![błędy w rekrutacji disc d3](https://wingperson.pl/wp-content/uploads//2024/04/bledy-w-rekrutacji-2-1024x579.png)
Rekrutujesz nowe twarze do swojego zespołu? A jak często trafiasz w dziesiątkę? W swojej karierze zawodowej wiele razy spotkałam się z sytuacją, gdy pracownicy opuszczali firmę zaraz po onboardingu, a czasem nawet w trakcie. I wiem, że jedną z głównych przyczyn mogą być fundamentalne błędy w rekrutacji. Dlatego tak ważne jest, aby już na wstępie zadbać o kilka elementów, które mogą zaważyć na przyszłości nowego pracownika w Twojej organizacji. Jakie są te elementy? Przekonaj się!
„Szkolimy ich 3 miesiące, a oni odchodzą, jak tylko zakończy się wdrożenie. To straszna strata pieniędzy, nie mówiąc o innych zasobach!”
Takie słowa usłyszałam od team leaderki w dziale Call Center pewnej firmy. I doskonale rozumiem jej frustrację! W końcu taki onboarding to aż 3 miesiące:
- Intensywnych szkoleń,
- Wypłat i innych kosztów zatrudnienia (sprzęt, ubezpieczenie, składki),
- Zaangażowania, czasu i energii poświęconych danemu pracownikowi.
A po tym wszystkim nie usłyszysz nawet „dziękuję”, tylko musisz zaczynać całą zabawę od nowa.
Chcesz uniknąć takich sytuacji? Zastanawiasz się, jak usprawnić onboarding w Twojej firmie?
Oto 5 kroków, które warto wdrożyć, aby wyeliminować błędy w rekrutacji
![błędy w rekrutacji wing person disc d3](https://wingperson.pl/wp-content/uploads//2024/04/bledy-w-rekrutacji-1024x579.png)
1. Określ czego potrzebujesz i oczekujesz
Pierwszym krokiem jest określenie, jakie kompetencje twarde i miękkie są potrzebne na danym stanowisku, a także jakie wartości powinien prezentować kandydat, aby wpisać się w kulturę Twojej firmy.
Przykład:
Zarządzasz działem sprzedaży. Twój zespół to niezależni specjaliści, każdy odpowiada za swoją dziedzinę, nie musisz stać nad nimi z batem ani tłumaczyć krok po kroku, co mają robić. Cenisz niezależność, samodzielność i nastawienie na cel.
Jakiego kandydata wybierzesz? Takiego, który czuje się jak ryba w wodzie, gdy dostaje wolną rękę czy takiego, który ceni szczegółowe instrukcje i wsparcie na każdym kroku?
2. Dopasuj onboarding do stylu działania pracownika
Onboarding powinien być dostosowany do indywidualnego stylu komunikacji nowego pracownika oraz sposobu, w jaki najlepiej przyswaja on wiedzę.
Przykład:
- Twój nowy pracownik lubi być przygotowany w najdrobniejszych szczegółach? Zapewnij mu materiały, które pozwolą mu ogarnąć podstawy zanim rzucisz go w wir obowiązków.
- Lepiej czuje się, gdy może przegadać z kimś swoje zadania? Postaw na team buddy’ego!
- A może szybciej przyswaja materiały audio lub video? Przetestuj platformę onboardingową.
Cokolwiek wybierzesz, dopasuj sposób do osoby! Zaoszczędzisz czas i pokażesz, że zależy Ci na jej komforcie w pierwszych tygodniach pracy.
3. Zaplanuj adekwatną ścieżkę kariery
Jak widzisz drogę tego pracownika w strukturze organizacji? Czy dopasowałeś ją do jego potrzeb? I czy w ogóle znasz te potrzeby?
Pracownik odda Ci całe zaangażowanie, jeżeli wie, że to, co robi, jest spójne z jego wartościami i pozwala mu zaspokajać wewnętrzne potrzeby. Opowiadałam o tym w odcinku o rozwoju pracownika.
Przykład:
Wyobraź sobie sytuację, w której odmawiasz szkoleń osobie, dla której największym bodźcem do działania jest ciągłe poszerzanie wiedzy. Albo nie przedstawiasz wyników sprzedażowych i osiągnięć zespołu pracownikowi, który najwyżej ceni czynnik ekonomiczny! Albo odcinasz od kluczowych projektów osobę, która lubi mieć wpływ na rozwój firmy.
To nigdy nie kończy się dobrze!
![rekrutacja onboarding błędy](https://wingperson.pl/wp-content/uploads//2024/04/bledy-w-rekrutacji-1-1024x579.png)
4. Dopasuj kandydata do zespołu
Zanim zatrudnisz nowego pracownika, upewnij się, że pasuje on do Twojego zespołu. I to nie tylko pod względem kompetencji, ale również wartości.
W modelu DISC D3 wyróżniamy 4 podstawowe wartości (VALUES), czyli nasze wewnętrzne kompasy moralne:
- lojalność
- równość
- uczciwość
- niezależność.
I większość konfliktów między pracownikami wynika z tego, że ich wartości nie są spójne!
Przykład:
Wyobraź sobie, że masz pięciu członków zespołu. Czterech wierzy, że każdy powinien mieć równą szansę na awans, warsztaty, dostęp do benefitów. A piąty jest święcie przekonany, że na te rzeczy trzeba zapracować. I skoro poświęcił więcej czasu, energii, zaangażowania to więcej mu się należy.
Zastanów się, czy ten jeden pracownik nie będzie się czuł pokrzywdzony, gdy na szkolenie zostaną zaproszeni wszyscy, a nie ten, kto wyrobił najwyższy wynik?
5. Postaw na sprawdzone narzędzie
Nie chcesz popełnić błędu podczas rekrutacji? Wykorzystaj narzędzie, które pozwoli Ci szybko zweryfikować, który kandydat lepiej odnajdzie się w Twojej firmie. I jak ułatwić mu onboarding, aby z łatwością wdrożył się w przyszłe działania!
Test DISC D3 pomaga zrozumieć, jakie zachowania, kompetencje i motywacje kierują ludźmi w miejscu pracy. To bardziej niż tylko test osobowości. Dzięki DISC D3 możesz dopasować kandydata do kultury organizacyjnej firmy. Pozwala to uniknąć niepotrzebnych konfliktów i zapewnić, że nowi pracownicy doskonale wpisują się w zespół.
Oszczędzasz też czas i pieniądze unikając nietrafionej rekrutacji.
![disc d3 w rekrutacji](https://wingperson.pl/wp-content/uploads//2024/04/bledy-w-rekrutacji-3-1024x579.png)
Dlaczego to takie ważne?
Zaangażowanie pracownika to nie jest coś, co pojawia się spontanicznie. Jest efektem świadomych działań lidera, który zna potrzeby, style działania i motywacje swojego zespołu. Odpowiednie dopasowanie nowego pracownika do firmy i zespołu, rozumienie różnic w oczekiwaniach związanych z rekrutacją między różnymi stylami DISC, może znacząco wpłynąć na efektywność pracy i zadowolenie z niej.
Na przykład, osoby o stylu DISC „D” (Dominujący) mogą preferować szybki i zdecydowany start, podczas gdy „S” (Stabilny) będzie potrzebował czasu na adaptację i dokładne wprowadzenie w obowiązki.
DISC D3 W TWOJEJ FIRMIE
Zrozumienie i wdrożenie wymienionych wyżej aspektów może znacząco zmniejszyć ryzyko szybkiego odejścia pracownika i zwiększyć szanse na budowanie zespołu marzeń. Pamiętaj, że każda nietrafiona rekrutacja to stracony czas i środki, które można byłoby wykorzystać na rozwój firmy.
To co, gotów na rekrutację z DISC D3? Chętnie pomogę!
0 komentarzy