Co ma wspólnego wyszukiwarka obrazków z Twoim podcastem biznesowym? Okazuje się, że całkiem sporo. Zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z podcastingiem i szukasz wskazówek lub pomysłów na to, jak zorganizować swoją przestrzeń oraz zaplanować poszczególne działania. Pinterest dla podcastera – czy faktycznie jest użyteczny? Co możesz na nim publikować i jakich materiałów szukać? Przekonaj się sam!
Na fali serii podcastów o Pintereście, które montowałam dla mojej klientki, postanowiłam bliżej przyjrzeć się tej platformie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, jaką wartość ma ona dla biznesów nastawionych na wrażenia estetyczne, jak:
- branża handmade,
- fotografowie,
- wedding planerzy,
- graficy,
- artyści.
Słowem, wszelkie marki, stawiające na pięknie wyeksponowane produkty, które przykuwają wzrok klientów. Natomiast nie przeszło mi wcześniej przez myśl, jak wielkie znaczenie może mieć Pinterest dla podcastera! I to zarówno jako szansa na zaprezentowanie swojego swojego biznesu, usług, podcastu, jak i niewyczerpane źródło wskazówek i inspiracji. O ile oczywiście korzystasz z niego mądrze.
PINTEREST DLA PODCASTERA – DO CZEGO GO WYKORZYSTAĆ?
W jednym z poprzednich wpisów opowiadałam o tym, jak ważną rolę w podcastingu pełni spójna identyfikacja wizualna i jak o nią zadbać. Dzisiaj natomiast pójdziemy krok dalej, czyli sprawdzimy, jak wykorzystać stworzone przez nas grafiki do podcastu w praktyce.
Platforma Pinterest od początku kojarzyła mi się ze źródłem inspiracji. Sięgałam po nią zazwyczaj w życiu prywatnym, żeby znaleźć natchnienie i ciekawe pomysły na fryzury, paznokcie, suknie ślubne czy dekoracje w mieszkaniu. Przeglądałam przeróżne aranżacje, mieszkania na poddaszu, kuchnie czy kafelki w łazience. Ale jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby przetestować ten sam model we własnym biznesie.
Dopóki nie podpatrzyłam, jak robią to inni. I wówczas spojrzałam na tę wyszukiwarkę z nowej perspektywy. I zaczęłam odkrywać jej możliwości.
Jako autorka dwóch podcastów – Biznesowe Potyczki Językowe i Skorogovorki v dushe – i jednocześnie osoba, która montuje audio, dostrzegam ogromny potencjał w Pintereście.
Wykorzystuję go na dwa sposoby:
1) Jako źródło inspiracji i wiedzy o wszelkich kwestiach związanych z podcastingiem.
2) Jako jeden z kanałów komunikacji mojej marki.
Czego szukam?
- Ciekawych artykułów o montażu i postprodukcji;
- Pomysłów na freebie i materiały dla podcasterów;
- Wskazówek, związanych z nagrywaniem, realizacją i obsługą sprzętu;
- Pomysłów na aranżację domowego studia;
- Inspiracji do stworzenia grafik – cover photo;
- Użytecznych materiałów dla klientów.
A następnie wykorzystuję te informacje w praktyce.
PINTEREST DLA PODCASTERA – JAK MOŻESZ PROMOWAĆ SWOJĄ MARKĘ?
Jak widzisz, pinterest to świetne narzędzie od poszerzania wiedzy z danej dziedziny. Obrazek, czy też pin – to najczęściej dopiero pierwszy krok, zachęta do dalszego kontaktu z danym twórcą, autorem, specjalistą, jego produktami i usługami. Oczywiście musi być atrakcyjny i przykuwać Twój wzrok – w innym wypadku nie klikniesz go i nie przejdziesz do strony/wpisu/produktu/usługi, którą chce Ci zaprezentować jego twórca.
I to oczywiście dział w dwie strony, ponieważ Ty również możesz wykorzystywać Pinterest, aby promować swój podcast – kolejne odcinki, ciekawe wskazówki, użyteczne materiały – i w ten sposób budować jednocześnie wizerunek Twojej marki.
Co możesz zamieszczać na swoich pinach?
- Zapowiedzi wywiadów,
- okładki odcinków,
- zdjęcia z backstage’u,
- cytaty – Twoje lub gości,
- produkty lub usługi, które wykonujesz.
I oczywiście wszystko opatrzone linkami do Twojej strony, bloga czy profili w social mediach. Każdy segment Twojego biznesu może mieć osobną Tablicę, w której będziesz zamieszczał wszystko, co może zachęcić Twojego odbiorcę do przejścia dalej – do Twoich miejsc w sieci.
Brzmi świetnie? Jak najbardziej, o ile zrobisz to z głową.
PINTEREST DLA PODCASTERA – NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?
Pinterest to obecnie największa wyszukiwarka obrazków w sieci, a co się z tym wiąże – łatwo jest się zagubić w ogromie informacji, które tam znajdujesz. W pierwszej chwili możesz czuć się nawet przytłoczony, ponieważ bardzo trudno ocenić, które treści są przydatne, a które ładnie „opakowane” .
Dlatego zalecam pewną rozwagę, ponieważ można tam spędzić naprawdę dużo czasu, przekopując się od jednego pina do drugiego, podobnie jak scrollujemy feed na Facebooku czy Instagramie 🙂
O czym zatem warto pamiętać?
- Określ tematykę, która Cię interesuje,
- zadbaj o spójną identyfikację wizualną – zarówno z Twoją marką, jak i podcastem,
- stwórz atrakcyjne wzory pinów (np. w Canvie),
- zapisuj piny, które Cię inspirują,
- inspiruj się, ale nie kopiuj,
- nie bój się eksperymentować,
Wykorzystaj obraz, aby zachęcić odbiorcę do dalszego kontaktu z Tobą, Twoją marką i Twoim podcastem biznesowym. Jeżeli spodoba im się to, co widzą, bardzo prawdopodobne, że będą Cię chcieli również usłyszeć lub przeczytać, co ciekawego kryje się za tymi pięknymi grafikami. A o to przecież nam chodzi, prawda? 🙂
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, koniecznie zapisz się na listę zainteresowanych moją książką „Podcast w biznesie”!
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy