Chcesz nagrywać podcast biznesowy. Masz sprzęt, nazwę i zapał do działania. Pytanie brzmi, o czym będziesz mówić? W jaki sposób zachęcisz odbiorców do słuchania, a co za tym idzie – do kontaktu z Tobą i Twoją marką? Jaki format podcastu wybrać, jak często publikować odcinki i w jaki sposób kreować swoją opowieść? Story w podcaście to nie taka łatwa sprawa. Spróbujmy je odczarować.
W zeszłym tygodniu opowiadałam Ci o tym, dlaczego warto stworzyć podcast o własnej marce i co zyskasz, jeżeli będziesz regularnie komunikować się ze słuchaczami za pomocą tego narzędzia. Natomiast oprócz szeroko pojętego „dlaczego”, równie ważne jest to:
- o czym będziesz mówić,
- w jaki sposób,
- jak często,
- w jakim formacie.
Jak zatem budować story w podcaście? Zacznijmy od dwóch ostatnich punktów.
STORY W PODCAŚCIE – JAK CZĘSTO PUBLIKOWAĆ ODCINKI
Masz swoją ulubioną audycję, cykliczny live, serial czy też kanał na YouTubie? Obserwujesz go regularnie i z niecierpliwością czekasz na kolejne nagrania? A może ustawiasz sobie przypomnienia, żeby przypadkiem nie przegapić premiery? Podobnie jest z Twoimi słuchaczami.
Oni też czekają!
A przynajmniej dążymy do tego, żeby z niecierpliwością przebierali nogami i celebrowali każdą minutę kolejnego odcinka.
Dlatego bez względu na to, czy planujesz wypuszczać kolejne audycje codziennie, co tydzień czy raz w miesiącu – bądź konsekwentny. Tylko w ten sposób masz szansę zbudować więź z Twoim odbiorcą. Chcesz, żeby Cię słuchał? Traktuj go z szacunkiem. Skoro zobowiązałeś się wypuszczać odcinki co środę, choćby świat się walił, publikuj tego samego dnia.
Oczywiście, zdarzają się sytuacje awaryjne. Aczkolwiek jeśli odpowiednio zaplanujesz swoje działania, zawsze będziesz miał jakieś nagranie w zanadrzu.
O tym, w jaki sposób zoptymalizować swoje działania opowiadam w książce „Podcast w biznesie”, znajdziesz w niej nie tylko wskazówki, jak planować odcinki z wyprzedzeniem, ale również przykładowy harmonogram publikacji, uwzględniający promocję podcastu w social mediach.
Co dalej?
STORY W PODCAŚCIE – WYBIERZ SWÓJ FORMAT
Solo czy w duecie? Edukujący czy informacyjny? Twój podcast może mieć wiele oblicz:
- wywiad,
- podcast solo,
- story,
- podcast edukacyjny.
I oczywiście wszelkiego rodzaju recykling treści – konferencji, webinarów, live’ów, ebooków, itp.
Co zatem sprawdzi się w Twoim przypadku?
Sama najbardziej lubię przeplatać wiedzę z obrazkami z życia tłumacza i przedsiębiorcy. Kreowanie opowieści o własnej marce nie sprawia mi kłopotu, natomiast doskonale rozumiem, jeśli Ty wolisz zadawać pytania innym lub prowadzić długie rozmowy przy wirtualnej kawie.
A może pracujesz w branży, która aż się prosi o cykl odcinków edukujących słuchaczy z wybranej dziedziny? Albo chcesz zapoznać ich z nowymi trendami lub zapraszać specjalistów, którzy podzielą się swoją unikalną perspektywą?
Jest z czego wybierać, prawda?
Jeżeli szukasz wskazówek, jak przygotować się do podcastu z gościem, opowiadałam o tym w innym odcinku podcastu. A my tymczasem przejdźmy do clue tego odcinka – story w podcaście, czyli o czym opowiadać.
STORY W PODCAŚCIE – JAK I O CZYM OPOWIADAĆ
Żeby stwierdzić, jakie tematy poruszać w kolejnych odcinkach, warto wiedzieć, kto będzie ich słuchał. Do kogo chcesz kierować swoje story? Czyje potrzeby chcesz zaspokajać za pomocą wskazówek i rozwiązań, które zaprezentujesz w poszczególnych audycjach?
Więcej na temat Twojego idealnego słuchacza opowiem Ci w kolejnych odcinkach, natomiast dziś przygotowałam dla Ciebie kilka pomysłów na tematy, które zaangażują Twoje audytorium i wesprą Twoją komunikację.
OPOWIADAJ O:
- historii Twojej marki,
- tym, co sprawiło, że zdecydowałeś się na taką, a nie inną działalność,
- tym, jaką ścieżkę musiałeś pokonać, żeby znaleźć się w miejscu, w którym jesteś,
- tym, co wyróżnia Twój biznes/produkt od innych,
- problemach Twoich klientów i rozwiązaniach, które możesz im zaoferować,
- najczęstszych pytaniach, które zadają Ci klienci,
- wydarzeniach, które planujesz w swoim biznesie,
- wskazówkach, które pomogą innym zrobić coś łatwiej, lepiej, szybciej,
- różnych aspektach Twojej działalności, o których inni nie mają pojęcia.
A przede wszystkim uważnie słuchaj, o co pytają Cię odbiorcy i podążaj za ich potrzebami. W końcu podcast biznesowy ma sprawić, że chętniej nawiążą bliższą relację z Twoją marką. Dlatego najpierw wysłuchaj swoich klientów, żeby potem oni chętniej słuchali Ciebie 🙂
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, koniecznie zapisz się na listę zainteresowanych moją książką „Podcast w biznesie”!
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy
Funkcja trackback/Funkcja pingback