Myślisz o pracy project managera? Chcesz wspierać klientów w kampaniach sprzedażowych? A jak radzisz sobie w kryzysowych sytuacjach? Wpadasz w panikę czy zakasujesz rękawy i sięgasz po plan B lub C? Zarządzanie projektami jest super, kiedy wszystko idzie gładko. Ale co zrobić, kiedy trzeba ugasić pożar w kampanii? Albo dziesięć pożarów i jedną powódź? Wysłuchaj odcinka i poznaj 5 wyzwań, z którymi prędzej czy później na pewno zmierzysz się jako manager projektów!
,,Wydawałoby się, że praca project managera to idealne rozwiązanie dla osób, które uwielbiają planować. W końcu wszystko można ustalić wcześniej, rozpisać w Asanie lub Trello i potem tylko odhaczać punkt po punkcie.
Brzmi jak bułka z masłem? Nie daj się zwieść pozorom! Nawet najlepiej zaplanowana kampania może rozsypać się jak domek z kart.
Co może pójść nie tak? Co do zasady – wszystko! Ale nie załamuj rąk – pożar w kampanii można okiełznać, zwłaszcza jeżeli przygotujesz się na potencjalny czarny scenariusz. A najlepiej na X takich scenariuszy.
POŻAR W KAMPANII – 5 WYZWAŃ,
Z KTÓRYMI SIĘ ZMIERZYSZ
Początek kampanii, wszystko pięknie rozplanowane w Asanie, daty określone, role przypisane. Wszyscy wiedzą, co mają robić. Tak wygląda początek każdego projektu, nad którym pracuję.
A potem do akcji wkracza życie i doskonały plan rozsypuje się na kawałki.
Znasz ten scenariusz? Ja doskonale! Przerabiałam go wiele razy, zarówno z klientami, jak i przy własnych projektach. Stąd też wiem, że na mnóstwo rzeczy można się przygotować.
Co takiego może się przydarzyć? Oto 5 wyzwań, które spotykam najczęściej:
- Nierealne terminy i/lub przekroczone deadline’y.
- Nakładające się zadania.
- Brak komunikacji w zespole.
- Zadania niedopasowane do kompetencji członków zespołu.
- Siła wyższa, czyli sprawy, których nie przewidzisz.
POŻAR W KAMPANII – JAK SOBIE Z NIM PORADZIĆ?
- Przede wszystkim – nie panikuj!
- Skorzystaj z planu B lub C, który na pewno przygotowałaś.
- Oceń na szybko, czy jest to drobny błąd, czy poważna awaria.
- Reaguj na bieżąco i informuj osoby zainteresowane o tym, co się dzieje.
- Szukaj rozwiązań, a nie winnych – na to przyjdzie czas.
- Wyciągaj wnioski na przyszłość.
- Wdrażaj usprawnienia.
- Komunikuj się z innymi członkami zespołu.
Rzadko kiedy pożaru nie da się opanować. Ale trzeba podejść do niego na chłodno. Dlatego warto mieć w zespole osobę/osoby, które świetnie działają w kryzysie i oczywiście przygotować procedury na takie sytuacje. Bo to, że się zdarzą, masz jak w banku.
Jak dzielić zadania w zespole, żeby wyjść z kampanii na tarczy? Pomaga w tym doskonała znajomość osób, z którymi pracujesz. Każdy z nas ma kompetencje, które usprawniają pracę przy dużych projektach. Czy znasz swoje?
0 komentarzy