Czy znasz archetyp swojej marki? Budujesz swój biznes w oparciu o konkretne cechy i wartości? Czy Twoja strategia zakłada określone schematy i działania, które wspierają Twoje cele i komunikację? Dziś opowiem Ci o tym, dlaczego zdecydowałam się zmienić swój archetyp marki i co to w ogóle znaczy.

Kiedy zakładałam markę Wing Person, mnóstwo czasu poświęciłam na opracowanie mojej wizji, strategii i komunikacji. Planowałam, wymyślałam, głowiłam się nad różnymi rozwiązaniami i godzinami przeglądałam różne archetypy marki.

Zastanawiałam się, kim jestem?

  • Dziewczyną z sąsiedztwa,
  • bohaterem,
  • twórcą,
  • towarzyszem,
  • a może czarodziejem?

W końcu wybrałam towarzysza i opiekuna – 2 archetypy, które wydawały mi się najbardziej zgodne z moimi planami zawodowymi w roli Wirtualnej Asystentki. I wiesz co?

To był strzał w kolano!

ARCHETYP MARKI – CO WZIĄĆ POD UWAGĘ

wing person marka mędrzec

Uwielbiam duety. Bo duety mają Moc przez wielkie „M”. Mogę być Twoim pomocnym skrzydłem, towarzyszem podróży, mistrzem Jedi albo Doktorem Watsonem. Mogę nawigować Twój lot do celu i walczyć z przeciwnościami, które spotkamy po drodze. Razem przybliżymy horyzont i odkryjemy, co jest po drugiej stronie.

Taki komunikat znajdziesz na mojej obecnej stronie internetowej. I z jednej strony faktycznie jest on zgodny z prawdą, ponieważ na początku pracy w Wing Person założyłam, że moją misją jest wsparcie innych przedsiębiorców. I świetnie, do tej pory kieruję się tym w swoich działaniach. Tyle tylko, że nie określiłam, w jaki sposób chcę to robić. A raczej nie dopasowałam tych działań do mojego temperamentu, kompetencji i stylu komunikacji.

O tym, jakie są moje kluczowe umiejętności, opowiadałam w odcinku o talentach Gallupa oraz o introwertyku w biznesie. Na początku jednak zignorowałam te cechy i postawiłam na wsparcie asystenckie. I to był spory błąd!

Dlaczego?

Bo archetyp marki to nie jest coś, co wybierasz na chybił trafił jak w Kole Fortuny. To styl działania i cechy, które powinny wynikać z Twojego wnętrza i być spójne z Tobą i Twoimi wartościami.

ARCHETYP MARKI – JAK GO OKREŚLIĆ

archetyp marki wing person

A w sumie to pytanie powinno brzmieć: czy należy go określać?

Bo owszem, warto, a nawet trzeba określić kierunek Twoich działań w biznesie. Chociażby po to, żeby mieć swój wyróżnik i kompas, który pomoże Ci podejmować właściwe decyzje w Twojej firmie.

Ale czy musisz go wybierać? Czy może jednak odwrotnie?

Zajęło mi niemal dwa lata, aby dojść do wniosku, że moja marka wcale nie jest towarzyszem, opiekunem, ani dziewczyną z sąsiedztwa. Owszem, wspieram klientów w działaniach online, ale robię to w zgodzie ze sobą i swoimi kompetencjami:

  • szkolę,
  • dzielę się wiedzą,
  • edukuję,
  • buduję wizerunek eksperta,
  • dostarczam rozwiązań i wskazówek,
  • dzielę się własnym doświadczeniem oraz case studies moich klientów.

I robię to na swój sposób, w podcaście, w live’ach „Intro w biznesie” i na blogu. A mój archetyp to mędrzec i kreatorka – persony, które najbardziej odpowiadają temu, co chcę robić i przekazywać innym.

I nie, nie określałam ich, a wręcz przeciwnie – naturalnie wynikają one z moich mocnych stron i podkreślają te cechy, które są we mnie najlepsze.

Czy archetyp marki pomaga w biznesie?

Oczywiście! Ale nie wybieraj go na siłę. Wypisz swoje kluczowe kompetencje, określ, w czym jesteś dobra i co pomaga Ci realizować Twoją misję i cele. A potem dopasuj personę do siebie. Jak wymarzoną parę butów albo płaszcz, który ktoś uszył specjalnie dla Ciebie. W ten sposób nawet jeśli zboczysz z biznesowej ścieżki, zawsze będziesz wiedzieć, jak znaleźć powrotną drogę.


This image has an empty alt attribute; its file name is Kopia-Ogólny-–-Podróżniczy-Blog-Tytul-iPhone-Uklad-1024x1024.png

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM