Coraz więcej osób nagrywa podcasty, wszyscy dookoła chwalą się, czego słuchali w tym tygodniu, a social media co i rusz zarzucają Cię informacjami o tym, że audycje biznesowe to przyszłość. Odczuwasz presję? Niepotrzebnie! Dziś opowiem Ci, dlaczego nie każdy musi być podcasterem. A nawet więcej, pokażę Ci, kto nie powinien nim zostać. Zapraszam do słuchania.
Podcasty to moja pasja. Uwielbiam nagrywać i montować kolejne odcinki. Ale wcale nie oznacza to, że bez przerwy słucham ich w czasie wolnym. I chociaż szczerze zachwyca mnie ten format, nie spędzam kilkunastu godzin w tygodniu na Spotify, wyszukując kolejne nowinki czy śledząc zmieniające się trendy.
Wręcz przeciwnie.
Praca nad materiałami moich klientów zajmuje mi tyle czasu, że resztę wolę przeznaczyć na inne zajęcia, jak:
- rozwój mojej marki, Wing Person,
- planowanie kolejnych działań,
- szykowanie się do premiery książki „Podcast w biznesie”,
- czy też czytanie książek po rosyjsku, a jakże!
I wcale nie odczuwam presji, nie czuję się też w żaden sposób zobligowana do tego, aby otaczać się podcastami dwadzieścia cztery godziny na dobę tylko dlatego, że zajmuję się nim zawodowo. Co nie oznacza, że nie słucham ich w ogóle.
I to oczywiście działa w dwie strony. Nawet jeśli Ty namiętnie pochłaniasz odcinek za odcinkiem, bardzo prawdopodobne, że sam nie będziesz podcasterem, i to jest w porządku.
NIE BĘDZIESZ PODCASTEREM – CO MOŻE CIĘ ZNIECHĘCAĆ
Mam świadomość, że nie każdego ciągnie do mikrofonu. Niektórzy dostają gęsiej skórki na samą myśl o wydukaniu kilku zdań do tego urządzenia. I chociaż sama szaleję na punkcie nagrywania „Biznesowych Potyczek Językowych”, doskonale rozumiem, co czują te osoby. Chociażby dlatego, że podobne emocje targają mną na widok kamery albo Insta Stories. O live’ach czy webinarach nawet nie wspomnę.
Co jeszcze może Cię zniechęcać?
- Zbyt duża lista zadań, które trzeba odhaczyć, żeby przygotować kolejne odcinki,
- Liczna konkurencja w sieci,
- Małe szanse na zarobek, zwłaszcza na początku,
- Kwestie techniczne, które trzeba opanować,
- Potencjalne koszty – za sprzęt, czas realizacji, ewentualne wsparcie.
NIE BĘDZIESZ PODCASTEREM – 5 RZECZY, KTÓRE CI W TYM PRZESZKODZĄ
Oczywiście, strach przed mikrofonem, reakcją otoczenia czy też jej zupełnym brakiem, to tylko jeden z przyczyn, które mogą hamować Cię nagraniem audycji o własnej marce (czy też audycji w ogóle). Bo nad własnymi przekonaniami można popracować, przełamać się i krok po kroku pokonać wszelkie obiekcje, które Cię powstrzymują. O ile jesteś wystarczająco zmotywowany.
O różnych obiekcjach i mitach na temat podcastowania piszę w mojej książce, której przedsprzedaż rozpocznie się już na początku kwietnia.
Natomiast w tym wpisie chciałam opowiedzieć Ci o 5 rzeczach, które sprawią, że nie będziesz podcasterem, a przynajmniej nie zostaniesz nim na dłużej.
Gotów, żeby je poznać? Świetnie.
Nie zostaniesz podcasterem, jeśli:
- Nie jesteś systematyczny i nie znajdziesz czasu na regularne nagrania.
- Nie umiesz / nie lubisz opowiadać historii, a dzielenie się wiedzą nie sprawia Ci żadnej frajdy.
- Wolisz spontaniczny kontakt z odbiorcą, bezpośrednio, twarzą w twarz lub za pomocą wideo.
- Twoi klienci preferują inną formę relacji z Tobą i Twoją marką – blog, Insta Stories, Club House.
- Liczysz na szybkie efekty i nie zależy Ci na stopniowym budowaniu społeczności (czy też audytorium).
Zniechęciłam Cię do podcastowania? Mam nadzieję, że nie 🙂 Bo zdradzę Ci, że na każdy z tych punktów przygotowałam kontrargument. I o ile podcast nie jest Ci obojętny lub czujesz, że to zupełnie nie Twoja bajka, z przyjemnością opowiem Ci, dlaczego warto go nagrywać.
Możesz też sam o tym przeczytać na moim blogu, w social mediach oraz w książce „Podcast w biznesie”. Oczywiście pod warunkiem, że sam chcesz się przekonać, czy ten format jest dla Ciebie 🙂
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, koniecznie zapisz się na listę zainteresowanych moją książką „Podcast w biznesie”!
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy