Jako tłumacz literatury współpracowałam z różnymi wydawnictwami. Kiedy jednak postanowiłam napisać i wydać własną książkę „Podcast w biznesie”, wiedziałam, że zrobię to sama. Podobnie w przypadku projektu literackiego, nad którym obecnie pracuję. Skąd zatem taka decyzja? Jak wygląda self-publishing w praktyce? Z jakimi wyzwaniami mierzy się autor, który chce samodzielnie wypuścić książkę w świat? Zapraszam Cię na rozmowę ze specjalistką w tym temacie, Karoliną Brzuchalską z Pretty Well Done.

Czy kiedykolwiek pisałeś ofertę wydawniczą? Tworzyłeś streszczenia, recenzje, plany promocji – wszystko po to, aby przez kilka miesięcy czekać na informację zwrotną o tym, czy ktoś wyda Twoją książkę? Informację, która najczęściej w ogóle nie przychodzi, gdyż każde wydawnictwo zastrzega sobie kontakt z wybranymi autorami.

Jeżeli tak, to doskonale rozumiesz, o czym mówię i dlaczego własną książkę postanowiłam wydać samodzielnie. I właśnie dlatego dziś opowiem Ci, jak wygląda ten proces od środka. Pokażę Ci self-publishing w praktyce.

Do rozmowy na ten temat zaprosiłam specjalistkę, czyli Karolinę Brzuchalską z Pretty Well Done. Karolina nie tylko wydała samodzielnie 2 książki – „Rzuciłam pracę i co dalej?” oraz „Zrobiłam biznes i co dalej?” – ale również pracuje jako redaktorka, wykłada self-publishing na Uniwersytecie Śląskim oraz wspiera klientów w najróżniejszych projektach wydawniczych.

SELF-PUBLISHING W PRAKTYCE – SPRAWDŹ, O CO SPYTAŁAM KAROLINĘ

self-publishing w praktyce karolina brzuchalska

1. Czym się zajmujesz oprócz marki Pretty Well Done?

2. Skąd pomysł na wydanie książki biznesowej?

3. Czy rozważałaś współpracę z wydawnictwem? Dlaczego?

4. Jakie masz doświadczenie w self-publishingu?

5. Wykładasz na uczelni, prawda? Jak myślisz, co dała Ci praca ze studentkami?

6. Dlaczego warto wydawać w takiej formie?

7. Z jakimi kosztami musisz się liczyć?

8. Czy self-publishing jest dla każdego?

9. Komu poleciłabyś self-publishing, a kiedy lepiej rozważyć wydawnictwo?

10. Masz doświadczenie, jesteś pisarką, redaktorką, tłumaczem, a do tego jak nikt zarządzasz projektami. W zespole masz też świetną korektorkę. Czy rozważałaś założenie własnego wydawnictwa?

11. Jaką wskazówkę dałabyś osobie, która chce wydać własną książkę? Jak sądzisz, od czego zacząć? Poza napisaniem oczywiście 😉

SELF-PUBLISHING W PRAKTYCE – WYBIERZ SWÓJ MODEL WYDAWNICZY

książka biznesowa wing person

Wiesz już wszystko o self-publishingu? A czy myślisz też o własnej książce? To do dzieła! A jeśli masz jeszcze jakieś pytania do Karoliny, odwiedź jej profile w social mediach:


biznesowe potyczki językowe

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, to zamów moją książkę „Podcast w biznesie”! Dołącz też do grupy FB „Podcast w biznesie – grupa wsparcia dla podcasterów”.

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo wsparcia w prowadzeniu social mediów – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM