Jako tłumacz literatury współpracowałam z różnymi wydawnictwami. Kiedy jednak postanowiłam napisać i wydać własną książkę „Podcast w biznesie”, wiedziałam, że zrobię to sama. Podobnie w przypadku projektu literackiego, nad którym obecnie pracuję. Skąd zatem taka decyzja? Jak wygląda self-publishing w praktyce? Z jakimi wyzwaniami mierzy się autor, który chce samodzielnie wypuścić książkę w świat? Zapraszam Cię na rozmowę ze specjalistką w tym temacie, Karoliną Brzuchalską z Pretty Well Done.
Czy kiedykolwiek pisałeś ofertę wydawniczą? Tworzyłeś streszczenia, recenzje, plany promocji – wszystko po to, aby przez kilka miesięcy czekać na informację zwrotną o tym, czy ktoś wyda Twoją książkę? Informację, która najczęściej w ogóle nie przychodzi, gdyż każde wydawnictwo zastrzega sobie kontakt z wybranymi autorami.
Jeżeli tak, to doskonale rozumiesz, o czym mówię i dlaczego własną książkę postanowiłam wydać samodzielnie. I właśnie dlatego dziś opowiem Ci, jak wygląda ten proces od środka. Pokażę Ci self-publishing w praktyce.
Do rozmowy na ten temat zaprosiłam specjalistkę, czyli Karolinę Brzuchalską z Pretty Well Done. Karolina nie tylko wydała samodzielnie 2 książki – „Rzuciłam pracę i co dalej?” oraz „Zrobiłam biznes i co dalej?” – ale również pracuje jako redaktorka, wykłada self-publishing na Uniwersytecie Śląskim oraz wspiera klientów w najróżniejszych projektach wydawniczych.
SELF-PUBLISHING W PRAKTYCE – SPRAWDŹ, O CO SPYTAŁAM KAROLINĘ
1. Czym się zajmujesz oprócz marki Pretty Well Done?
2. Skąd pomysł na wydanie książki biznesowej?
3. Czy rozważałaś współpracę z wydawnictwem? Dlaczego?
4. Jakie masz doświadczenie w self-publishingu?
5. Wykładasz na uczelni, prawda? Jak myślisz, co dała Ci praca ze studentkami?
6. Dlaczego warto wydawać w takiej formie?
7. Z jakimi kosztami musisz się liczyć?
8. Czy self-publishing jest dla każdego?
9. Komu poleciłabyś self-publishing, a kiedy lepiej rozważyć wydawnictwo?
10. Masz doświadczenie, jesteś pisarką, redaktorką, tłumaczem, a do tego jak nikt zarządzasz projektami. W zespole masz też świetną korektorkę. Czy rozważałaś założenie własnego wydawnictwa?
11. Jaką wskazówkę dałabyś osobie, która chce wydać własną książkę? Jak sądzisz, od czego zacząć? Poza napisaniem oczywiście 😉
SELF-PUBLISHING W PRAKTYCE – WYBIERZ SWÓJ MODEL WYDAWNICZY
Wiesz już wszystko o self-publishingu? A czy myślisz też o własnej książce? To do dzieła! A jeśli masz jeszcze jakieś pytania do Karoliny, odwiedź jej profile w social mediach:
- FB: facebook.com/prettywelldoneva
- IG: instagram.com/prettywelldoneva
- WWW: karolinabrzuchalska.pl
- PODCAST: Co we freelansie piszczy?
- Kanał YouTube
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy