jak przygotować siebie i gościa do odcinka w duecie oraz o czym warto pamiętać podczas nagrania. Natomiast dzisiaj skoncentrujemy się na tym, co zrobić, żeby ten wymarzony gość w podcaście się znalazł.
GOŚĆ W PODCAŚCIE – DLACZEGO WARTO GO ZAPROSIĆ
O tym, że warto, chyba nie muszę wspominać. Oczywiście, że warto! Ale zastanówmy się, dlaczego? Oto garść powodów:
- Zwiększysz dynamikę odcinka – dwa głosy są dla odbiorcy ciekawsze, łatwiej skupić się na rozmowie niż monologu.
- Zaprezentujesz inny punkt widzenia niż Twój.
- Zwiększysz zasięgi, dzięki wzajemnej promocji.
- Dostarczysz odbiorcom wartościowe wskazówki, atrakcyjną rozmowę, nową wiedzę z branży, itd.
- Wzmocnisz wizerunek własnej marki oraz marki gościa.
- Zyskasz ciekawe case study na dany temat
GOŚĆ W PODCAŚCIE – KOGO WARTO ZAPROSIĆ
Wiesz już, że chcesz nagrać odcinek z gościem. Świetnie! Pytanie brzmi, kogo warto zaprosić?
Z jednej strony, skup się na Twoich odbiorcach – jaka rozmowa, jaki gość dostarczy im wiedzy czy rozrywki? Z drugiej – kto sprawi, że Twoja audycja zyska ciekawy, prestiżowy, a może nawet ekskluzywny materiał?
A może to Ty chcesz podpromować swojego gościa? Wiesz, że zajmuje się czymś, o czym warto opowiedzieć i chcesz dać mu na to przestrzeń?
W Biznesowych Potyczkach wybieram rozmówców, dzięki którym wszystkie te potrzeby zostają zaspokojone:
- ja otrzymuję wartościowy materiał, case study, które uatrakcyjnia moje audycje,
- gość prezentuje swoją branżę, ofertę, perspektywę i buduje dzięki temu pozycję eksperta,
- słuchacze zyskują nową wiedzę i wskazówki, które pomagają im w podcastowaniu/pracy z językiem obcym, itd.
JAK PRZEKONAĆ GOŚCIA DO WSPÓLNEJ AUDYCJI
Masz na oku gościa, ale nie wiesz, jak go zaprosić? A może to ktoś znany i nie wiesz, czy się zgodzi? Albo ma na tę okazję specjalny cennik? 😉
Zasada jest prosta: nie dowiesz się, dopóki nie zapytasz! Serio.
Czasami wydaje nam się, że ktoś na pewno odmówi. Zakładamy za niego i w ten sposób pozbawiamy go (i siebie!) możliwości na udział w naszym podcaście. A uwierz mi, pasjonaci lubią dzielić się wiedzą.
Dla nich to również korzyść:
- dotrą do nowych odbiorców
- nawet jeśli nie masz dużych zasięgów, zyskają materiał do portfolio i recyklingu,
- podzielą się swoim punktem widzenia,
- pokażą się jako specjalista w branży,
- przekierują słuchaczy do swoich mediów/produktów/oferty, itd.
Ale żeby nie było, że wszystko jest zawsze tak pięknie i różowo, sporo osób zwyczajnie nie ma czas na nagrywanie podcastów albo nie czują się dobrze w tym medium. I o ile z synchronizacją kalendarzy w Google może być ciężko, to w przygotowaniu do nagrania pomogą Ci sprawdzone tricki i procedury – znajdziesz je w mojej książce!
JAK ROBIĄ TO INNI PODCASTERZY
Zastanawiasz się, jak działa podcastowy networking? Sposobów na pozyskanie gościa jest wiele!
- wzajemna promocja w social mediach,
- wymiana barterowa (odcinek za odcinek/video/artykuł),
- odcinek płatny – działa w dwie strony, znany gość może występować w zamian za honorarium, a znany podcaster – przyjmować rozmówców, którzy zapłacą za udział w jego audycji,
- zapis na listę zainteresowanych – tak robi np. Marek Jankowski z Małej Wielkiej Firmy.
0 komentarzy