nie będziesz podcasterem wing person

Coraz więcej osób nagrywa podcasty, wszyscy dookoła chwalą się, czego słuchali w tym tygodniu, a social media co i rusz zarzucają Cię informacjami o tym, że audycje biznesowe to przyszłość. Odczuwasz presję? Niepotrzebnie! Dziś opowiem Ci, dlaczego nie każdy musi być podcasterem. A nawet więcej, pokażę Ci, kto nie powinien nim zostać. Zapraszam do słuchania.

Podcasty to moja pasja. Uwielbiam nagrywać i montować kolejne odcinki. Ale wcale nie oznacza to, że bez przerwy słucham ich w czasie wolnym. I chociaż szczerze zachwyca mnie ten format, nie spędzam kilkunastu godzin w tygodniu na Spotify, wyszukując kolejne nowinki czy śledząc zmieniające się trendy.

Wręcz przeciwnie.

Praca nad materiałami moich klientów zajmuje mi tyle czasu, że resztę wolę przeznaczyć na inne zajęcia, jak:

I wcale nie odczuwam presji, nie czuję się też w żaden sposób zobligowana do tego, aby otaczać się podcastami dwadzieścia cztery godziny na dobę tylko dlatego, że zajmuję się nim zawodowo. Co nie oznacza, że nie słucham ich w ogóle.

I to oczywiście działa w dwie strony. Nawet jeśli Ty namiętnie pochłaniasz odcinek za odcinkiem, bardzo prawdopodobne, że sam nie będziesz podcasterem, i to jest w porządku.

NIE BĘDZIESZ PODCASTEREM – CO MOŻE CIĘ ZNIECHĘCAĆ

nie będziesz podcasterem wing person

Mam świadomość, że nie każdego ciągnie do mikrofonu. Niektórzy dostają gęsiej skórki na samą myśl o wydukaniu kilku zdań do tego urządzenia. I chociaż sama szaleję na punkcie nagrywania „Biznesowych Potyczek Językowych”, doskonale rozumiem, co czują te osoby. Chociażby dlatego, że podobne emocje targają mną na widok kamery albo Insta Stories. O live’ach czy webinarach nawet nie wspomnę.

Co jeszcze może Cię zniechęcać?

  • Zbyt duża lista zadań, które trzeba odhaczyć, żeby przygotować kolejne odcinki,
  • Liczna konkurencja w sieci,
  • Małe szanse na zarobek, zwłaszcza na początku,
  • Kwestie techniczne, które trzeba opanować,
  • Potencjalne koszty – za sprzęt, czas realizacji, ewentualne wsparcie.

NIE BĘDZIESZ PODCASTEREM – 5 RZECZY, KTÓRE CI W TYM PRZESZKODZĄ

nie będziesz podcasterem co Ci przeszkodzi

Oczywiście, strach przed mikrofonem, reakcją otoczenia czy też jej zupełnym brakiem, to tylko jeden z przyczyn, które mogą hamować Cię nagraniem audycji o własnej marce (czy też audycji w ogóle). Bo nad własnymi przekonaniami można popracować, przełamać się i krok po kroku pokonać wszelkie obiekcje, które Cię powstrzymują. O ile jesteś wystarczająco zmotywowany.

O różnych obiekcjach i mitach na temat podcastowania piszę w mojej książce, której przedsprzedaż rozpocznie się już na początku kwietnia.

Natomiast w tym wpisie chciałam opowiedzieć Ci o 5 rzeczach, które sprawią, że nie będziesz podcasterem, a przynajmniej nie zostaniesz nim na dłużej.

Gotów, żeby je poznać? Świetnie.

Nie zostaniesz podcasterem, jeśli:

  1. Nie jesteś systematyczny i nie znajdziesz czasu na regularne nagrania.
  2. Nie umiesz / nie lubisz opowiadać historii, a dzielenie się wiedzą nie sprawia Ci żadnej frajdy.
  3. Wolisz spontaniczny kontakt z odbiorcą, bezpośrednio, twarzą w twarz lub za pomocą wideo.
  4. Twoi klienci preferują inną formę relacji z Tobą i Twoją marką – blog, Insta Stories, Club House.
  5. Liczysz na szybkie efekty i nie zależy Ci na stopniowym budowaniu społeczności (czy też audytorium).

Zniechęciłam Cię do podcastowania? Mam nadzieję, że nie 🙂 Bo zdradzę Ci, że na każdy z tych punktów przygotowałam kontrargument. I o ile podcast nie jest Ci obojętny lub czujesz, że to zupełnie nie Twoja bajka, z przyjemnością opowiem Ci, dlaczego warto go nagrywać.

Możesz też sam o tym przeczytać na moim blogu, w social mediach oraz w książce „Podcast w biznesie”. Oczywiście pod warunkiem, że sam chcesz się przekonać, czy ten format jest dla Ciebie 🙂


podcast agnieszka papaj-żołyńska

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.

Jeżeli myślisz o własnym podcaście, koniecznie zapisz się na listę zainteresowanych moją książką „Podcast w biznesie”!

Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.

Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.

A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM