Pierwszy września! Plany zajęć, harmonogramy, zajęcia dodatkowe. Masa nowych czynności do ogarnięcia. Tak wygląda dziś rzeczywistość każdego rodzica. Ale w naszych biznesach również szykuje się gorący okres – konferencje, szkolenia, studia podyplomowe, podsumowania i plany na kolejny rok. Too soon? Nie sądzę! Jednym z elementów, który bardzo pomaga, aby w natłoku wydarzeń nie stracić z oczu naszych działań, jest harmonogram publikacji. A jeśli prowadzisz podcast biznesowy, powiedziałabym nawet, że jest to element must-have. Dlaczego? Przekonaj się!
Kiedy opowiadam klientom, ile pracy czeka ich przed publikacją pierwszego odcinka, wiele osób łapie się za głowę:
- research,
- nagranie,
- montaż,
- grafiki,
- notatki do odcinka
- artykuł i posty promujące w social mediach.
Przecież to strasznie dużo pracy! I do tego musisz to robić regularnie, inaczej cała impreza nie jest warta zachodu!
Z drugiej strony, jeżeli dobrze zaplanujesz swoje działania, może okazać się, że większość tych działań zajmie Ci jeden, góra dwa dni w miesiącu. Jak to możliwe? Z pomocą przychodzi harmonogram publikacji!
HARMONOGRAM PUBLIKACJI – JAK PLANUJĘ SWÓJ
Każdy miesiąc zaczynam od tego samego rytuału:
- Podsumowuję wydatki, zapisuję ważne daty, związane z płatnościami, działaniami dla mojej marki i biznesów klientów.
- Wpisuję do kalendarza cykliczne spotkania i ważne wydarzenia.
- Szkicuję ogólny zarys miesiąca – treści do social mediów, plany marketingowe, cele na dany okres.
A kiedy już wiem, co jest kluczowe w moim biznesie w tym miesiącu, ustalam tematy i harmonogram podcastów. A potem rozpisuję scenariusze i nagrywam.
Jak myślisz, ile czasu mi to zajmuje?
Tak jak wspomniałam wyżej, jeden, góra dwa dni! Niemożliwe? A jednak!
HARMONOGRAM PUBLIKACJI – PO CO GO ROBIĆ
Być może zastanawiasz się, po co to wszystko? Przecież to żmudne i ograniczające! A co, jeśli zmienisz zdanie albo wydarzy się coś szczególnego, o czym warto nagrać odcinek? Oczywiście, wszystko zależy od Twojej elastyczności! Ale uwierz mi, lepiej mieć przygotowany content na zapas niż obudzić się z ręką w nocniku!
PO CO PRZYGOTOWYWAĆ ODCINKI NA ZAPAS?
Do czego mi tak dokładny harmonogram publikacji? Ponieważ dzięki niemu mam zapewniony materiał na różne sytuacje:
- Kryzys w firmie – dużo projektów u klientów, brak czasu na własne działania.
- Choroby i kryzys w domu – brak warunków do nagrywania odcinków.
- Wsparcie długofalowego celu biznesowego – u mnie są to treści związane z podcastem, tłumaczeniami i modelem MaxieDISC®.
- Zapas tzw. evergreenów – czyli materiałów pokazujących moją ekspertyzę w danej dziedzinie, a jednocześnie tak skonstruowanych pod względem SEO, aby moja strona lepiej się pozycjonowała.
- Baza treści do recyklingu – którą mogę udostępniać w innych formatach i w innych moich kanałach.
HARMONOGRAM PUBLIKACJI – ZADBAJ O SWÓJ WIZERUNEK
Jeżeli prowadzisz audycję biznesową, doskonale wiesz, że systematyczność i cykliczne wypuszczanie odcinków to klucz do długofalowej relacji z klientem!
Dlatego nie zapomnij o tym, aby przygotować się na swoją nieobecność!
Wiesz, że nie będzie Cię tydzień czy dwa?
Zadbaj o swoich słuchaczy:
- Nagraj odcinki na zapas,
- wykorzystaj recykling treści i odśwież stare nagranie,
- lub nagraj jakiś artykuł w formie audio,
- opowiedz coś o swojej nieobecności – wykorzystaj ją do stworzenia wartościowego story,
- ostatecznie poinformuj odbiorców, dlaczego podcast się nie ukaże.
HARMONOGRAM PUBLIKACJI – WSPIERAJ SWOJE CELE BIZNESOWE
CZY WIESZ, ŻE…
… 48% słuchaczy zwraca większą uwagę na reklamy publikowane
w podcastach niż w innych mediach? Tak wynika z najnowszego raportu
Edison Research z grudnia 2020. Co więcej, aż 49% słuchaczy
uważa, że reklama w podcaście to najlepsza metoda na to, aby marka
dotarła do odbiorców. I jest to aż o 12% więcej niż w 2019 roku!
A statystyki z tego roku są jeszcze bardziej imponujące! Sprawdź koniecznie!
A jeżeli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat podcastu biznesowego, chcesz krok po kroku wypromować swoją audycję, a jednocześnie skutecznie działać w sieci, daję Ci znać, że od września dołączyłam do ekspertów Online Marketing Club prowadzonego przez Content Lady.
Co miesiąc będę się z Tobą dzielić wskazówkami na temat tego, jak stworzyć i wypromować podcast biznesowy i wykorzystywać go do wzmacniania wizerunku marki. Przekonaj się, jak wspierać swoje działania dzięki temu narzędziu!
0 komentarzy