Porzucam podcast! Nie mam czasu! Nie mam o czym nagrywać! Nikt tego nie chce słuchać! Nikt nie potrzebuje moich wskazówek. Wszyscy już mają swoje podcasty albo wsparcie w ich tworzeniu. Czy mowa o mitach na temat podcastowania? Owszem, ale także o pułapce, w którą sama wpadłam. Zapraszam Cię na odcinek o klątwie wiedzy.
Kilka tygodni temu poinformowałam moją społeczność, że rezygnuję z treści na temat podcastów. Czułam przesyt i miałam wrażenie, że zarówno mój własny podcast, jak i materiały o tym narzędziu, które publikuję w social mediach – nie spełniają swojej funkcji. Nie bez powodu pewnie był fakt, że mój typ osobowości nie lubi konkurencji i unika tłumów.
A co tu dużo mówić, odkąd audycje biznesowe wyszły z niszy, wszędzie ich pełno i na co drugim profilu znajdziesz informację o tym, jak, kiedy i dlaczego warto nagrywać podcast o własnej marce.
I szczerze przyznaję, że ten natłok informacji w sieci sprawił, że zapragnęłam się wycofać i zrezygnować z mojej flagowej oferty. A przynajmniej bardzo ją ograniczyć.
RATUNKU, PORZUCAM PODCAST! – KIEDY WARTO ODPUŚCIĆ
Jak w przypadku każdego narzędzia online – jakkolwiek nie rezonujesz z tym medium, jeśli nie przynosi ono efektów w Twoim biznesie, warto rozważyć czy ciągnięcie go na dłuższą metę ma sens.
I tak, trudno jest zrezygnować z czegoś, co szumnie zapowiedzieliśmy w sieci, nad czym pracowaliśmy wiele tygodni, miesięcy a czasem lat. Ale bywa tak, że temat się przejadł, formuła się wyczerpała albo zwyczajnie my się zmieniliśmy (lub nasi odbiorcy). Podobnie jest w przypadku podcastu.
Twój podcast biznesowy nie zadziała, jeśli:
- Nie masz na niego planu,
- Nie masz strategii zarówno dla audycji, jak i dla swojego biznesu,
- Nie dopasujesz go do potrzeb swoich odbiorców,
- Nie ułożysz harmonogramu, który będzie możliwy do realizacji,
- Nie masz cierpliwości i oczekujesz natychmiastowych efektów.
KLĄTWA WIEDZY I MOJE CASE STUDY
Czy dostrzegasz tu pewną ironię?
Tak! Dobrze słyszysz! Wpadłam w pułapkę myślenia, przed którą od początku ostrzegam moich klientów i stwierdziłam, że porzucam podcast! Zaczęłam sama sobie powtarzać największe mity o podcastach i dopadła mnie klątwa wiedzy. Bo przecież wszyscy już wszystko wiedzą na ten temat.
I kiedy już podjęłam decyzję, wydarzyło się kilka rzeczy jednocześnie:
- Dostałam zaproszenie do dwóch live’ów gościnnych o podcaście biznesowym.
- Dołączyłam do grona specjalistów Online Marketing Club, gdzie uczę, jak wspierać markę dzięki własnej audycji.
- Otrzymałam nagranie wideo od czytelniczki mojej książki „Podcast w biznesie”, która podziękowała mi za wskazówki („Pani Agnieszko, jest Pani inspiracją!”).
- Zaczęłam współpracę przy nowym podcaście marketingowym („Ja chcę pracować tylko z panią!”).
Jeżeli kiedykolwiek poczujesz, że te wszystkie działania w sieci nie mają sensu – poczekaj! Nie podejmuj decyzji pochopnie i w emocjach.
Zrewiduj swoje działania i wróć do trzech podstawowych pytań:
- Jaki jest cel Twojego podcastu? Określ swoje „dlaczego”.
- Dla kogo go nagrywasz? Doprecyzuj grupę docelową.
- O czym w nim opowiadasz? Określ problemy i potrzeby Twoich odbiorców i pokaż im rozwiązania.
I pamiętaj, że podcast:
- to medium dla długodystansowców,
- to narzędzie, które pomaga budować spójną, silną markę,
- pomaga wydobyć Twój głos – głos, którego inni chcą słuchać!
- wspiera Twoje cele – krótko- i długofalowe,
- daje Ci przestrzeń do eksperymentów.
O ile dasz mu szansę, dobrze go zaplanujesz i będziesz konsekwentnie z niego korzystać. O tym, jak to robić, opowiadam podczas live’a z Mają – Content Lady! Posłuchaj!
0 komentarzy