5 etapów relacji z klientem

Relacje z naszymi klientami to temat, który spędza sen z powiek każdemu przedsiębiorcy. Jak utrzymać klienta i jednocześnie nie dać sobie wejść na głowę? Jak dopasować ofertę do zróżnicowanych potrzeb naszych odbiorców? W jaki sposób budować długofalową współpracę i tworzyć usługi premium? Z pomocą przychodzi MaxieDISC! Wysłuchaj nagrania i poznaj 5 etapów relacji z klientem.

Jeżeli jesteś ze mną od dawna, to być może znasz już tę historię. Zaczyna się od tego, jak stoję za drzwiami rejestracji i chowam się przed wściekłym tłumem pacjentów w pewnej placówce medycznej. Przyznaję, że nie był to najlepszy okres w moim życiu. Pierwsze doświadczenia w relacji z klientami odchorowywałam bardzo długo.

Dopiero po kilku miesiącach pracy w bezpośredniej obsłudze wydarzyło się coś, co zmieniło moje spojrzenie na kontakt z klientem.

Wówczas wzięłam udział w szkoleniu, które pamiętam do dzisiaj – o barwach relacji i narzędziu, które pokochałam od pierwszego wejrzenia.

Tak, tak, chodzi o MaxieDISC. Zobacz, w jaki sposób wiedza o stylach i naturalnych predyspozycjach może ułatwić Ci ten proces!

 

5 ETAPÓW RELACJI Z KLIENTEM – PRZECIEŻ WSZYSTKO JUŻ WIESZ!

klient maxie disc

Co do zasady wszystko wydaje się bardzo proste i nie odkryję Ameryki, jeżeli napiszę, że każdą współpracę biznesową można podzielić na 5 etapów: 

  1. Poznanie i zrozumienie klienta: pierwszy etap relacji z klientem to poznanie i zrozumienie jego potrzeb, oczekiwań i preferencji. Wymaga to aktywnego słuchania i zadawania odpowiednich pytań, aby zgłębić wiedzę na temat klienta i jego biznesu. Kluczowym celem tego etapu jest stworzenie podstawowej więzi i zbudowanie zaufania.
  2. Budowanie relacji: kiedy już poznasz klienta, następnym krokiem jest budowanie trwałej relacji. Regularny kontakt, dostępność, szybka reakcja na jego pytania i prośby to kluczowe elementy, które pozwalają budować zaufanie. Klient wie, że może na Tobie polegać i widzi, że reagujesz na jego potrzeby.
  3. Dostarczanie wartościowych rozwiązań: głównym celem tego etapu jest dostarczenie klientowi wartościowych rozwiązań i produktów czy usług, które spełniają jego potrzeby. A do tego pomagają realizować jego cele biznesowe, czyli przynoszą realne korzyści (uwalniasz jego czas, pomagasz zwiększyć sprzedaż, poprawiasz efektywność zespołu itp.). W oparciu o zgromadzoną wiedzę o kliencie, można zaproponować spersonalizowane rozwiązania, które przekraczają jego oczekiwania. W ten sposób stopniowo stajesz się niezbędny w jego biznesie.
  4. Obsługa klienta na najwyższym poziomie: jakość komunikacji oraz obsługi to element, który warto udoskonalać. Wszelkie pytania, problemy lub reklamacje klienta powinny być rozwiązywane szybko i skutecznie. Ważne jest, aby reagować na opinie klienta i uczyć się na bieżąco, wyjaśniać potencjalne nieporozumienia i poprawiać jakość usług.
  5. Budowanie długoterminowych relacji: ostatni etap dotyczy budowania długoterminowych relacji z klientem. To oznacza dbanie o stały kontakt i utrzymanie zaufania. Długotrwała współpraca z klientem ma wiele korzyści, takich jak zwiększenie sprzedaży, polecanie naszej firmy innym potencjalnym klientom i tworzenie pozytywnego wizerunku marki.

I w teorii wszystko brzmi pięknie, prawda? Tyle tylko, że każdy klient jest inny, ma inne oczekiwania, potrzeby i sposób komunikacji. Przekazuje informacje w różny sposób i nie daje sprowadzić się do jednego schematu.

Jak zatem zapewnić obsługę premium i jednocześnie pozostać sobą? Skorzystaj ze sprawdzonego narzędzia!

 

5 ETAPÓW RELACJI Z KLIENTEM A MAXIEDISC

jak pracować z klientem maxie disc

Wiedza na temat stylów myślenia MaxieDISC oraz znajomość innych narzędzi, jak talenty Gallupa, może być bardzo przydatna w budowaniu relacji z klientem. Jak wykorzystać te narzędzia w praktyce? Przekonaj się!

Klienci według MaxieDISC:

  • DOMINUJĄCY – klienci o tym stylu myślenia są pewni siebie i zdecydowani. Ważne jest, aby być bezpośrednim, konkretnym i skoncentrować się na wynikach. Podczas rozmowy przedstawiaj jasne argumenty i korzyści
  • INSPIRUJĄCY – to osoby ekspresyjne, kreatywne, towarzyskie i nastawione na interakcje. Dlatego warto inwestować czas w rozmowę i bezpośrednie kontakty – nie chowaj się za skrzynką mailową! Podczas rozmowy skupiaj się na emocjach, pozytywach i możliwościach, których dostarczą im Twoje rozwiązania. 
  • STABILNY – cenią harmonię i status quo. Lubią sprawdzone rozwiązania, gwarancję i poczucie bezpieczeństwa. Słuchaj ich uważnie i dbaj o spokojne tempo interakcji. Unikaj nacisku i gwałtownych zmian, aby nie wywołać u nich niepokoju.
  • SUMIENNY – klienci o tym stylu są skoncentrowani na jakości, detalach i dokładności. Ważne jest, aby dostarczyć im szczegółowych informacji i bazować na faktach. Pokaż, że masz szeroką wiedzę i doświadczenie. Zaprezentuj procedury, schematy, dane, materiały, które pomogą im zgłębić temat. Zadawaj pytania, które pozwolą im wyrazić swoje oczekiwania i potrzeby.

Relacje z klientem a talenty Gallupa

Talenty Gallupa to zestaw naturalnych zdolności i predyspozycji, które każdy z nas posiada w różnym natężeniu. Zrozumienie talentów klienta pomoże Ci lepiej i skuteczniej dopasować się do jego potrzeb i preferencji.

Przykład?

  • Jeżeli klient ma wysoki talent komunikacyjny, dostosuj do niego sposób przekazywania informacji – korzystaj z jasnych i przekonujących argumentów, nie bój się bezpośredniej rozmowy i wymiany zdań.
  • Jeśli klient ma talent strategiczny, warto pokazać mu szersze spojrzenie na dane zagadnienie, na przykład porozmawiać o długoterminowej wizji i planach.
  • Masz przed sobą klienta, który na pierwszym miejscu ma dowodzenie i osiąganie? Nie próbuj go zdominować! Podążaj za jego wizją i dostarczaj narzędzi, które pomogą mu dotrzeć do wymarzonego celu.

 

5 ETAPÓW RELACJI – MASZ DWOJE USZU I JEDNE USTA

klient premium

Pamiętaj, że DISC, FRIS, talenty Gallupa czy jakikolwiek inny schemat to narzędzia ułatwiające zrozumienie klienta, ale każda osoba jest unikalna, dlatego warto dostosować swoje podejście do każdego klienta. Szeroka wiedza na temat stylów myślenia i talentów może być kluczem do skutecznego budowania trwałych relacji biznesowych.

Dlatego trzeba uważnie obserwować klienta, słuchać go, a dopiero potem zaprezentować rozwiązanie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *