3 lata podcastu wing person

Nie uwierzysz, ale prawie to przegapiłam! 3 lata prowadzenia podcastu mijają właśnie z tym odcinkiem! I chociaż wiele razy chciałam powiedzieć sobie „dość”, wiem, że audycja biznesowa jest tym must-have, który pomaga Ci budować silną, rozpoznawalną i ciekawą markę. Refleksji mam mnóstwo, lecz dziś wybrałam 3 złote myśli, które wyciągnęłam z mojej trzyletniej przygody z podcastem. 

To już rok, odkąd nagrałam z Jędrzejem Paulusem bonusowy, setny odcinek Biznesowych Potyczek Językowych o tym, jak promować podcast biznesowy. I zdradzę Ci, że od tamtego czasu parę razy chciałam dać sobie spokój. Nagrałam nawet odcinek o tym, że rzucam podcastowanie. Ale tego nie zrobiłam i nie żałuję.

Podcasty wspierają nasze biznesy, podcasty dopiero się rozkręcają. I nie, nie musisz umieć w wideo, aby budować rozpoznawalną markę. Audio też ma moc! Pod warunkiem że zrobisz to z głową!

 

POZNAJ MOJE 3 ZŁOTE MYŚLI NA 3 LATA PROWADZENIA PODCASTU

wing person 3 lata podcastu

1# Bez harmonogramu przepalasz czas i budżet

Kiedy zaczynałam nagrywać podcast, nie miałam konkretnego planu. Nie wiedziałam, jak długo będę nagrywać i w jaki sposób wykorzystam podcast w swoim biznesie.

Ale jednego byłam pewna: muszę go nagrywać i muszę to robić regularnie!

I chociaż początkowo podcast nie wspierał moich celów biznesowych, dziś, wiem, że właśnie w tym tkwi jego największa moc!

PO CO PRZYGOTOWYWAĆ ODCINKI NA ZAPAS?

Do czego mi tak dokładny harmonogram publikacji? Ponieważ dzięki niemu mam zapewniony materiał na różne sytuacje: 

 

  1. Kryzys w firmie – dużo projektów u klientów, brak czasu na własne działania.
  2. Choroby i kryzys w domu – brak warunków do nagrywania odcinków.
  3. Wsparcie długofalowego celu biznesowego – u mnie są to treści związane z podcastem, tłumaczeniami i modelem MaxieDISC®.
  4. Zapas tzw. evergreenów – czyli materiałów pokazujących moją ekspertyzę w danej dziedzinie, a jednocześnie tak skonstruowanych pod względem SEO, aby moja strona lepiej się pozycjonowała.
  5. Baza treści do recyklingu – którą mogę udostępniać w innych formatach i w innych moich kanałach.

Nie mówiąc o tym, że odbiorcy przyzwyczajają się do regularnych, wartościowych publikacji. I jeśli zatroszczysz się o ich potrzeby, zostaną z Tobą na dłużej.

2# Twoja praca zaprocentuje w sposób, którego się nie spodziewasz 

Internet mi świadkiem, że chciałam w tym roku rzucić podcastowanie. Nie widziałam efektów tu i teraz, i byłam bardzo niecierpliwa. A przecież wiem, że podcast to sport dla długodystansowców! W końcu napisałam o tym książkę!

Dlatego rozumiem, że możesz nie widzieć tego celu i efektów na co dzień. Ale one są. W momencie, kiedy podjęłam decyzję, że mój podcast nie ma sensu:

  • Dostałam zaproszenie do dwóch live’ów jako ekspert.
  • Zyskałam nową klientkę na montaż.
  • Zostałam szkoleniowcem w Online Marketing Club.

I to by się nie wydarzyło, gdybym konsekwentnie nie wspierała działań mojej marki za pomocą tego narzędzia.

Mało kto w Polsce zarabia na podcastach. I wiem, że pewnie nie to chciałeś usłyszeć! Jednak nie o to tak naprawdę chodzi w prowadzeniu audycji o własnej marce. Bo nawet jeśli Twój podcast na siebie nie zarabia, pracuje dla Ciebie w inny sposób:

 

  • Zwiększa Twoją rozpoznawalność
  • Buduje zaufanie odbiorców
  • Tworzy zaangażowaną społeczność
  • Wspiera Twoje cele biznesowe – krótko i długoterminowe
  • Zyskuje ambasadorów Twojej marki
silna marka podcast

3# Video jest przyszłością, ale audio jest nieśmiertelne

Nie zrozum mnie źle, nie neguję materiałów video. Sama nagrywam rolki i TikToki. Ale uważam, że czasy, kiedy królował YouTube, trochę się zmieniły. Filmiki są coraz krótsze, uwaga odbiorców coraz mniej skupiona.

I owszem, warto promować podcast za pomocą video, ale nie należy go nim zastępować. Dlaczego?

Bo Shortsy i Reelsy to trend, a audio jest nieśmiertelne:

  • Działa na wyobraźnię – nie podajesz odbiorcy wszystkiego na tacy.
  • Nie ma ograniczeń – możesz słuchać wszędzie, gdzie masz telefon i słuchawki.
  • Jest szybsze i tańsze w przygotowaniu.
  • Pomaga skracać dystans – ktoś szepcze Ci prosto do ucha.
  • Staje się nieodłącznym kompanem Twojego słuchacza – podczas sprzątania, w samochodzie, na spacerze, podczas biegania, przed snem.
  • Odbiorca podświadomie przyswaja wiedzę, którą się dzielisz.
  • Budujesz pozycję eksperta i ocieplasz swój wizerunek.

Dlatego jeśli masz chwilę zwątpienia – kopnij ją w cztery litery i pomachaj na pożegnanie. Podcasty dopiero pokazują nam, na co je stać. Nie warto tracić takiego narzędzia.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INSTAGRAM