podcast z webinaru wing person

Nagrałeś świetny webinar i zastanawiasz się, jak wykorzystać zawarte w nim treści? Prowadziłeś prelekcję na konferencji? A może dopiero szykujesz się do takiego wydarzenia? Zrób z niego podcast! Sprawdź, o czym warto pamiętać!

Jako twórca internetowy, właściciel biznesu online czy przedsiębiorca, który promuje swoją markę w social mediach, na pewno mnóstwo czasu poświęcasz na content marketing:

  • przygotowujesz treści do social mediów,
  • budujesz zaangażowaną grupę odbiorców,
  • tworzysz materiały SEO, aby docierać do potencjalnych klientów,
  • nagrywasz video, live’y, webinary sprzedażowe, promujące nowe produkty czy usługi.

Pytanie brzmi, czy za każdym razem tworzysz treści od nowa? Nie sądzę! Ale jeżeli tak, to najwyższy czas to zmienić! 

PODCAST Z WEBINARU – DLACZEGO WARTO POSTAWIĆ NA RECYKLING TREŚCI

podcast webinar wing person

Kiedy zaczynałam prowadzić social media Wing Person, wydawało mi się, że każdy post musi być inny. Nowe story, inne argumenty, inne zalety produktów czy usług. I oczywiście w każdym medium powinny pojawiać się oryginalne materiały. Tyle tylko, że na początku działalności: 

  • masz na to czas,
  • budujesz pozycję swojej marki,
  • dopiero zaczynasz docierać do swoich odbiorców.

Chcesz więc, aby każdy post, który dla nich szykujesz, był wyjątkowy, przemyślany, jedyny w swoim rodzaju. A potem okazuje, że Twoje treści wyświetlają się raptem kilku osobom. Spędzasz kilka godzin na przygotowywaniu wartościowych wskazówek, tricków, odpowiedzi na potrzeby Twoich klientów, a oni nawet nie mają szansy ich zobaczyć!

 Kiepsko, prawda?

 I tutaj cały na biało wchodzi recykling treści – niezastąpione narzędzie dla skutecznej strategii Twojej marki w sieci.

Recykling treści polega na ponownym wykorzystywaniu i przekształcaniu już istniejących materiałów w celu dotarcia do szerszej publiczności i zwiększenia zaangażowania.

Dzięki niemu:

  • oszczędzasz czas,
  • docierasz do większej grupy odbiorców,
  • wzmacniasz przekaz marki,
  • budujesz pozycję eksperta w danej dziedzinie.

A do tego możesz przedstawiać cenne wskazówki w atrakcyjnej formie, nadając im nowe życie w formie rolki, karuzeli, infografiki, newslettera czy podcastu. 

Jednym z takich materiałów, które warto wykorzystać w nowej formie jest webinar.

 

PODCAST Z WEBINARU – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ

recykling treści webinar

Webinary to świetne źródło wiedzy dla naszych odbiorców – w końcu dzielimy się naszym know-how w pigułce. To również rewelacyjny materiał do recyklingu – transkrypcji, artykułu, notatek wizualnych, Q&A i oczywiście podcastu!

Treści z webinaru możesz wykorzystać jako:

  • odcinek premium dla Twoich subskrybentów,
  • lead magnet do zapisu na Twoją listę mailingową,
  • prezent/bonus przy zakupie Twoich produktów czy usług,
  • dodatkowy moduł w Twoim kursie/warsztatach.

Oczywiście, możesz też pociąć nagranie i stworzyć z niego mini serię odcinków. Aby jednak ten projekt miał ręce i nogi, i był wartościowy dla słuchaczy, pamiętaj o kilku wskazówkach: 

  1. Zadbaj o jakość dźwięku – przygotuj pomieszczenie do nagrywania, postaw na mikrofon zewnętrzny i słuchawki. Nagranie można poprawić w postprodukcji, ale jeśli materiał źródłowy będzie kiepski – nawet cudotwórca go nie zreanimuje.
  2. Unikaj zwrotów świadczących o tym, że to webinar – „na tym webinarze porozmawiamy o…”, „ten webinar poświęcony będzie zagadnieniom…”. Oczywiście, podczas spotkania może Ci się „przydarzyć” takie wtrącenie. Pamiętaj, aby wyciąć je potem w montażu.
  3. Dograj wstęp i zakończenie – większość webinarów zaczyna się od powitania, sprawdzania jakości obrazu i dźwięku („Napiszcie, czy mnie widać, czy mnie słychać?”), zamiast tego nagraj osobny wstęp i podsumowanie, z którego odbiorca dowie się, o czym będzie ten odcinek.
  4. Sesję Q&A zmontuj osobno – pytania od publiczności to świetny materiał na osobny odcinek! Zwłaszcza że podczas webinaru często odpowiadamy w skrócie lub nie czytamy na głos pytania. Warto pozbierać potem te wszystkie pytania i uwagi, i nagrać z nich rozbudowany odcinek.
  5. Pilnujemy dźwięków z otoczenia – jeżeli planujesz wykorzystać webinar jako odcinek, bądź czujny na dźwięki z otoczenia. Masz prezentację? Nie klikaj myszką, kiedy coś mówisz! Jeżeli się zaplączesz lub uderzysz w mikrofon, powtórz zdanie.
  6. Omawiaj dane prezentowane na slajdach – statystyki, materiały video, zdjęcia, porównania – opowiadaj o nich tak, aby zrozumiała je nawet osoba, która ich nie widzi. A jeśli nie jest to możliwe, załącz materiały w formie notatek do podcastu.

Pamiętaj też, że jeżeli okaże się, że dźwięk z webinaru pozostawia wiele do życzenia, to jeszcze nie koniec świata! Zawsze możesz wykorzystać skrypt/transkrypcję i nagrać odcinek od nowa! Ale masz już wartościową bazę do recyklingu – nie tylko w formie podcastu. Powodzenia!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM