Prowadzisz markę online? Masz stronę internetową i oferujesz swoje usługi? A w jaki sposób o nich piszesz? Jak sprawdzasz, czy Twoje teksty spełniają swoją rolę? Copywriting, storytelling i szeroko pojęty content marketing to potężne narzędzia, które pozwolą Ci wznieść Twój biznes na wyższy poziom! Pytanie brzmi, jak z nich korzystać? I czy wiesz, że możesz je wykorzystać również w audycji biznesowej? Co to jest i jak wykorzystać content marketing w podcaście? O tym rozmawiam z moim dzisiejszym gościem!
Czy świadomie budujesz swoją komunikację? Co robisz, aby Twoje treści docierały do serc Twoich odbiorców? Do rozmowy o content marketingu oraz o tym, jak ważne są dobrze skonstruowane treści, zaprosiłam specjalistę! Jacek Radziejewski to copywriter z wieloletnim stażem, który do niedawna pracował jako lider działu copywritingu w dużej agencji pozycjonującej. Natomiast dziś działa jako przedsiębiorca toczący boje na swoim. Jak sam o sobie pisze, miłośnik dobrej pizzy i szybkiego biegania. Obrońca tezy, że to Rodzina Soprano, a nie Gra o Tron jest najlepszym serialem w historii. A do tego Jacek prowadzi autorski podcast Żywy Content, o którym również dzisiaj porozmawiamy!
CONTENT MARKETING – Z CZYM TO SIĘ JE?
O co spytałam mojego gościa? Przekonaj się!
- Co to jest ten content marketing?
- Jak to się stało, że zająłeś się właśnie content marketingiem?
- Przez szereg lat pracowałeś jako copywriter na etacie, zarządzałeś zespołem. Praca na swoim to pewnie spore wyzwanie jeśli chodzi o pozyskiwanie zleceń, ich regularność, budowanie marki niejako od podstaw. Dlaczego zdecydowałeś się na własną działalność?
- Z jakimi wyzwaniami mierzy się copywriter, który działa solo, jako freelancer?
- W swojej ofercie piszesz:
Wierzę, że masz wartościowy produkt — pozwól mi go przedstawić w taki sposób, aby potencjalni klienci również to zrozumieli.
Skąd wiesz, jak przedstawić biznes swojego klienta, aby tekst spełniał swoją funkcję? Masz jakiś kwestionariusz, ankietę, która pomaga Ci zagłębić się w jego działalność i ubrać ją w odpowiednie słowa? Jak wygląda ten proces, gdybym teraz przyszła do Ciebie i zamówiła nowe teksty na moją stronę?
- W sieci znajdziesz mnóstwo ofert od copywriterów i content marketerów. W jaki sposób promujesz swoją markę online, aby docierać do kolejnych klientów?
- A co Cię wyróżnia?
CONTENT MARKETING W PODCAŚCIE – JAK GO WYKORZYSTAĆ?
Dawno nie spotkałam początkującego przedsiębiorcy, który miałby tak skrupulatnie i z głową rozplanowany swój biznes. Jacek przemyślał każdy aspekt prowadzenia firmy, zanim zrezygnował z etatu. Jednym z elementów jego strategii jest podcast.
Jacek, jako jeden z niewielu znanych mi copywriterów, nie tylko pisze świetne teksty, ale również o nich opowiada! Jego podcast Żywy Content — copywriting i content marketing dla przedsiębiorców ma 11 odcinków. A w momencie publikacji tego wywiadu, już 12. Skąd taki pomysł?
- Jednym z narzędzi, które wykorzystujesz do budowania wizerunku jest podcast „Żywy Content”. Skąd pomysł na taką (zdawałoby się nietypową dla copywritera) formę promocji?
- Dla kogo jest Twój podcast?
- W jaki sposób podcast wspiera Twoje cele biznesowe?
- W kolejnych odcinkach poruszasz tematy, które są bardzo istotne dla osób, które chcą tworzyć atrakcyjne i skuteczne treści dla swoich biznesów:
- Jak pisać teksty SEO?
- Jak pisać, żeby zrozumieli?
- Skąd brać pomysły na treść i jak korzystać z recyklingu.
Natomiast SEO w podcaście jest równie ważne. Jakie tricki stosujesz, aby docierać do swoich odbiorców? Jako doświadczony copywriter na pewno masz swoje sposoby.
- Co było, a być może nadal jest największym wyzwaniem podczas tworzenia podcastu?
PODCAST W BIZNESIE – JAK JACEK SKORZYSTAŁ Z MOJEJ KSIĄŻKI
- Jesteś jedną z pierwszych osób, która przeczytała moją książkę „Podcast w biznesie”. W jaki sposób wiedza z książki przydała Ci się podczas tworzenia własnej audycji?
- Które wskazówki uważasz za najcenniejsze?
- Widziałam w sieci pierwsze zdjęcia z nagrań z gościem. Która forma bardziej Ci odpowiada – solo czy wywiad? Dlaczego?
- Jakie masz dalsze plany na rozwój podcastu i biznesu – zdradzisz coś?
- Gdybyś miał dać jedną wskazówkę osobom, które chcą tworzyć skuteczne teksty promujące ich biznes w sieci, co by to było?
MIEJSCA JACKA W SIECI:
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy