gallup to nie wszystko wing person

Lubisz wypełniać różne testy? Ciekawi Cię nowa wiedza o sobie i innych? Talenty Gallupa przeanalizowałeś już wzdłuż i wszerz? To świetnie, bo MaxieDISC, FRIS i Gallup to nie wszystko! Dzisiaj opowiem Ci o 3 testach, które pozwolą Ci nie tylko lepiej działać we własnej firmie, ale też usprawnić komunikację – zarówno tę biznesową, jak i prywatną!

Jeżeli jesteś ze mną już od jakiegoś czasu, na pewno wiesz, że jestem fanką wiedzy o talentach, stylach myślenia i działania. Pierwszy test Gallupa wykonałam na początku prowadzenia firmy, DISC w swojej karierze robiłam 3 razy, a od pół roku sama jestem konsultantką MaxieDISC. Natomiast test FRIS uwielbiam za to, w jaki sposób pozwala ułożyć pracę w zespole.  

Ale zdradzę Ci, że talenty, style i kompetencje – słowem – Gallup to nie wszystko! Warto wzbogacić też swoją wiedzę biznesową o kilka wyróżników, które pomogą Ci lepiej komunikować się z:

  • Twoim zespołem,
  • idealnym klientem,
  • bliskimi osobami.

 

GALLUP TO NIE WSZYSTKO – CO JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ O SWOJEJ MARCE

gallup fris maxiedisc

1) ARCHETYPY MARKI

 Bohater, Kochanek, a może Czarodziej? Archetyp Twojej marki wspiera Cię w budowaniu relacji z odbiorcami.

Jakie emocje wywołuje Twoja marka? Z czym chcesz kojarzyć się odbiorcom?

  • Chcesz zapewniać poczucie bezpieczeństwa?
  • A może zadziwiać i inspirować?
  • Albo wspierać i towarzyszyć w podróży?

Archetypy to Twój fundament, który wywołuje odpowiednie skojarzenia w oczach potencjalnych klientów. Jaki jest mój?

Mędrzec

To prawdziwy ekspert posługujący się faktami. Tłumaczy nam, jak i dlaczego. Moją misją jest dzielenie się wiedzą. Szkolę, prowadzę mentoring, słowem: opowiadam o swoim doświadczeniu. Wydawałoby się, że taka marka musi być poważna, może nawet nudna, ale drugie skrzydło to…

Kreatorka

Bo wiedzę można przekazywać kreatywnie! Wykorzystuję do tego podcast, bloga i live’y. Poza tym jestem tłumaczką, dzięki czemu mam swój udział w powoływaniu do życia bohaterów w kolejnych językach.

 Test na archetypy marki znajdziesz TUTAJ.

 

2) ARCHETYPY FINANSOWE

 Karmicielka, Władczyni, Alchemiczka – Twój archetyp finansowy ma wpływ na to:

  • jakie są Twoje relacje z pieniędzmi
  • jakie przekonania być może hamują Cię przed zarabianiem.

To, w jaki sposób myślisz o pieniądzach, może sprawiać, że Twój biznes nie działa tak, jak byś chciała. Świadomość własnego talentu finansowego, możliwości oraz zagrożeń, które z niego wynikają, pomoże Ci lepiej skonstruować produkty czy usługi w Twojej firmie, i w efekcie zarabiać w zgodzie ze sobą. 

Mój dominujący archetyp to:

KARMICIELKA – opiekunka domowego ogniska, czuła matka, która obdarza troską i gorącym sercem swoich domowników. Daje bezcenną wartość innym i nigdy ich nie zawodzi, ma talent do przyciągania ludzi do siebie, potrafi zbudować zaangażowaną społeczność wokół siebie na podstawie wartości, jaką daje innym, uczciwość i lojalność to jej drugie imię – można na niej polegać.

 Test na archetypy finansowe znajdziesz TUTAJ.

archetypy marki

3) PIĘĆ JĘZYKÓW MIŁOŚCI

Ten test to moje najnowsze odkrycie. Jako osoba bazująca na faktach, badacz o niskim poziomie empatii w pierwszej chwili zakwestionowałam sens jego istnienia. A już zwłaszcza jakiejkolwiek użyteczności w biznesie.

Zdradzę Ci jednak, że bardzo się pomyliłam!

O co chodzi w tym teście? Otóż, jak tłumaczy autor, Gary Chapman, istnieje pięć języków okazywania miłości drugiej osobie: 

  1. dotyk,
  2. drobne przysługi,
  3. przyjmowanie podarunków,
  4. spędzanie ze sobą wspólnego czasu,
  5. wyrażenia afirmatywne.

Przeważnie u każdego z nas dominuje jeden z powyższych języków. Znając języki miłości typowe dla Ciebie i Twoich bliskich, możesz zacząć wprowadzać zmiany (tłumaczenie: Maciej Kawa).

Pytanie brzmi, jakie to ma zastosowanie w biznesie? Ogromne! Znając swój język, rozumiesz:

  • jak komunikować się z innymi, aby czuli się docenieni,
  • dlaczego niektórzy wolą przysługi niż komplementy,
  • czego unikać w rozmowie z klientem, bo może go to urazić/wprawić w zakłopotanie,
  • dlaczego niektórzy klienci zachowują dystans, gdy ich komplementujesz lub skracasz dystans. 

Test na język miłości znajdziesz TUTAJ.

 

To co, który z tych testów uważasz za najbardziej przydatny? A może już znasz swoje wyniki? Daj znać!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *