Lubisz wypełniać różne testy? Ciekawi Cię nowa wiedza o sobie i innych? Talenty Gallupa przeanalizowałeś już wzdłuż i wszerz? To świetnie, bo MaxieDISC, FRIS i Gallup to nie wszystko! Dzisiaj opowiem Ci o 3 testach, które pozwolą Ci nie tylko lepiej działać we własnej firmie, ale też usprawnić komunikację – zarówno tę biznesową, jak i prywatną!
Jeżeli jesteś ze mną już od jakiegoś czasu, na pewno wiesz, że jestem fanką wiedzy o talentach, stylach myślenia i działania. Pierwszy test Gallupa wykonałam na początku prowadzenia firmy, DISC w swojej karierze robiłam 3 razy, a od pół roku sama jestem konsultantką MaxieDISC. Natomiast test FRIS uwielbiam za to, w jaki sposób pozwala ułożyć pracę w zespole.
Ale zdradzę Ci, że talenty, style i kompetencje – słowem – Gallup to nie wszystko! Warto wzbogacić też swoją wiedzę biznesową o kilka wyróżników, które pomogą Ci lepiej komunikować się z:
- Twoim zespołem,
- idealnym klientem,
- bliskimi osobami.
GALLUP TO NIE WSZYSTKO – CO JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ O SWOJEJ MARCE
1) ARCHETYPY MARKI
Bohater, Kochanek, a może Czarodziej? Archetyp Twojej marki wspiera Cię w budowaniu relacji z odbiorcami.
Jakie emocje wywołuje Twoja marka? Z czym chcesz kojarzyć się odbiorcom?
- Chcesz zapewniać poczucie bezpieczeństwa?
- A może zadziwiać i inspirować?
- Albo wspierać i towarzyszyć w podróży?
Archetypy to Twój fundament, który wywołuje odpowiednie skojarzenia w oczach potencjalnych klientów. Jaki jest mój?
Mędrzec
To prawdziwy ekspert posługujący się faktami. Tłumaczy nam, jak i dlaczego. Moją misją jest dzielenie się wiedzą. Szkolę, prowadzę mentoring, słowem: opowiadam o swoim doświadczeniu. Wydawałoby się, że taka marka musi być poważna, może nawet nudna, ale drugie skrzydło to…
Kreatorka
Bo wiedzę można przekazywać kreatywnie! Wykorzystuję do tego podcast, bloga i live’y. Poza tym jestem tłumaczką, dzięki czemu mam swój udział w powoływaniu do życia bohaterów w kolejnych językach.
Test na archetypy marki znajdziesz TUTAJ.
2) ARCHETYPY FINANSOWE
Karmicielka, Władczyni, Alchemiczka – Twój archetyp finansowy ma wpływ na to:
- jakie są Twoje relacje z pieniędzmi
- jakie przekonania być może hamują Cię przed zarabianiem.
To, w jaki sposób myślisz o pieniądzach, może sprawiać, że Twój biznes nie działa tak, jak byś chciała. Świadomość własnego talentu finansowego, możliwości oraz zagrożeń, które z niego wynikają, pomoże Ci lepiej skonstruować produkty czy usługi w Twojej firmie, i w efekcie zarabiać w zgodzie ze sobą.
Mój dominujący archetyp to:
KARMICIELKA – opiekunka domowego ogniska, czuła matka, która obdarza troską i gorącym sercem swoich domowników. Daje bezcenną wartość innym i nigdy ich nie zawodzi, ma talent do przyciągania ludzi do siebie, potrafi zbudować zaangażowaną społeczność wokół siebie na podstawie wartości, jaką daje innym, uczciwość i lojalność to jej drugie imię – można na niej polegać.
Test na archetypy finansowe znajdziesz TUTAJ.
3) PIĘĆ JĘZYKÓW MIŁOŚCI
Ten test to moje najnowsze odkrycie. Jako osoba bazująca na faktach, badacz o niskim poziomie empatii w pierwszej chwili zakwestionowałam sens jego istnienia. A już zwłaszcza jakiejkolwiek użyteczności w biznesie.
Zdradzę Ci jednak, że bardzo się pomyliłam!
O co chodzi w tym teście? Otóż, jak tłumaczy autor, Gary Chapman, istnieje pięć języków okazywania miłości drugiej osobie:
- dotyk,
- drobne przysługi,
- przyjmowanie podarunków,
- spędzanie ze sobą wspólnego czasu,
- wyrażenia afirmatywne.
Przeważnie u każdego z nas dominuje jeden z powyższych języków. Znając języki miłości typowe dla Ciebie i Twoich bliskich, możesz zacząć wprowadzać zmiany (tłumaczenie: Maciej Kawa).
Pytanie brzmi, jakie to ma zastosowanie w biznesie? Ogromne! Znając swój język, rozumiesz:
- jak komunikować się z innymi, aby czuli się docenieni,
- dlaczego niektórzy wolą przysługi niż komplementy,
- czego unikać w rozmowie z klientem, bo może go to urazić/wprawić w zakłopotanie,
- dlaczego niektórzy klienci zachowują dystans, gdy ich komplementujesz lub skracasz dystans.
Test na język miłości znajdziesz TUTAJ.
0 komentarzy