Jesteś managerem, team leaderem, właścicielem firmy? Jestem pewna, że komunikacja to sztuka, którą nieustannie doskonalisz. Dlaczego? Ponieważ to kluczowa kompetencja w nawiązywaniu relacji biznesowych i zarządzaniu zespołem! Jak robić to lepiej? Poznaj 5 tricków, które mogą zmienić Twoje podejście do komunikacji.
„Jak to możliwe, że przez wiele lat skutecznie zarządzałam zespołem i błyskawicznie ogarniałam kryzysy w firmie, skoro na co dzień nie potrafię przez miesiąc wybrać drukarki?”
Takie pytanie zadała mi jedna z uczestniczek masterclassu MaxieDISC, przedsiębiorczyni o przeważającym stylu niebieskim. Szefowie o tym stylu zazwyczaj potrzebują wielu danych i szczegółowo rozpatrują każdy aspekt sprawy.
Jednak MaxieDISC to nie wszystko. Dziś pokażę Ci 5 tricków, które wzniosą Twoje relacje biznesowe na wyższy poziom!
5 TRICKÓW, KTÓRE USPRAWNIĄ TWOJĄ KOMUNIKACJĘ
1. ELASTYCZNOŚĆ: ZNAJDŹ BALANS W DZIAŁANIU
Elastyczność pozwala dostosować się do zmieniających się sytuacji. W świecie biznesu, gdzie tempo jest szybkie, ta kompetencja pozwala skutecznie reagować na nowe wyzwania.
Przykład:
Jeśli jako lider odkryjesz, że Twoja zazwyczaj wyważona strategia nie przynosi oczekiwanych rezultatów, elastyczność pozwoli Ci dostosować podejście i znaleźć lepsze rozwiązanie.
2. INTELIGENCJA EMOCJONALNA: POKONAJ WYZWANIA EMOCJI
Czy wiesz, że inteligencja emocjonalna może wywrócić do góry nogami sposób, w jaki zarządzasz swoimi talentami i stylem działania? Świadomy lider, który zna swój styl MaxieDISC i wynikające z niego zagrożenia, wie, jak powstrzymać pewne cechy czy zachowania, aby osiągnąć swoje cele.
Jakie są zagrożenia wynikające z niskiej inteligencji emocjonalnej?
🔴 Czerwony – rozkazujący, agresywny
🟡 Żółty – chaotyczny, niedyskretny
🟢 Zielony – bierna agresja, niechęć do zmian
🔵 Niebieski – utykanie w szczegółach, prokrastynacja
Dlaczego to ważne?
Inteligencja emocjonalna jest kluczowa w budowaniu pozytywnych relacji. Umiejętność kontrolowania własnych emocji i zrozumienia emocji innych przekłada się na lepsze zrozumienie i efektywniejszą współpracę.
Przykład:
Gdy w trudnej sytuacji, zamiast impulsywnie reagować, zastosujesz inteligencję emocjonalną, zachowasz spokój i znajdziesz konstruktywne rozwiązanie, wpłynie to pozytywnie na atmosferę w zespole.
3. PARAFRAZA: SKUTECZNE SŁUCHANIE
Chcesz, aby odbiorcy czuli, że ich słuchasz? Parafrazuj! To prosty zabieg, który buduje relacje i zmniejsza ryzyko pomyłek.
Jak zastosować parafrazę?
- „Jeśli dobrze, rozumiem…”
- „Z tego, co mówisz, wynika…”
- „Popraw mnie, jeśli źle zrozumiałam…”
Skupienie uwagi na rozmówcy sprawi, że komunikacja stanie się bardziej efektywna.
Dlaczego to ważne?
Parafraza to narzędzie budowania zrozumienia i pokazywania rozmówcy, że jesteś zaangażowany w rozmowę.
Przykład:
Jeśli klient wyraził zaniepokojenie, parafrazując możesz powiedzieć: „Jeśli dobrze zrozumiałem, martwisz się, czy nasza usługa spełni Twoje oczekiwania. Czy dobrze to uchwyciłem?” To sprawi, że klient poczuje się zrozumiany.
4. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA: SZTUKA MILCZENIA
„Nie potrafię rozpracować tego klienta! Spotkania z nim to prawdziwa katorga!”
Ciebie też dopadają czasem takie myśli? Działasz na podstawie faktów, a nie emocji? Trudno Ci wspierać słownie klienta czy członka zespołu? Skorzystaj z niewerbalnej empatii!
- Uśmiechnij się.
- Pochyl się do przodu.
- Kiwaj głową na znak, że się zgadzasz.
Pamiętaj też o kontakcie wzrokowym, ale nie przez cały czas! Skuteczna komunikacja wymaga zrównoważenia.
Dlaczego to ważne?
Niewerbalna komunikacja pomaga budować zaufanie i zrozumienie. Skuteczne wykorzystanie gestów, uśmiechów i postawy ciała może znacznie poprawić jakość relacji biznesowych. Zwłaszcza jeśli słowne wsparcie nie jest Twoją mocną stroną i nie przychodzi Ci z lekkością.
Przykład:
Podczas prezentacji, lekkie pochylenie do przodu i aktywne kiwanie głową może sygnalizować, że jesteś zaangażowany w rozmowę i uważnie słuchasz. To sprawi, że prezentacja stanie się bardziej przekonująca.
5. ZNAJOMOŚĆ STYLÓW MAXIEDISC: KLUCZ DO SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
Czy jako przedsiębiorczyni, team liderka lub managerka potrafisz określić preferowane przez Ciebie role w zespole, podejście do zmian zawodowych lub przyjęty sposób zarządzania?
Jeśli brzmi to dla Ciebie interesująco, ale nigdy nie miałaś do czynienia z narzędziami usprawniającymi komunikację, to nie musisz się martwić.
Pomoże Ci w tym raport MaxieDISC!
To wielofunkcyjny i wielowymiarowy systemem badania stylów działania, dzięki któremu:
- zbadasz potencjał zespołu oraz swój własny,
- zwiększysz efektywność pracy,
- zatrudnisz osoby o właściwych kompetencjach,
- rozwiążesz konflikty w zespole i w komunikacji z klientem,
- skutecznie wdrożysz zmiany w zespole.
Czeka na Ciebie test składający się z 24 stwierdzeń, które trzeba zaznaczać w odpowiadającej Ci kolejności. Zajmie Ci to 20-25 minut.
Otrzymasz ode mnie:
👉 Analizę stylu komunikacji opartą na systemie MaxieDISC,
👉 Sesję objaśniającą Twoje mocne strony.
Dlaczego to ważne?
Rozpoznanie stylów komunikacji pozwala dostosować przekaz do preferencji rozmówcy, co zwiększa skuteczność komunikacji. Zrozumienie, w jaki sposób różne style odbierają informacje, pomaga unikać nieporozumień.
Przykład:
Jeśli masz klienta o silnym stylu czerwonym, który ceni bezpośredniość i szybkie decyzje, dostosuj swój przekaz do faktów i korzyści, omijając zbytnie szczegóły.
POZNAJ KLUCZ DO SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI Z MAXIEDISC!
Czy wiesz, że tylko 20 minut dzieli Cię od poznania swoich kluczowych talentów oraz skutecznych metod zarządzania zespołem?
Zaufaj certyfikowanej konsultantce i wykonaj test MaxieDISC. Poznaj modele oparte o badania ludzkich zachowań i z sukcesem wykorzystaj tę wiedzę w swojej pracy!
0 komentarzy