Podobno nie powinno się oceniać książki po okładce. Ale bądźmy szczerzy, kto nie lubi pięknych, wytłaczanych woluminów o wyrazistych kolorach i przykuwających wzrok czcionkach? Ja uwielbiam. I podobnie jest z okładkami podcastów – im bardziej spójna, atrakcyjna i estetyczna grafika, tym większa szansa, że słuchacz sięgnie po Twoją audycję. I, co równie ważne – skojarzy ją z Twoją marką. Jak powinna wyglądać identyfikacja wizualna podcastu? Na jakie elementy warto zwrócić uwagę? I jakie obrazki będą Ci potrzebne? Posłuchaj!
Wydawałoby się, że podcast nie ma zbyt wiele wspólnego z grafiką. Ale czy na pewno?
Jako przedstawicielka pokolenie obrazkowego doskonale zdaję sobie sprawę, że tak nie jest. Atrakcyjna, estetyczna i wyrazista grafika może zdziałać cuda. Zwłaszcza jeśli dopiero startujesz w podcastowym (czy też biznesowym) świecie, nie masz jeszcze rozpoznawalnej marki i odbiorcy zwyczajnie nie wiedzą o tym, że istniejesz.
Nie wspominając już o tym, że konkurencja w eterze jest spora i warto wyróżnić się na tle setek (a nawet tysięcy) kwadratowych okładek, czyli tzw. cover photos.
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PODCASTU – DO CZEGO JEST CI POTRZEBNA
W jednym z wcześniejszych odcinków podcastu opowiadałam o tym, jak ważna dla podcastera jest transkrypcja oraz SEO. Natomiast graficzna strona Twoich audycji jest równie istotna. Również z punktu widzenia Twoich odbiorców.
Dlaczego?
Ponieważ dobrze zaprojektowana, spójna i konsekwentna identyfikacja wizualna podcastu pomoże Twoim obecnym klientom odnaleźć Twoją audycję, a nowych przyciągnie i sprawi, że chętniej wybiorą tę formę kontaktu z Twoją marką.
Jakie korzyści zapewnia nam cover photo? Oto kilka przykładów:
- spójność z marką/biznesem,
- zachęta dla słuchaczy,
- wyróżnik Twojej marki,
- rozpoznawalność w mediach społecznościowych i aplikacjach.
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PODCASTU – O CO WARTO ZADBAĆ
Wbrew pozorom, przygotowanie okładki podcastu nie jest takie łatwe. Trzeba ją bowiem odpowiednio skonstruować, zawrzeć kluczowe elementy, a jednocześnie nie naszpikować zbyt wieloma elementami. I jeszcze pamiętać o kolorach, atrakcyjnej i jednocześnie czytelnej czcionce.
Uff… 🙂
Jak zatem zrobić to dobrze?
Postaw na przejrzystość, prostotę i spójność z Twoją marką.
Oczywiście, nie oznacza to, że musisz rezygnować z krzykliwych kolorów i fikuśnych dodatków. Warto jednak zachować umiar, jak ze wszystkim.
Co warto zawrzeć w grafice podcastu biznesowego?
- Logo,
- czytelny tytuł,
- kolory marki.
Dodatkowo:
- imię i nazwisko prowadzącego,
- numer odcinka,
- tytuł odcinka.
Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić, bo w większości aplikacji te wszystkie detale nie będą widoczne.
- Jeśli chodzi o wielkość, sugerowane wymiary grafiki to 1400 × 1400 pikseli.
- Natomiast, jeżeli zależy Ci na tym, żeby zachować dobrą jakość, polecam Ci stworzyć projekt najlepiej 3000 × 3000 pikseli.
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PODCASTU – JAKIE GRAFIKI PRZYGOTOWAĆ
Identyfikacja wizualna Twojego podcastu nie zamyka się w kwadratowej ramce cover photo – aczkolwiek to jest obrazek, który będzie się wyświetlać we wszystkich aplikacjach podcastowych.
Oprócz tego warto zaopatrzyć się również w takie grafiki jak:
- okładka na YT,
- okładka na Insta Stories,
- banner na blog,
- wzory grafik do mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, Pinterest, czy wszelkie inne miejsca, w których promujesz swój podcast).
A do tego polecam przygotować każdą z tych grafik w dwóch wariantach – solo i z gościem.
Dodam, że jeśli planujesz odcinek w duecie, oprócz zdjęcia do grafiki, warto zadbać również o inne elementy, o których opowiadałam w poprzednim odcinku podcastu.
GDZIE TWORZYĆ GRAFIKI? JAK JE PROMOWAĆ? MOJA WSKAZÓWKA
Jak widzisz, grafika odgrywa znaczną rolę w kreowaniu wizerunku Twojej marki. Dostrzegają to również stratedzy, odpowiedzialni za takie narzędzia jak Canva czy platforma Pinterest, udostępniając twórcom podcastów coraz więcej szablonów dostosowanych do wymogów cover photo, a także możliwość bezpośredniego planowania ich w social mediach, w tym również na Pintereście.
Szukasz inspiracji do własnych grafik podcastowych? Koniecznie zobacz, co nowego w tym roku przygotowała dla nas Canva.
A jeżeli chcesz wiedzieć, jak wykorzystać Pinterest do promowania Twojego podcastu w sieci, polecam Ci materiał na ten temat, przygotowany przez Agnieszkę Gaczkowską w podcaście Oplotki.
To co, masz już pomysł, jakie kolory pobudzą wyobraźnię Twoich odbiorców i przyciągną do Ciebie nowych słuchaczy? Podobno w tym sezonie króluje szary i limonka! Co Ty na to? 😉
Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz albo poleć go osobie, która może skorzystać z zawartych w nim wskazówek.
Jeżeli myślisz o własnym podcaście, koniecznie zapisz się na listę zainteresowanych moją książką „Podcast w biznesie”!
Jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu „Biznesowe Potyczki Językowe”, zajrzyj do zakładki PODCAST lub zasubskrybuj mój kanał na Spotify.
Zapraszam Cię też na mój FANPAGE.
A jeśli interesuje Cię temat komunikacji językowej, transkrypcji, podcastów, szukasz tłumacza, copywritera albo Wirtualnej Asystentki – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i przekonaj się, w jaki sposób mogę wesprzeć Twój biznes!
0 komentarzy
Funkcja trackback/Funkcja pingback