masterclass maxiedisc

Myślisz, że MaxieDISC to kolejne narzędzie, które szufladkuje ludzi i nic z tego nie wynika? Jesteś niebieski / czerwony / zielony / żółty – i co z tego? Przecież nie da się dopasować czterech kolorów do kilku miliardów ludzi tak, aby wszystko pasowało, prawda? A jednak! Model DISC potrafi wywrócić relacje z klientami do góry nogami i sprawić, że nie będziesz obgryzać paznokci na myśl o kolejnym spotkaniu z szefem, zespołem czy potencjalnym partnerem biznesowym. Nie wierzysz? To dziś pokażę Ci dwie sytuacje biznesowe, w których wszystko poszło nie tak! A które mogły wyglądać zupełnie inaczej, gdybym wiedziała, jak wykorzystać to narzędzie.

Nie jestem psychologiem, nie znam magicznego zaklęcia na dogadanie się z klientem i niestety nie umiem czytać w myślach. I zakładam, że Ty też nie (no, może poza tym pierwszym)!

Ale na szczęście mam narzędzie, które zdecydowanie ułatwia mi komunikację, jest moim partnerem w biznesie, tiarą przydziału, która szybko i skutecznie pomaga mi ocenić, jak dopasować styl rozmowy do osoby po drugiej stronie. Tym narzędziem jest MaxieDISC.

 Ale nie zawsze tak było. We wstępie obiecałam Ci dwie sytuacje biznesowe z mojego podwórka, które pokazały mi, jak fatalnie mogą wyglądać relacje zawodowe (i prywatne), gdy obie strony nie wiedzą, z jakim kolorem mają do czynienia. Poznaj te case studies i wyciągnij wnioski z moich błędów!

 

DWIE SYTUACJE BIZNESOWE, KTÓRE ZAWALIŁAM PO CAŁOŚCI

dwie sytuacje biznesowe wing person

SFRUSTROWANY ZESPÓŁ

 Pierwsza z nich miała miejsce, gdy pracowałam na etacie jako team leaderka zespołu zdalnej obsługi klienta. Miałam w drużynie świetne ekspertki, zorganizowane, wyszkolone, empatyczne. Potrafiły odpowiedzieć niemal na każde pytanie klienta – tak świetnie znały ofertę firmy i branżę, w której działałyśmy. Wyzwaniem było jednak wprowadzanie jakichkolwiek zmian – szło to powoli i wymagało szczegółowego, kompleksowego przeszkolenia.

Tymczasem firma dążyła do wdrożenia nowych narzędzi – komunikacji online, telefonów na żądanie, obsługi chatu, itp.

I to najlepiej na wczoraj, bez procedur czy dodatkowego czasu na testy.

Niejeden raz zdarzało się też, że o nowych promocjach dowiadywałyśmy się od klientów, którzy otrzymali ofertę w mailingu lub znaleźli informację na naszej stronie. Rzucone na głęboką wodę, dziewczyny nie wytrzymały presji i w ciągu zaledwie kilku tygodni mój team wykruszył się i zostałam sama jak palec.

Dlaczego tak się stało? Z prostego powodu – potrzeby mojego zespołu nie zostały zaspokojone, nie mogły pracować w zgodzie ze swoim naturalnym stylem działania (domyślasz się, którym?).

Z tego powodu stopniowo narastała w nich frustracja, stres, wypalenie. Aż w końcu pękły. Pech chciał, że wszystkie jednocześnie. 

Na szczęście za drugim razem byłam mądrzejsza i bogatsza o wiedzę ze szkoleń MaxieDISC. Zbudowałam od zera zespół, który pracował w tym składzie jeszcze długo po tym, jak ja sama odeszłam z etatu na swoje.

dwie sytuacje biznesowe masterclass klient

KLIENCI WIDMO

Druga sytuacja biznesowa wydarzyła się, gdy pracowałam jako wirtualna asystentka. Koleżanka po fachu poleciła mi klienta, który potrzebował researcherki, która będzie obsługiwać jego projekt w języku angielskim. Klient deklarował kilkadziesiąt godzin w miesiącu.

Przyzwyczajona do zdalnej komunikacji za pomocą narzędzi typu Trello czy Asana, cyklicznie sprawdzałam zadania, robiłam raporty, odhaczałam zadania i czekałam na kolejne powiadomienie z aplikacji. Typowa praca od A do B, nic ponad to, co w projekcie. Zupełnie jak mój mąż z listą zakupów w Lidlu 😉

Po kilku tygodniach zlecenia zaczęły przychodzić rzadziej, aż w końcu powiadomienia umilkły. Mimo kilku maili z mojej strony klient przepadł jak kamień w wodę. I do tej pory nie usłyszałam od niego ani słowa.

Wyjaśnienie przyszło zupełnie nieoczekiwanie, gdy asystentka, która mnie rekrutowała, po jakimś czasie puściła ponownie to samo ogłoszenie. Spytana, o co chodzi, wyjaśniła, że klient nie tego ode mnie oczekiwał. Że szukał osoby bardziej aktywnej, proponującej, która włączy się do życia firmy. Tymczasem miał wrażenie, że prowadzi dialog z robotem.

Ta sytuacja uderzyła mnie podwójnie, ponieważ z jednej strony, klient nie dał sygnału, że coś jest nie tak. A z drugiej – ja nie paliłam się do tego, aby poznać jego potrzeby. Wykonywałam zadania i komunikowałam się po swojemu, tak jak sama lubię. I ta komunikacja zawiodła. A raczej jej brak.

Nawiasem mówiąc, to wtedy podjęłam decyzję, że muszę nauczyć się, jak robić to lepiej! I wtedy trafiłam na szkolenie i certyfikację z MaxieDISC. Był to mój trzeci kontakt z tym narzędziem i stwierdziłam, że to nie może być przypadek!

Przydarzyła Ci się kiedyś podobna sytuacja? Miałaś w garści świetne zlecenie i klient nagle zniknął z pola widzenia? Wszystko szło świetnie podczas rozmowy, ale Twój rozmówca nie podjął decyzji o podpisaniu umowy? A Ty, zamiast cieszyć się z nowej współpracy, siedziałaś i biłaś się z myślami – co poszło nie tak?

 

MASTERCLASS MAXIEDISC – SKORZYSTAJ Z MOJEJ WIEDZY

masterclass mów językiem klienta

Kolory relacji to nie tytuł serialu. MaxieDISC to skuteczne narzędzie, które pomoże Ci łatwiej współpracować z innymi – klientami, zespołem, partnerami biznesowymi. Chcę Ci pokazać, jak z niego korzystać!

Już 4 października poprowadzę trening Masterclass “Mów językiem klienta”! Na spotkaniu omówimy cztery style myślenia MaxieDISC, które są kluczem do lepszego zrozumienia naszych klientów – i nie tylko! 

Dowiesz się:

  • jak zachowują się poszczególne typy klientów,
  • w jaki sposób z nimi rozmawiać,
  • jakich sformułowań unikać.
Poznasz też DWA PYTANIA, dzięki którym zaczniesz z łatwością rozpoznawać style MaxieDISC i błyskawicznie dopasowywać do nich swoją komunikację!

Premierowa cena będzie dostępna tylko w tej edycji, a każda osoba, która go zakupi, dostanie dożywotni dostęp do nagrania i bonusy, o których opowiem podczas spotkania. 

To co?

Chcesz być ekspertem w rozumieniu i obsłudze różnych stylów myślenia klientów? Zacznij działać już dziś!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM